Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tisdag (26 juli 2005), händer det nåt?

Tråden skapades och har fått 238 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 15:10

Fyy fan!!
Helt ärligt så skäms jag över Apple,, detta måste vara fel, dom kan väl inte höja priset på minin..

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-07-26 15:10

Obegripligt! De har höjt priserna... mycket underligt...

Även i tyskland så kostar det nu 519 EURO!
Detta är ju vansinnigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-26 15:17
Ursprungligen av apple4ever:

Även i tyskland så kostar det nu 519 EURO!
Detta är ju vansinnigt.

Ja, det ända som hände med den lilla Mac Mini-modellen var ju att den blev dyrare egentligen

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2005-07-26 15:19

Köpa MAC eller inte

Hmm... jag är utan dator för tillfället och tvivlar en del på om jag verkligen köpa MAC nästa gång... så lite prestanda för så mkt pengar.. att inte ens ha 64 MB grafik ser jag som ett handikapp på en ny dator idag.

Ursprungligen av sparrow:

Hmm... jag är utan dator för tillfället och tvivlar en del på om jag verkligen köpa MAC nästa gång... så lite prestanda för så mkt pengar.. att inte ens ha 64 MB grafik ser jag som ett handikapp på en ny dator idag.

Köp en begagnad vett ja.

Jag kollade på www.ati.com. Kunde inte hitta någon som helst info om Radeon 9550.

Rätta mig om jag har fel, men satt det inte ett ATI Radeon 9200 i ibooken innan och 9550 nu efter uppdateringen?

Rätt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 15:25

Jag hörde att Mac mini skulle vara med på nästa avsnitt av SVTs antikrundan..

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-26 15:27
Ursprungligen av Fredric:

Jag hörde att Mac mini skulle vara med på nästa avsnitt av SVTs antikrundan..

Är redan med i Brittiska "Antique Roadshow"

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:43
Ursprungligen av Fredric:

Jag hörde att Mac mini skulle vara med på nästa avsnitt av SVTs antikrundan..

Liksom allt gnäll - it's getting old...

/Y

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 16:03
Ursprungligen av Yozzi:

Liksom allt gnäll - it's getting old...

/Y

Men kom igen,,
Jag kanske låter gnällig tycker faktiskt att Apple har sprungit rakt in i väggen!
Jag skulle inte kunna motivera många till att köpa Mini längre, jag var helt säker att denna uppgradering skulle se till att deras hårvara skulle stödja deras operativ vilket jag tycker är något man kan kräva, det har varit pinsamt innan att den inte gjort det, och nu så finner jag inga ord, tycker att det är fräckt!!
Om apple hade lagt in ett lite bättre grafikkort så hade det kanske kostat dom 100:- per burk,
för vad ska man nu säga, Mini den är liten liten med Apple stödjer den pga att dom tycker att hårdvaran som sitter i för den är för gammal!? snacka om att idiotförklara sina egna köpare!!
Tittar man på de billigaste PC burkarna så har det hänt en del under året, men Apple la in 256MB mer minne och tog betalt för det tredubbla, tror att vi får leva med dessa nergraderingar tills vi får se de nya IntelMacarna...

Suck,

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 16:09

that's it! var på apple center precis, ville beställa. sjukt oangagerade säljare. Men det struntar jag egentligen i, för att få en 100 gb disk i ska man betala 2100 spänn? och dessutom så efter ha kollat på grafikkorten så struntar jag på att switcha, jag menar, i min gamla PC burk där hemma sitter ett MX440, det är inget höjdarkort!
Redan gammalt som gatan, nä du steve jobs.... ta mig i r**** jag köper en bärbar från zepto istället!
Stannar dock kvar på 99mac då jag köper en när dom bärbara blivit lite bättre. Gillar folket här jue

Ursprungligen av klet:

that's it! var på apple center precis, ville beställa. sjukt oangagerade säljare. Men det struntar jag egentligen i, för att få en 100 gb disk i ska man betala 2100 spänn? och dessutom så efter ha kollat på grafikkorten så struntar jag på att switcha, jag menar, i min gamla PC burk där hemma sitter ett MX440, det är inget höjdarkort!
Redan gammalt som gatan, nä du steve jobs.... ta mig i r**** jag köper en bärbar från zepto istället!
Stannar dock kvar på 99mac då jag köper en när dom bärbara blivit lite bättre. Gillar folket här jue

Får jag bara lov att fråga dig vad du tänkte använda en eventuell mac till? Är det en speldator du är ute efter?

Min 1 mån gamla ibook klarade smällen av en uppdatering hyffsat bra. phhuh.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:27

790kr för 256MB extra minne i iBooken, är Apple verkligen seriösa med det priset? Helt galet ju...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-26 15:28
Ursprungligen av dörån:

790kr för 256MB extra minne i iBooken, är Apple verkligen seriösa med det priset? Helt galet ju...

Och inbyggd bt!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:29

men klarar dom nya grafikkorten som sitter i ibooken quartz extrem 2 å corelimage????

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 15:32
Ursprungligen av klet:

men klarar dom nya grafikkorten som sitter i ibooken quartz extrem 2 å corelimage????

Det undrar jag med,, lite konstigt att Apple hårdvara inte pallar deras egna operativsystem!?!

Apple borde skriva på sin hemsida att köper du denna dator så funkar inte operativet som den ska!

Ursprungligen av Fredric:

Det undrar jag med,, lite konstigt att Apple hårdvara inte pallar deras egna operativsystem!?!

Apple borde skriva på sin hemsida att köper du denna dator så funkar inte operativet som den ska!

Hårdvarustöd för mp4 (h.264) är ju attt föredra. Som det är nu så är det ju gräsligt.

Skynda er!! Köp en Mini på Macoteket ni som har råd om ni inte gillar det här nya!!

Hur mycket bättre är 9550 än 9200?

Jag tror uppdateringen passar för rätt många. Min flickväns, förlåt, min frus (har inte riktigt vant mig vid det där ännu ) iBook bröt ihop för en månad sedan så den här uppdateringen var rätt välkommen och helt ok så länge Apple inte får fart på PowerBook.

Men för min del är XGA-upplösningen tyvärr alldeles för dålig, jag har klaustrofobi efter mer än 4 år med iBook och dagligt användade i jobbet. Men det är väl precis som som mig som Apple vill "tvinga" upp till PowerBook-serien (vilket jag gärna skulle välja om jag hade pengar).

När apple lanserade Quarts Extreme så dröjde det inte alls länge innan dom uppdaterade iBooken med ATI Radeon för att klara QE. Jag hade absolut väntat mig bättre grafik på både minin och iBooken.

Jag hade hoppats på en mini med både fullt Core Image-stöd och DL-brännare som build to order.

Jag får väl stå ut men min beiga burk ett tag till.

För dom som inte har märkt, G5an på 1,8GHz är nu borta..

då sitter det bättre grafikkort i ibooken än i powerbooken. Ok, mindre minne men grafikminnet är ju mest kosmetika ändå.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:38
Ursprungligen av Code Red:

då sitter det bättre grafikkort i ibooken än i powerbooken. Ok, mindre minne men grafikminnet är ju mest kosmetika ändå.

Ursäkta..? Hur tänker du då?

Ursprungligen av canestrini:

Ursäkta..? Hur tänker du då?

GPU:n och hastigheten på minnena är ju mycket viktigare än mängden minne.

Ursprungligen av http://www.apple.com/ibook/graphics.html:

The new iBook G4 delivers gorgeous 3D images and stunning photorealistic effects — just what you need to enjoy the latest generation of Mac games.

Just det. Synd att de inte sparar på skitsnacket. Doom3 skulle få kortet att gråta.

Bevaka tråden