Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nintendo DS eller PSP

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-31 10:56
Ursprungligen av Borkan:

Jag är väldigt intresserad av ett psp, ds har inte riktigt intresserat mig denna gången.
Jag hade några antagligen lättsvarade och dumma frågor, men som det tidigare sagts så finns det endast dumma svar.
Om jag nu köper en psp från staterna, skulle det innebära problem om jag spelar ett svensk köpt spel eller så?
Vad skulle en psp kosta i en vanlig amerikansk affär? Blir det så mycket billigare om man köper den på andra sidan atlanten?
Skärmen och övriga spelaren ser så ömtålig ut, finns det fodral eller annat skydd till denna fina manik?

Tack på förhand

Svarar efter bästa förmåga. HAr själv haft en PSP sedan Nov. Min PSP kommer från www.lik-sang.com, en bra och lite kultig leverantör.

Region frågan: PSP har möjlighet att låsa till vissa regioner både på spel och film (UMD)
Sony har emmelertid varit tydliga med att säga att regionlåsningen för spel inte är aktuell. Men man påminner såklart om att olika språkversioner kan skapa förvirring. Man rekommenderar helt enkelt att folk håller sig till sin region.
Men tekniskt är det inte nåt att oroa sig för. Även laddaren är universiell. (Till skillnad från Nintendo DS)
Själv kör jag för närvarande bara Asien spel. Lyckligtvis går konsollen i sig att ställa om till engelska och då hänger många spelmenyer med. www.lik-sang.com har mkt info om alllt detta.

Spelaren är mycket solid. Den känns avsevärt gedignare rent matriellt än Nintendo DS.
Då den är helt blank så blir det såklart snabbt tydliga spår efter fingrar o dyl, men det är lätt att tortka av.

Vad gäller fodral och sånt så finns det en uppsjö. Köper man value pack får man med ett fodral.

Kan mkt vart rekommendera PSP!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-27 17:56

Nintendogs har blivit en jättesuccé för DS, nån som testat? Verkar ju fånigt, men man ska väl inte döma innan man testat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-16 19:23

någon som vet hur man Wlan koppla in sin PSP i ett apple nätverk!?

Min nya PSP är sååå skön! Film, Spel, Surf.....yummie!

Big A

Jag importerade en rosa DS till min flickvän sommaren 2005 och skaffade mig själv en PSP förra julhelgen. Trots att vi båda använder våra maskiner varje dag så är det hon som spelar mest, jag har upptäckt att jag ligger i sängen och surfar med PSP'n istället för att spela. Det är väl delvis en fråga om smak, men jag tycker att det är ganska tydligt att DS har ett mycket bättre spelutbud än PSP'n. Men å andra sidan, Loco Roco gjorde införskaffandet helt värt det, årets bästa spel i min mening.

Ds!!!

  • Oregistrerad
  • 2006-12-10 01:28

>_> *gräv gräv*

Nu är det ju ingen fråga längre. DS drar ifrån som bara den och är helt klart spelmaskinen man bör välja.

Bevaka tråden