Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya powerbooken (okt -05)

Tråden skapades och har fått 152 svar. Det senaste inlägget skrevs .

fan jag beställde min 17" inatt men har inte fått någon betalningsbekräftelse än! Kom igen nu apple.
Har haft en IBM ThinkPad T40 med Pentium M 1.5ghz nu i tre år och det ska bli riktigt skönt att byta eftersom jag ändå bara jobbar grafiskt med datorn. Är ändå lite orolig att jag ska bli besviken på prestandan eftersom det är den jag är mest trött på med den nuvarande. Men vi får se...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 19:06

sådärja, då har jag presic beställt min första mac! ...PB 15, 512, 7200RPM, Airport Express, Aiino Macskin, 2 GB Ram kingston från butik.it...

fan va gött!

(Någon mer som valt att betala via bankgiro.... får man ett mejl med betalinfo?)

Ursprungligen av mecon:

sådärja, då har jag presic beställt min första mac! ...PB 15, 512, 7200RPM, Airport Express, Aiino Macskin, 2 GB Ram kingston från butik.it...

fan va gött!

(Någon mer som valt att betala via bankgiro.... får man ett mejl med betalinfo?)

Japp, du ska få en prelinimär beställningsbekräftelse per mail med där det står hur du betalar.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-04 22:11

Har ni som fått era 15" Powerbooks samma problem med den nya skärmen som många andra, nämligen att de har horizontella streck på sig?

En tråd om det på MacRumors: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=158751

Ursprungligen av annan:

Har ni som fått era 15" Powerbooks samma problem med den nya skärmen som många andra, nämligen att de har horizontella streck på sig?

En tråd om det på MacRumors: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=158751

Nej, men däremot låter min nya 7200 varvs 100 Gb som en liten spatig faxmaskin emellanåt. Någon som har/hört något liknande. Det tycks vara främst efter uppstart, sedan när när disken ej är i bruk, lugnar det förstås ned sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-05 09:22

Problemet med linjerna verkar gälla samtliga nya PB 15"

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.68bd0112

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-05 09:26
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-05 13:12

annan:
Har inte de linjerna på min PB-skärm. Fick min levererad nu i veckan.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 13:40

Tror ni att detta minnet skulle passa på en PB 12"?
http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010069094

Eller vet ni något annat minne som skulle kunna platsa?

Det där skulle inte passa, det måste vara DDR2. Kolla tidigare i denna tråden.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 14:51
Ursprungligen av capojava:

Det där skulle inte passa, det måste vara DDR2. Kolla tidigare i denna tråden.

På 15 och 17 tums ja. Men om man kollar http://www.apple.com/se/powerbook/specs.html så e det ju inte ddr2 på 12"

nån som vet en butik i trakten kring gbg.. hittar inget här alltså

Aha, det hade jag visst missat! Ber om ursäkt för det.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 17:03
Ursprungligen av capojava:

Aha, det hade jag visst missat! Ber om ursäkt för det.

Lugnt. Men det borde fungera med det minnet då. Eller?

Min status: on hold; aircraft/truck failure

*suck*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-11 21:38
Ursprungligen av Standout:

Min status: on hold; aircraft/truck failure

*suck*

drygt..!

Din sprillans PB kanske ligger på botten av något hav i ett krashat flygplan... kanske lika bra med tanke på skärmen.

(Väntar på att min ska skickas...)

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-12 00:46

Nu har TNT tagit över min försändelse, så jag lär ha den i den kommande veckan!

Fortfarande ingen förändring. Det var värst vilken tid det tar.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-14 17:03

Imorgon levereras min PowerBook och AirPort Express!!!!! Whopiieeee!

Det är två paket i min försändelse:

Paket 1: 08 nov - truck arrived at final destination (sedan dess helt tyst), ETA 14 nov
Paket 2: 14 nov - accept scanned at EDC, ETA 10 nov (?)

Det här börjar bli pinsamt. Nu kan jag inte ens kolla statusen på Kuehne & Nagels sida. Den svarar med error 500.

Jag har inte lyckats få tag på dem via telefon heller. Ska det vara så här?

Ursprungligen av Standout:

Det här börjar bli pinsamt. Nu kan jag inte ens kolla statusen på Kuehne & Nagels sida. Den svarar med error 500.

Jag har inte lyckats få tag på dem via telefon heller. Ska det vara så här?

Nix, det ska det inte. Ring 020-1209971 (apple store) och snacka med dem.

1980:- för 2GB Kingston.. beställde nyss från shg.biz

1-3 dar leveranstid, snabbt och billigt (apple skulle ha 2900:- /1Gb)

så om nån vill köpa en 512:a till de nya powerbooksen har jag en sådan till salu, billigt!

maila: info@skullfilms.com

  • Oregistrerad
  • 2005-11-21 11:05

Funderar på om man ska välja 7200RPM eller 5400RPM? Är lite orolig för att 7200 ska låta som en skördetröska.

raZmus från defaults konto.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-11-21 12:31

jag tycker att 7200 RPM-disken i min var förvånasvärt tyst. Däremot så knäpper den till ibland när den parkerer sig eller vad det nu är den gör. Dock inte så högt men det knäpper till ibland.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-21 12:57

min 7200 hörs i princip inte alls. har jag helt tyst omkring mig kan man höra ett tyst sus/knarr, och vid extremt skrivande/läsande lite högre, men annars är den tyst som en mus. lätt värt det för att få en snabb disk. skulle utan tvekan rekommendera att slänga i en 7200

  • Oregistrerad
  • 2005-11-21 20:37

Mina största fruktan är ju ryktena om nya Intel-Powerbooks redan i Januari. Därför jag fegar litet.

http://www.engadget.com/entry/1234000587067750/

Även om kanske inte januari är sanningen så är det ju fruktansvärt om de skulle komma även i februari

5400rpm-disken låter. Jag ska byta ut den, är inte nöjd med den.
Beställde min 15" med standard-disken för jag tyckte de var dyra på de andra.
Nu när jag byter så kommer det troligen kosta ungefär detsamma som Apple skulle haft för en 7200rpm-100gigs disk, men jag får istället den här 80gigaren över och kan köra den externt.
Känns som en bra utdelning för jobbet att sätta in disken själv (fast även eftersom jag tycker det är skoj att kolla hur andras grejer är konstruerade )

Har 2 lösa 2.5"are sen innan, väldigt smidigt att ha med, eftersom de inte behöver mer ström än de får via Firewire. Inget laddsladdstrassel.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 22:46
Ursprungligen av kitesurf:

5400rpm-disken låter. Jag ska byta ut den, är inte nöjd med den.
Beställde min 15" med standard-disken för jag tyckte de var dyra på de andra.
Nu när jag byter så kommer det troligen kosta ungefär detsamma som Apple skulle haft för en 7200rpm-100gigs disk, men jag får istället den här 80gigaren över och kan köra den externt.
Känns som en bra utdelning för jobbet att sätta in disken själv (fast även eftersom jag tycker det är skoj att kolla hur andras grejer är konstruerade )

Har 2 lösa 2.5"are sen innan, väldigt smidigt att ha med, eftersom de inte behöver mer ström än de får via Firewire. Inget laddsladdstrassel.

Du menar alltså att 5400rpm-disken låter mer än 7200rpm-disken?

Bevaka tråden