Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LIVE! - Nyheter MWNY 2002

Tråden skapades och har fått 130 svar. Det senaste inlägget skrevs .

SONY ERICSSON talar om att deras produkter ska fungera ihop utan problem

SONY ERICSSON talar om att deras produkter ska fungera ihop med MAccen utan problem

iDisk Utility ligger nu uppe på iDisk.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 16:40

bara Christopher och jag som har tur..

iDisk Utility sköter hand om lösenordskydd på .mac och filöverföringar m.m

About iDisk Utility

iDisk Utility is an application that adds several convenient features to your iDisk:
* Password protect your Public folder
* Allow others to put files in your Public folder
* View the available storage space on your iDisk
* Quickly open your iDisk or other .Mac members´ iDisks
* Quickly open other .Mac members´ Public folders

Requirements
iDisk Utility requires a Macintosh running Mac OS X v10.1.2 or later, 400 MHz G3 processor or better, and 128 MB of memory recommended for optimum performance.

Make sure you have the latest version of Mac OS X. Choose System Preferences from the Apple menu, then click Software Update. Click Update Now to retrieve updates for your system. After you install an update, it´s a good idea to click Update Now again to make sure you´ve gotten all the updates that are available.

FuckShit, nu dog det för mig med.
Iofs kanske lika bra det, jag skulle varit på jobbet 16.30 he he.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pallish:
bara Christopher och jag som har tur..

Jepps...Hmm..

SJ berättar om att iSYNC kommer med i .mac
så du kan synka kalenderar m.m mellan olika datorer.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 16:46

undrar bara hur länge d håller... e d nån som kan berätta vad .mac är för nått? såg inte d.. kom precis innan iPod presenterades

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 16:49

har han tatt hårdvara än? förutom iPod?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Pallish:
undrar bara hur länge d håller... e d nån som kan berätta vad .mac är för nått? såg inte d.. kom precis innan iPod presenterades

http://www.mac.com/

One more thing...
iMAC med större skärm 17"

Geforce 4 MX

[ 17 Juli 2002, 16:52: Meddelandet ändrat av: Christopher ]

vad har dom sagt om iPod???
För mig dök det medans han presenterade iTunes 3...=(

SJ tackar sin mjuvaru grupp.
Slut.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
vad har dom sagt om iPod???
För mig dök det medans han presenterade iTunes 3...=(

Läs vad som har sagts innan i tråden...

SJ berättar att Apple ska investera sig genom krisen i IT världen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
vad har dom sagt om iPod???
För mig dök det medans han presenterade iTunes 3...=(

Läs vad som har sagts innan i tråden...

SJ berättar att Apple ska investera sig genom krisen i IT världen.

Apple.com är uppdaterad, nytt Aqua gränssnitt. Det som kommer i Jaguar. Allt som Steve pratat om finns där

Verkar dock som om Store ännu är nere, men det är ju av förståliga skäl

Kolla apple.se, någon har tabbat sig med språket. inte är det svenska som de har lagt upp iaf

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-17 17:09

1495:- för jaguar och 99 dollar för mac.com, det var inga goda nyheter...
Vad håller Steve på med?

(Och vaför sägs inge om Bluethooth? Hur skall man kunna synka mobilen med deras fina program om det inte går att koppla ihop dem? ) Ok jag såg inte Keynoten eftersom jag inte kom in via webben, men tydligen så kan man köpa adaptern nu, sorry mitt misstag!

[ 17 Juli 2002, 17:32: Meddelandet ändrat av: Mattias L ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
1495:- för jaguar och 99 dollar för mac.com, det var inga goda nyheter...
Vad håller Steve på med?

Han driver ett företag. Sen när är det oväntat att en mycket stor uppdatering av vilken mjukvara som helst kostar pengar? Apple har inte tagit betalt på riktigt för OS X på ett och ett halvt år. Och kostnaden för .mac är knappast konstig heller, det Jobs håller på med är att hitta nya vägar som gör att dom som företag överlever. Tycker du att ett bättre allternativ hade varit att lägga ner iTools?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias L:
Och vaför sägs inge om Bluethooth? Hur skall man kunna synka mobilen med deras fina program om det inte går att koppla ihop dem?

Öh?? Han snackade ju en massa om Bluetooth! Det var ju så han kopplade samman mobilen med datorn, t.ex.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
20 GB iPOD. 499 dollar.

Case följer med alla iPods

Fel, case följer med 10 och 20 GB-modellerna.

Självklart måste Apple få betalt för sitt arbete!
Om du köper en ny dator så får du 10.2 gratis. Varför skulle de ge dig gratis uppdateringar i all oändlighet?
Vi vill alla att Apple skall kunna fortsätta att utveckla och ge oss fantastiska programvaror och datorer.

Kolla istället vad det är du får gratis!

Betala och var glad!

- Microsoft har aldrig gett er nåt gratis, förutom en Explorer som jävlas och detta också för att försätta andra browserutvecklare på pottan.

Det är ju heltaskigt av Apple att ta ut fullpris (1495 kr) för en uppdatering av OS X. Är uppgraderingen så himla stor, ska de väl kalla uppgraderingen för XI, inte X.2. Är riktigt upprörd!

/martin

  • Avstängd
  • International user
  • 2002-07-17 17:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Självklart måste Apple få betalt för sitt arbete!
Om du köper en ny dator så får du 10.2 gratis. Varför skulle de ge dig gratis uppdateringar i all oändlighet?
Vi vill alla att Apple skall kunna fortsätta att utveckla och ge oss fantastiska programvaror och datorer.

Kolla istället vad det är du får gratis!

Betala och var glad!

Ok, jag har köpt en ny powerbook för 3 veckor sedan ,skall bli intressant att se om jag får den gratis, eller räknas inte det?? 2 månader som den är i Augusti kanske är en onändlighet?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:

- Microsoft har aldrig gett er nåt gratis, förutom en Explorer som jävlas och detta också för att försätta andra browserutvecklare på pottan.

Och det har inte Apple gjort med iTunes, iChat, Mail.app, och nu kanske med musik program?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Det är ju heltaskigt av Apple att ta ut fullpris (1495 kr) för en uppdatering av OS X. Är uppgraderingen så himla stor, ska de väl kalla uppgraderingen för XI, inte X.2. Är riktigt upprörd!

/martin

Få se nu... är du upprörd över att Apple inte valt att namnge det på samma sätt som du vill ha det? För att det är en stor uppdatering har väl alla fattat...

Folk lever i en fantasivärld om dom väntar sig att Apple ska släppa uppdateringar år efter år utan att ta betalt för det.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Få se nu... är du upprörd över att Apple inte valt att namnge det på samma sätt som du vill ha det? För att det är en stor uppdatering har väl alla fattat...

Folk lever i en fantasivärld om dom väntar sig att Apple ska släppa uppdateringar år efter år utan att ta betalt för det.

Självklart ska det ta betalt för jaguar, men inte fullpris av oss som redan har OS X.1. Det är det som är taskigt...

/martin

tycker det är ok med att betala för uppgradering av os10. något uppgraderingspris. vad som gör mig irriterad är att man ska behöva betala för mailkontot.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke W:
Självklart måste Apple få betalt för sitt arbete!
Om du köper en ny dator så får du 10.2 gratis. Varför skulle de ge dig gratis uppdateringar i all oändlighet?
Vi vill alla att Apple skall kunna fortsätta att utveckla och ge oss fantastiska programvaror och datorer.

Kolla istället vad det är du får gratis!

Betala och var glad!

- Microsoft har aldrig gett er nåt gratis, förutom en Explorer som jävlas och detta också för att försätta andra browserutvecklare på pottan.

det var just iYools som kändes så bra med att det faktiskt var gratis. man betalar ju redan för programmen som förljer med os:et?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 18:02

Vadå, jag tyckte jag hörde att det skulle finnas ett uppgraderingspris för befintliga x.1 kunder. eller hörde jag fel? Jo nog sade han att det skulle vara ett uppgraderingspris (endast frakt).

  • Oregistrerad
  • 2002-07-17 18:10

Nej föresten, ser nu på: http://www.apple.com/macosx/uptodate/ att det baraq gäller om man köpt en ny maskin efter den 17 juli som inte har Jaguar på sig..

Tråkigt.. men men..

Bevaka tråden