Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iBook snart, va?

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av P3t3r:

flera inkl jag tycker att texter blir för små...speciellt på webbsidor mm där typsnittstorleken oftast är fast iochmed css...

Fast det går ju ganska bra att låta webbläsaren skala upp texten.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-05-27 14:39

Är det bara jag som VILL ha mer plats? Jag vill ha högre upplösning och små fönster som inte äter 1/4 av skärmen, och texten är ju som sagt bara att göra större i webläsaren, håll inne ctrl och snurra på scrollhjulet i firefox tills det passar. Och med högre upplösning kommer ju folk göra sidor med större texter såklart, om _JAG_ körde 1600x1200 exempelvis skulle ju jag skita i om det såg ut som skit i 800x600, deras problem
Sedan är det väl bra om man kan skala gränssnittet, men där kan jag tolerera att det blir för stora pixlar och något felaktiga ikoner osv tills folk byter grafik till svg/pdf/.. (hellre svg än pdf, vet inte vad mackar tycker om svg dock).

Ursprungligen av Hagge:

Är det bara jag som VILL ha mer plats? Jag vill ha högre upplösning och små fönster som inte äter 1/4 av skärmen, och texten är ju som sagt bara att göra större i webläsaren, håll inne ctrl och snurra på scrollhjulet i firefox tills det passar. Och med högre upplösning kommer ju folk göra sidor med större texter såklart, om _JAG_ körde 1600x1200 exempelvis skulle ju jag skita i om det såg ut som skit i 800x600, deras problem
Sedan är det väl bra om man kan skala gränssnittet, men där kan jag tolerera att det blir för stora pixlar och något felaktiga ikoner osv tills folk byter grafik till svg/pdf/.. (hellre svg än pdf, vet inte vad mackar tycker om svg dock).

Då tycker jag du ska köpa en Powerbook 15"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-27 17:29
Ursprungligen av Hagge:

Är det bara jag som VILL ha mer plats?

Nej, jag med! Jag är lite närsynt och ser mycket bra på laptopavstånd och kan utan problem läsa mycket liten text. Jag vill ha en liten ultraportable laptop (12-13 '') med massor av pixlar!

Resolution independent GUI är säkert jättenice, men själv vill jag gärna använda alla extra pixlar att visa mer information, inte större scrollbars och widgets.

Ursprungligen av pesc:

Resolution independent GUI är säkert jättenice, men själv vill jag gärna använda alla extra pixlar att visa mer information, inte större scrollbars och widgets.

Det är en del av poängen med det tror jag. För folk med små skärmar som t.ex. 12" kan det var en poäng ibland att skruva upplösningen åt andra hållet också. Är det skalbart så blir det ju det åt båda hållen.

Bevaka tråden