Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa spelet genom tiderna till Mac?

Tråden skapades och har fått 125 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Thomas Weigle:

Du får gärna exemplifiera vad du menar med ovanstående. Skulle vilja påstå att det görs fler bra spel nu än någonsin tidigare. Speciellt om man blandar in andra plattformar, vilket du ju gör med Sonic-serien...

Okej, först av alt, jag vil inte starta nåt som helst bråk om spel.

Dåså, jag tycker att många av 3d spelen som finns idag skulle kunna ha mycket bättre 3d-kontrol känsla på figurerna man spelar, ja, förvisso finns det väldigt många spel som är bra på denna punkten också, men jag tycker bara att för att vara nu för tiden, så borde speltillverkarna kunna utnyttja dagens teknologi på rätt sätt.

Men nu när jag tänker efter så fanns det väldigt mycket kassa spel till de gamla konsollerna innan med och inte alls lika många bra spel som det finns idag när man tänker på fart, struktur och handling.

Även en egen åsikt:
Jag, personligen blir så trött på att nästan alla spel jag ser nuförtiden är "Skjut ihjäl varandra", ja, det har även funnits mycket sånt innan med, men nu tycker jag att det verkar som om nästan alla spel är såna när man går omkring i en affär och kollar efter spel till min PS2.

Förlåt, jag tänkte väl inte riktigt klart på den fronten i mitt förra inlägg, så snälla, inga tykna svar till detta, vill bara ha min egen åsikt.

Stämningen som ursprungliga Myst lyckades är svårslagen.

Ska ni tala stämning så får ni börja med C64! Inget annat är acceptabelt!

  • Oregistrerad
  • 2005-12-22 15:36

Har bara haft min Mac i ca. 1 och ett halft år, så jag kan nog inte tillföra så mycket i disskussionen Speciellt inte då jag inte spelar någa spel på min maskin

Däremot spelade jag och en polare på hans gamla Mac för säkert ett tiotal år sedan. Då var det ett spel där man skulle styra ett pappersflygplan genomm olika rum i ett hus. Minns att vi gjorde egna "banor" och grejjer till det. Winger tror jag det hette. Har letat på nätet men hittar inget om det Ifall någon vet något får ni gärna höra av er

Shufflepuck Café var även det ett spel jag lirade några gånger. Fastnade aldrig riktigt för det, tror hans nya SuperNintendo lockade mer på den tien

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-12-22 17:15
Ursprungligen av patrik_j:

Däremot spelade jag och en polare på hans gamla Mac för säkert ett tiotal år sedan. Då var det ett spel där man skulle styra ett pappersflygplan genomm olika rum i ett hus. Minns att vi gjorde egna "banor" och grejjer till det. Winger tror jag det hette. Har letat på nätet men hittar inget om det Ifall någon vet något får ni gärna höra av er

"Glider" är spelet du söker

http://mac.the-underdogs.org/index.php?show=game&id=54

http://mac.the-underdogs.org/index.php?show=game&id=448

http://mac.the-underdogs.org/index.php?show=game&id=778

Glider, haha, jag forlorade alltid på den, dock var jag bara 7 år, men ändå

Bevaka tråden