Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tisdag (26 juli 2005), händer det nåt?

Tråden skapades och har fått 238 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 14:57

Ja ja, det är säkerligen så att de utrustar iBookarna med massa lull-lull så att ingen vågar klaga på fälktljudet. O ja, de kommer att låta som hej-kom-och-hjälp-mig

Tråkig men åtminstonde av mig väntad uppdatering

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-07-26 14:58

Okej, jag fattar att det kanske inte skulle hända så mycket mer, men på nåt vänster blev jag lite besviken ändå...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-26 14:58
  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-07-26 14:58

Antiklimax, som vanligt

Vi får nog vänta på Intel-switchen innan det händer nåt revolutionerande...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:00
Ursprungligen av akesson:

Antiklimax, som vanligt

Vi får nog vänta på Intel-switchen innan det händer nåt revolutionerande...

Så cynisk är inte ens jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 15:04
Ursprungligen av akesson:

Antiklimax, som vanligt

Vi får nog vänta på Intel-switchen innan det händer nåt revolutionerande...

Tyvärr så är det nog så!
Tror inte heller vi kommer att få se så mycket kul detta år, kanske en video ipod på sin höjd, och ett nytt ITMS fast för film..

Jag undrar var dom hittar sina grafikkort? måste nästan vara på något bortglömt lager på Cuba? Deras maskiner stödjer inte deras egna mjukvaror,, väldigt Oapple..

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2005-07-26 14:59

jahaja, så var det med det..
någon som hittat något annat än en "mindre" uppgradering med iBooksen?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-07-26 15:00
Ursprungligen av Kaveh:

jahaja, så var det med det..
någon som hittat något annat än en "mindre" uppgradering med iBooksen?

Mac minin också...

Men Mac mini? Varför inte 9550 i dem? Det kan väl inte ens optimisten Adrian tycka är vettigt. När t.om. eMacen har 9600.

Trodde faktiskt de skulle uppgradera alla grafikkort så alla deras datorer klarar CoreImage och Quartz 2D Extreme.

Ursprungligen av Leftrustle:

Men Mac mini? Varför inte 9550 i dem? Det kan väl inte ens optimisten Adrian tycka är vettigt. När t.om. eMacen har 9600.

Näe, det var mest iBook jag kommenterade. Det var en klen och tråkig uppdatering av iBook, men rätt väntad eftersom PowerBook är så klen och tråkig just nu. Apple lär ju strypa iBook så länge PowerBook inte blir bättre.

Men när det gäller Mac mini så håller jag med, där finns det absolut ingen anledning att strypa. Apple kanske bara är snåla? Att köra med en generation äldre grafikkretsar lär ju hålla nere kostanderna rätt bra.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-07-26 15:07
Ursprungligen av Leftrustle:

Men Mac mini? Varför inte 9550 i dem? Det kan väl inte ens optimisten Adrian tycka är vettigt. När t.om. eMacen har 9600.

Trodde faktiskt de skulle uppgradera alla grafikkort så alla deras datorer klarar CoreImage och Quartz 2D Extreme.

Men 9550:an klarar det kortet av CoreImage och Quartz 2d extreme?

Ursprungligen av Leftrustle:

Men Mac mini? Varför inte 9550 i dem? Det kan väl inte ens optimisten Adrian tycka är vettigt. När t.om. eMacen har 9600.

Trodde faktiskt de skulle uppgradera alla grafikkort så alla deras datorer klarar CoreImage och Quartz 2D Extreme.

Det här 9550 - klarar det CoreImage och Quartz 2D Extreme? I så fall är det väl inte så dum uppdatering av iBook . . .

men, Mac Mini har nu hela 512MB RAM!! men jag ville också se ett bättre kort med åtminstånde 64MB VRAM....

Vafan!! Dom Har Höjt Jävla Mini Priset!! -Sverige

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:10
Ursprungligen av apple4ever:

Vafan!! Dom Har Höjt Jävla Mini Priset!! -Sverige

Skumt... Den amerikanska siten skriver 'Still from just $499', vilket tyder på att den inte höjs i USA. Tror det sjunker igen.

/Y

Dollarn har väl stigit lite sedan den senaste sänkningen av apples priser.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-07-26 15:11
Ursprungligen av Yozzi:

Skumt... Den amerikanska siten skriver 'Still from just $499', vilket tyder på att den inte höjs i USA. Tror det sjunker igen.

/Y

Det sjunker inte, tro mig.

Förmodligen har de justerat för den aningen högre dollarkursen. Trist att de skjuter sig själva i foten på detta viset. Har en del polare som väntat på uppdateringen med att köpa ny iBook, de flesta kommer nog skaffa en PC elelr försöka hitta en billig begagnad iBook nu...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 15:13
Ursprungligen av akesson:

Det sjunker inte, tro mig.

Förmodligen har de justerat för den aningen högre dollarkursen. Trist att de skjuter sig själva i foten på detta viset. Har en del polare som väntat på uppdateringen med att köpa ny iBook, de flesta kommer nog skaffa en PC elelr försöka hitta en billig begagnad iBook nu...

Kanske inte, men specen är också fel. Wifi ska vara standard nu, det är den inte i den svenska shoppen.

EDIT: Nej, det ska det inte. Fel av mig

/Y

Ursprungligen av akesson:

Det sjunker inte, tro mig.

Förmodligen har de justerat för den aningen högre dollarkursen. Trist att de skjuter sig själva i foten på detta viset. Har en del polare som väntat på uppdateringen med att köpa ny iBook, de flesta kommer nog skaffa en PC elelr försöka hitta en billig begagnad iBook nu...

Jag har själv väntat på ibook uppdateringen för att köpa min första mac. Och jag blev mycket glad över uppgraderingen. Att det nu ingår bluetooth och extra ram är guld värd. Hade ändå tänkt köpa det som extra val.

Och det är som du säger. Dollarn har gått upp och så även priset på ibooken. Inget som vi här i Sverige kan anklaga Apple för. Priset är det samma i USA som före uppgraderingen 999$

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 15:10
Ursprungligen av apple4ever:

Vafan!! Dom Har Höjt Jävla Mini Priset!! -Sverige

Snabbare processor och mer minne kostar.

Ursprungligen av Solid:

Snabbare processor och mer minne kostar.

Snabbare processor? nej, det är ju samma på första modellen! 1,25GHz. Eller du kanske menade iBook..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 15:15
Ursprungligen av apple4ever:

Snabbare processor? nej, det är ju samma på första modellen! 1,25GHz. Eller du kanske menade iBook..

Ursäkta, jag läste fel. Trodde att den började på 1,42. Då är det bara RAM som kostar mao.

Ursprungligen av C-mon:

Starkare dollar kostar.

Men minnen blir också billigare och billigare! Samt grafikkort, hårddiskar och optiska enheter!

Ursprungligen av apple4ever:

Men minnen blir också billigare och billigare! Samt grafikkort, hårddiskar och optiska enheter!

Om priset är samma som tidigare i USA men ändrat i Sverige så handlar det naturligtvis om en justering för den starkare dollarn, det har inget att göra med komponenternas pris.

Ursprungligen av Adrian B:

Om priset är samma som tidigare i USA men ändrat i Sverige så handlar det naturligtvis om en justering för den starkare dollarn, det har inget att göra med komponenternas pris.

Vad jag menar är att dom borde ju sänka priset i alla länder eftersom deras prylar i Minin snart är totalt utgångna(Se Bäst Före På Undersidan)!

Ursprungligen av apple4ever:

Vad jag menar är att dom borde ju sänka priset i alla länder eftersom deras prylar i Minin snart är totalt utgångna(Se Bäst Före På Undersidan)!

Ah, ja det kan man ju hålla med om. Men just den här prisjusteringen i Sverige (och i övriga EU verkar det som) handlar nog bara om dollarkursen.

Varför Apple behåller samma pris som innan handlar nog mera om prispolitik. Apple kanske vill förbättra marginalerna på Mac mini (som är lägre än Apples traditionellt sett höga marginaler). Eller så kanske de undersökt köptrycket och kommit fram till att 499 dollar fortfarande kommer att sälja väldigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-26 15:13

Tror de har gjort en liten korrekturmiss i priset på extra RAM till iBook:

Dom har höjt priset också, SEK 10.295 går en 12 tums ibook på

Så dom häjde priset ca 500 spänn för att dom slängde in 256Mb mer minne i Minin!?
Det är ju...ja, går inte att förklara min besvikelse..

Bevaka tråden