Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya powerbooken (okt -05)

Tråden skapades och har fått 152 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-31 10:40
Ursprungligen av kitesurf:

Yes!

30 okt 2005 20:14 Stockholm Import Received

När beställde du?
Beställde själv på kvällen när uppdateringen släpptes och min PB verkar ha fastnat i Holland sedan i torsdags. Skall strax till att ringa och fråga vad de håller på med.

Ursprungligen av Bugs:

När beställde du?
Beställde själv på kvällen när uppdateringen släpptes och min PB verkar ha fastnat i Holland sedan i torsdags. Skall strax till att ringa och fråga vad de håller på med.

Jag fick lägga en ny beställning (se tidigare inlägg), och jag ringde in denna i torsdags kväll.
Det gick snabbt, stod "24h" direkt när ordern gick att se på "Visa status för din Beställnings" och den gick iväg med TNT från Holland den 28/10.

Större skärm hjälper ju inte direkt med iBooken eftersom det bara blir spegling av den interna skärmen. Visst, det finns hack, men då sabbar man ju garantin.

Ursprungligen av capojava:

Större skärm hjälper ju inte direkt med iBooken eftersom det bara blir spegling av den interna skärmen. Visst, det finns hack, men då sabbar man ju garantin.

Å f*n... Hmm... Antar att nästa maskin får bli en PB då.. För den funkar väl med en större skärm?

Ursprungligen av ru4real?:

Å f*n... Hmm... Antar att nästa maskin får bli en PB då.. För den funkar väl med en större skärm?

Japp, det är en av de stora fördelarna med PowerBook. Att de dessutom har DVI-utgång är ytterligare ett stort plus (för mig i alla fall).

iBook är en grym bärbar för typ studenter och vanliga hemanvändare som bara vill ha en schysst och smidig dator. Ska man *jobba* med sin dator tycker jag dock att det är PowerBook som gäller.

Nu är den hemma!

Vätar på att batteriet laddas fullt innan jag drar igång installlationerna.

Förfasas över den otroligt fula telefonpluggensom följde med, är de inte kloka?
Hur kan man skicka något sådant när skönheten i övrigt inte har något att skämmas för?

...hua! va' sakta det gick att ladda batteri idag då...

Ursprungligen av kitesurf:

Nu är den hemma!

Vätar på att batteriet laddas fullt innan jag drar igång installlationerna.

Förfasas över den otroligt fula telefonpluggensom följde med, är de inte kloka?
Hur kan man skicka något sådant när skönheten i övrigt inte har något att skämmas för?

...hua! va' sakta det gick att ladda batteri idag då...

Fulsladd till fulsurf.

Ursprungligen av ill_chrill:

Fulsladd till fulsurf.

Iofs, men även till finfax tyvärr

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-10-31 15:44

Nu är min pbook skeppad!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 15:46

börjar bli lite otålig... vill ju också ha min nu, med eller utan oändligt ful sladd
skeppades tydligen onsdag den 26e, men så bor man ju lite oländigt till också, hehe.

det var satan vad ni beställer ...
vilken tur att man har Machuset här i samma stad. bara att gå och hämta..
hämtade en ny powerbook 12" för en månad sen...

Ursprungligen av skate_jim:

det var satan vad ni beställer ...
vilken tur att man har Machuset här i samma stad. bara att gå och hämta..
hämtade en ny powerbook 12" för en månad sen...

Hehe, för en månad sedan var det ju lite bättre tillgång på dem

Hämtar förhoppningsvis ut min imorgon.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-10-31 17:32
Ursprungligen av capojava:

Hehe, för en månad sedan var det ju lite bättre tillgång på dem

Hämtar förhoppningsvis ut min imorgon.

Va? Är det svårt att få tag i 12" pbook nu? Förbaskat! Jag beställde via Applestore igår och är ju redan otålig juh!

Ursprungligen av capojava:

Hehe, för en månad sedan var det ju lite bättre tillgång på dem

Hämtar förhoppningsvis ut min imorgon.

aa då fanns det mer.....
värt att vänta på...

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-10-31 16:28

Nån annan som har problem med att komma in på apecode.com?

Mina minnen från butik.it funkade bra.

Det ser ut som om Apple-512'an som satt i också var CL4, den modulen var märkt 444, se bild.
Modulen är till salu föresten.

Ah, så kom den då äntligen! Köpte den från MacForum med 2 Gb minne och det funkar alldeles utmärkt. Den underbara skärmen verkar vara helt fri från döda pixlar och annat otrevligt.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-11-01 16:28

Jag väntar fortfarande på min - inte kan jag söka på det trackingnr jag fått heller...

Beställde en ikväll via "Hem-PC"-erbjudande, förhoppningen är innan jul, men jag förväntar mig den imorron?

Äntligen kan jag flytta på PC'n igen och börja köra Macen som primary-dator

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-02 17:23

Processing order står det på Apples sida nu... då borde det väl vara på gång?

Nu är min status på PowerBooken (som beställdes 24 oktober) äntligen "Shipped".

Åhhh, varför har inte jag beställt än?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 14:55

i förrgår kl 9 körde TNT min PB från Örebro, och fortfarande inget tecken på att leveransen gått fram... har sverige plötsligt blivit enormt till ytan, eller har TNT fått slut på sitt lager av trimmande mulåsnor?

börjar bli sjukt otålig.. nu har det gått 2 veckor sen jag beställde och den for från borås igår.. och sen ska den till Luleå för att skickas ner till mig i Gbg.. lite segt alltså.. men var in och pilla på den på apple storen.. förövrigt är imacen 20" sjukt grym, HD funkar så jäkla bra.. videoipoden var dock en besvikelse.. funka sämst på tvn... men för sig själv var den smidig, clean som fan!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-11-03 18:41

För några timmar sedan så kom den. Jag är vrålimpad av leveranstiden. Beställde 19.00 i måndags och fick den idag.

Och intrycken av min första Mac är inget annat än positiva, även om jag känner mig lite vilsen bland alla nya knappar.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 08:05

Jag fick min efterlängtade femtontummare igår, nio arbetsdagar efter beställningsdagen. Hittills är jag helnöjd, 7200-varvshårddisken har ett milt susande ljud som är mycket behagligare än min iBooks tjutande dito och skärmen tycker jag är underbar.

/johannes

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-11-04 08:22

Min är redo att skeppas nu, eller ja, "not yet shipped" iaf. Den ska gå senast 7/11.

En liten detalj jag märkt: Apple Store har ändrat färg och design på orderbevakningssidorna. Det måste de gjort i natt, för när jag kollade igår innan jag lade mig, så var det grönt. Idag är det blått.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 16:50

äntligen, idag anlände den efter en smärre leveranstid.
är numera switcher på heltid och är hittills otroligt nöjd. min fästmö blev lite småfäst vid datorn direkt och har redan börjat prata om att hon vill ha iBook och slänga ut den stationära PCn. det måste om något vara ett bra första intryck

skulle även vilja ge ett stort tack till Sven (borg 64) och Patrik (ocap) på Grafit Apple Center i Luleå för all hjälp!

Ursprungligen av svampmoln:

äntligen, idag anlände den efter en smärre leveranstid.
är numera switcher på heltid och är hittills otroligt nöjd. min fästmö blev lite småfäst vid datorn direkt och har redan börjat prata om att hon vill ha iBook och slänga ut den stationära PCn. det måste om något vara ett bra första intryck

skulle även vilja ge ett stort tack till Sven (borg 64) och Patrik (ocap) på Grafit Apple Center i Luleå för all hjälp!

Welcome to the family!

Ett tips - låt den inte komma mellan dig och fästmön bara. Ni är tre i familjen nu och alla behöver sin beskurna del av kärlek, lek, mer minne, ny programvara och vad det nu kan vara...

;D

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 17:20
Ursprungligen av Plisken:

Welcome to the family!

Ett tips - låt den inte komma mellan dig och fästmön bara. Ni är tre i familjen nu och alla behöver sin beskurna del av kärlek, lek, mer minne, ny programvara och vad det nu kan vara...

;D

Tackar så mycket!
Jag ska försöka vara mycket rättvis, samt låta PCn hamna rejält i skymundan!

Bevaka tråden