Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är ditt batteri?

Tråden skapades och har fått 157 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2010-09-18 16:58

MBP 13" 2.53Ghz lite över ett år gammal.

Några månader gammal dator (inte 6 månader som står i Coconut). Knepigt att batterikapaciteten påstås vara ner i 82%. Kan det verkligen stämma?

  • Medlem
  • 2011-12-08 18:35
Ursprungligen av Swift:

MBP 13" 2.53Ghz lite över ett år gammal.

Tycker det är dags att uppdatera lite, så lite över ett år senare ser det ut såhär.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-09 23:29

Mitt nyinköpta batteri som jag har kalibrerat och inte använt speciellt mycket nu visar på 95% i kapacitet efter 4 stycken laddningscykler. Det känns inte helt okej. Tappat över 200 mAh på 4 cykler, hmm.

Informationen under maskinvara - ström säger samma sak så det är inte bara CoconutBattery som skulle kunna vara knas.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-10 07:19
Ursprungligen av losan:

Mitt nyinköpta batteri som jag har kalibrerat och inte använt speciellt mycket nu visar på 95% i kapacitet efter 4 stycken laddningscykler. Det känns inte helt okej. Tappat över 200 mAh på 4 cykler, hmm.

Informationen under maskinvara - ström säger samma sak så det är inte bara CoconutBattery som skulle kunna vara knas.

Är du säker på att den har tappat? Nya batterier kräver några cykler innan de uppnår full kapacitet.

Mitt batteri kommer aldrig dö!

  • Medlem
  • 2010-12-12 01:53

Får väl posta här igen. Fortfarande ligger mitt batteri över ursprungskapaciteten. Inbillar mig att det svullnat lite, men knappt märkbart. Orkar inte ta av det och mäta med skjutmått. Får hålla tills det blir dags för en MBP.

Bevaka tråden