Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 06: Den officiella keynote-tråden

Tråden skapades och har fått 484 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jahåpp. Det var väl roligt, "jättesnabb processor" Men tydligen har de skippat FW 800, vilket jag tycker är ett steg tillbaka. Så nu är Apple bara ett skoj designföretag och inget annat. Förr i tiden så utvecklades fantastiska teknologier hos Apple och de var med att utveckla både ditt och datt med andra företag/konsortium...

FW3200, ack ja. Firewire Target mode som är så kul, finns det nåt "SATA II target mode" kanske. Slut på skoj och annorlunda lösningar.

Alla i samma påse.

Nu finns det inget alternativ längre.
Bara samma teknik med olika skal.
Enkelriktning.
Enfald.

Detta är Slutet, SLUTET!!!!

BUäääähähähäh!!!!

Ingen Firewire 800 på power... ehh fel MacBookarna... intressant.

  • Medlem
  • 2006-01-10 20:05

Batteritiden då? finner inge info om det

Det får kanske blir en ny Intel Core Duo 20 iMac ,med Pci Xpress X1600 256 MB Mums

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 20:08

Då var man en av "dom där"...gick i morse över till att köra nya iMacen som "huvuddator" och lät Cuben gå i pension. Trodde väl *aldrig* att det skulle komma en ny iMac! Well...:-) bara att inse att sånt händer. Hade förmodligen ändå inte vågat köpa en med Intel i just nu...men om några veckor kanske.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 20:08

Studentpriset för iMac 17 är 12415:- iMac 20 16015:- macprobok 19165:- respektive 23845:-

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-10 20:09

jag ser inga klistermärken på bilderna...

Ursprungligen av axpax:

jag ser inga klistermärken på bilderna...

Tack för det. Det hade varit förödande annars.

Skumt att FW 800 inte finns på nya MacBook. Kommer det finnas på en eventuellt ny 17" så småningom, tro? Eller så är det så att Apple vill hålla ner priset så här i början tills de börjar få volym på försäljningen, och då börja stoppa in FW 800 (eller snabbare), och andra teknologier utan att behöva höja priset.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 20:38
Ursprungligen av Mattias A:

Skumt att FW 800 inte finns på nya MacBook. Kommer det finnas på en eventuellt ny 17" så småningom, tro? Eller så är det så att Apple vill hålla ner priset så här i början tills de börjar få volym på försäljningen, och då börja stoppa in FW 800 (eller snabbare), och andra teknologier utan att behöva höja priset.

De har ju en ExpressCard/34 slot istället, men jag kan inte bedömma vad som är bäst att ha!

Vänligen, Ylan

"MacBook Pro starts at just 26,495 kronor" måste ju vara ett typo. Eller priset på den dyrare av de två.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 20:12

Hittar någon batteritid på Macbooken?

iTunes 6.0.2 redan nerladdad!

Tror det skulle kunna vara omkring 3-4 timar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 20:19

Jag kommer inte in på svenska Applestore..

Marcus, hur fick du ner 6.0.2:an?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 20:27
Ursprungligen av Andreas BW:

Marcus, hur fick du ner 6.0.2:an?

http://www.apple.com/itunes/download/

Jag gjorde ungefär som vanligt. tog lite längre tid än vanligt dock... (värt att notera dock att jag drog windowsvarianten eftersom jag inte är begåvad med mac...)

installationen snart klar!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 20:24

Ok... Jag ska vara ärlig. JAG ÄR BESVIKEN!!!
Ledsen att säga det... men Mac Mini!? Var är den, när kommer den uppdaterade.. är det någon idé att köpa den nu eller kommer den att uppdateras typ om en vecka. Ingen Front Row 2, "bara" iMacen(av alla? Den uppdaterades ju senast av alla!), med intel proppar.. BLÄ! Jag som skulle köpa den nya uppdaterade Mac Minin.. *grr*

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 20:26

iTunes phone driver?

Fanns den i 6.01 också?

Ursprungligen av Naqilja:

Ok... Jag ska vara ärlig. JAG ÄR BESVIKEN!!!
Ledsen att säga det... men Mac Mini!? Var är den, när kommer den uppdaterade.. är det någon idé att köpa den nu eller kommer den att uppdateras typ om en vecka. Ingen Front Row 2, "bara" iMacen(av alla? Den uppdaterades ju senast av alla!), med intel proppar.. BLÄ! Jag som skulle köpa den nya uppdaterade Mac Minin.. *grr*

Lugn och fin nu

Jag är mycket nöjd med kvällen ändå: Det viktiga är inte om Apple uppgraderar iMac, Mac Mini, PowerBook eller nåt annat. det viktiga är ATT det redan nu kommer Macar med Intelprocessorer i, att Apple visar att det fungerar, att dom är mycket snabbare än PPC-burkarna och att OS och programmen rullar på de nya Macarna. Övriga modeller kommer att få Intel-processorer under detta år, även Mac Mini. Behöver du en dator nu, så köp den. Men aldrig har det funnits större anledning att vänta in nya modeller. Så vänta några månader om du kan, så får du din uppgraderade Mac Mini.

Det är alltid någon som blir glad och någon som blir besviken, de som hade tänkt köpa ny iMac eller PowerBook lär vara nöjda nu.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 20:45
Ursprungligen av Mattias A:

Lugn och fin nu

Jag är mycket nöjd med kvällen ändå: Det viktiga är inte om Apple uppgraderar iMac, Mac Mini, PowerBook eller nåt annat. det viktiga är ATT det redan nu kommer Macar med Intelprocessorer i, att Apple visar att det fungerar, att dom är mycket snabbare än PPC-burkarna och att OS och programmen rullar på de nya Macarna. Övriga modeller kommer att få Intel-processorer under detta år, även Mac Mini. Behöver du en dator nu, så köp den. Men aldrig har det funnits större anledning att vänta in nya modeller. Så vänta några månader om du kan, så får du din uppgraderade Mac Mini.

Det är alltid någon som blir glad och någon som blir besviken, de som hade tänkt köpa ny iMac eller PowerBook lär vara nöjda nu.

Jo, det klart att jag är glad, på det sättet, jag visste ju faktiskt va jag vågade tro tidigare idag.. Men när det ändå släpps intelproppar hade det ju suttit fint med en Mac Mini.

Jaa, joo.. det är ju frågan.. "behöver" jag den? Ja, och Nej. Jag kommer inte dö utan den.. men jag vill ju gärna ha en HTpc/Mac nu. så tjaa.. Farsan åker till Las Vegas nu i veckan, o han hade tänkt o köpa den där, ifall den nu hade åkt.. Han åker ju dit även om Mac minin inte släpptes där, så nu måste jag bestämma mig om han ska köpa den ändå där, eller ifall jag ska vänta.

Edit:

Ursprungligen av Mattias A:

Om du absolut inte behöver en ny Mac nu, så vänta tills den nya kommer. Det lär inte dröja så länge.

Ja ja.. jo.. men.. ja som jag skrev tidigare, Farsan åker till USA nu i veckan...

Ursprungligen av Naqilja:

Köp min Mini o spara pengarna till ngt roligare

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-01-10 20:50
Ursprungligen av Naqilja:

.... Han åker ju dit även om Mac minin inte släpptes där, så nu måste jag bestämma mig om han ska köpa den ändå där, eller ifall jag ska vänta.

Edit:
Ja ja.. jo.. men.. ja som jag skrev tidigare, Farsan åker till USA nu i veckan...

Är 99 på att det _inte_ är världsgaranti på Mac mini - så du oatt köpa den i Vegas är att gambla lite. Men det är det ju fler som gör...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 20:52
Ursprungligen av Micke F:

Är 99 på att det _inte_ är världsgaranti på Mac mini - så du oatt köpa den i Vegas är att gambla lite. Men det är det ju fler som gör...

Haha, ja, men jag menar.. precis som du säger.. Det är Vegas jag skulle köpa den i Jaa du.. Nej.. jag vet inte.. :rolleyes:

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-01-10 20:53
Ursprungligen av Naqilja:

.... Han åker ju dit även om Mac minin inte släpptes där, så nu måste jag bestämma mig om han ska köpa den ändå där, eller ifall jag ska vänta.

Edit:
Ja ja.. jo.. men.. ja som jag skrev tidigare, Farsan åker till USA nu i veckan...

Är 99 på att det _inte_ är världsgaranti på Mac mini - så att köpa den i Vegas är att gambla lite. Men det är det ju fler som gör...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-01-10 20:29

Ojdå, priset på Macbook Pro blev lite väl saftigt, även med studentrabatt. Inte aktuellt med ett byte på ett tag då helt enkelt.. =P

  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 20:30
Ursprungligen av gurne:

Ojdå, priset på Macbook Pro blev lite väl saftigt, även med studentrabatt. Inte aktuellt med ett byte på ett tag då helt enkelt.. =P

storen stäng igen?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-01-10 20:29

Apple Store nere igen.

mecenat store gick ner igen, knepigt, jag trodde de redan hade uppdaterat!?!

Bevaka tråden