Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mus använder du?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-12 10:24
Ursprungligen av berdan:

Nekromantik, väcka en 2,5 år gammal tråd, illa illa.

Men men, nu när tråden är vaken så… Jag kör med en Logitech Cordless TrackMan Wheel, dvs en trådlös trackball. Jag växlade till den för snart sju år sedan när jag höll på att få musarm. Hade sanslös träningsvärk från tummen och upp mot armbågen första dagarna, men musarmskänningarna försvann och har hållit sig borta sedan dess. Den har varit nära att dö flera gånger, men lim och tejp har gjort att den fortfarande lever.

It's alive! *Mouahaha* Nä, men jag tyckte det var en tråd som kan återupplivas. Aktuellt ämne ju. Kan ju tipsa andra ris o ros om olika möss.

Ursprungligen av berdan:

Nekromantik, väcka en 2,5 år gammal tråd, illa illa.

och hade han inte väckt tråden utan startat en ny så hade någon genast påpekat att han "skulle sökt på forumet och använt den redan befintliga tråden" hur man än vänder sig så sitter rumpan bak...

Och vad musen anbelangar så för att slipp aont i hannden växlar jag mellan mighty mouse med sladd, en MacAlly icemouse och logitech's trådlösa tangentbord lasermus combo för mac. Gött med lite variation

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-12 20:59
Ursprungligen av Gusten68:

och hade han inte väckt tråden utan startat en ny så hade någon genast påpekat att han "skulle sökt på forumet och använt den redan befintliga tråden" hur man än vänder sig så sitter rumpan bak...

Exakt! Jag ville faktiskt starta en ny tråd med just den rubriken! Men sökte på forumet först. Och till min besvikelse, så hade någon annan redan skapat en sån tråd.

Logitech VX revolution. Gillar många (programmerbara) knappar, och gillar att dongeln förvaras i musen under transport (och musen kan då inte sättas på vilket sparar batterier).

Måste dock tillägga att den funkar mycket bättre med Steermouse än med logitechs egna programvara. Med logitechs egna gick den i någon typ av sömnläge när man inte använt den på en stund och tog 5-10sek innan den reagerade på knapptryckningar. Värdelöst. Men men steermouse är den med i leken konstant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-18 21:37
Ursprungligen av Archangel:

Logitech VX revolution. Gillar många (programmerbara) knappar, och gillar att dongeln förvaras i musen under transport (och musen kan då inte sättas på vilket sparar batterier).

Måste dock tillägga att den funkar mycket bättre med Steermouse än med logitechs egna programvara. Med logitechs egna gick den i någon typ av sömnläge när man inte använt den på en stund och tog 5-10sek innan den reagerade på knapptryckningar. Värdelöst. Men men steermouse är den med i leken konstant.

Bra tips med Steermouse istället för drivisar från Logitech. Ja, Logitech VX Revolution är grym! Var och kände även på MX Revolution. Finurligt med skrollhjul vid tummen! Ja, det blir nog någon av dem framöver, när det ligger lite slantar och skräpar i någon ficka!

Mighty Mouse, har kört med den sedan den kom. Typ. Helt klart toknöjd.

En trådlös Mighty Mouse är helt nöjd, förutom dom daggarna högerknappen inte reagerar.
Då måste man stänga av och på.

Är den här musen "original" eller inte?

http://www.hardmaccafe.com/viewtopic.php?t=6998

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-12 20:58
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Är den här musen "original" eller inte?

http://www.hardmaccafe.com/viewtopic.php?t=6998

Haha, coolt! Nej, den kan inte klassas som "original" eftersom den är moddad.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-12 18:08

Ska man ha VX eller MX revolution (Logitech)? Har en gammal Logitech MX500 med sladd som börjar ge vika för slitage. Har en orginal Apple enknapps-bluetooth-mus när jag är på resande fot.

  • Medlem
  • S.Sandby
  • 2007-08-12 19:29

Ej original

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0

  • Medlem
  • International user
  • 2007-08-18 20:11

Fick min nya feta Mac Pro i förra veckan. En härlig uppgradering från min 8 år gamla PPC 466mhz.
Fick så klart även senaste Mighty Mouse som enligt rykten ska vara helt fantastisk... och vilken besvikelse den var! FORTFARANDE bara en musknapp!!

Nej Apple, nu får ni allt ta och upp o hoppa.

Min gamla hederliga Logitech Wheel Mouse Optical åkte upp på skrivbordet igen, illa kvickt. Varför fixa nåt som inte är sönder, liksom.

Mighty Mouse förpassades tillbaka ner i Mac-kartongen och ner i källarn.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-08-18 20:46
Ursprungligen av Ashuram:

Fick så klart även senaste Mighty Mouse som enligt rykten ska vara helt fantastisk... och vilken besvikelse den var! FORTFARANDE bara en musknapp!!

Vaddå, bara en musknapp kanske ser så ut men den har ju faktiskt hela 4. En vänster, höger och en om man trycker på sidorna samt en om man trycker på kulan. Koppla in musen igen och kolla i Systeminställningar>Tangentbord och mus hur du ställer in knapparna och var de sitter. Jag använder dock bara vänster och högerknappen själv.

Jag använder nästan bara trackpaden. Den räknas som orginal antar jag...

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2007-08-18 23:14

Logitech VX Revolution funderar på MX men It avd tycker inte kul att man vill byta
för ofta.. detta dock till den stationära G5p ..Macbook/p har jag en v150 logitech i
reserv men den kommer inte till så mycket anv...

Ej original

Har en Logitech MX Revolution, men den används bara till spel och olika arkitektprogram, annars brukar jag köra med trackpaden.
Men när jag har städat på skrivbordet och fixat till lite kommer jag nog använda den konstant (förutom när man är på språng med MBPn)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-23 05:10

Ej original
Razer DeathAdder

Ej orginal
Microsoft Intelli Explorer 3 när jag sitter hemma,
Microsoft Notebook Optical Mouse 3000 när jag har med mig datorn

Micrsoft gör lyckligtvis bättre möss än OS;)

Ej original
Logitech MX300 trådbunden - mycket bra köp
Rosa Hello Kitty-mus med kula (ej optisk) köpt på Argos - riktigt bra och söt mus, synd bara den inte är optisk
Typhoon optisk mus, skitbillig, men riktigt bra (kostade € 9.99)

Använder logitech mx310 till macbooken, dock lite sugen på mx/vx revolution eller vx nano, någon som som vet hur stor dom är i jämförelse med mx310

Jag har en USB Mighty Mouse, försöker använda den mycket, men blir irriterad på att det känns så oergonomiskt att scrolla när jag handen över hela musen, som man ska ha den (och som jag tycker är skönast, så länge man bara använder vänster och höger knapparna).

Annars använder jag en Logitech Optical Mouse, gammal trotjänare, funkar perfekt för mig, saknar sidoscrollningen från Mighty Mousen när jag använder den dock..

Vilket dilemma :P.

Ej original.

Logitech G5 Laser Mouse (ej den nya från 2007)

Funkade perfekt i OS X och dessutom kopplad genom det nya tangentbordet, behövde inte installera USB Overdrive som annars ska ha fullt stöd för G5:an.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-08-29 22:47

Razer Diamondback Plastma.
Har både trådlös och en trådbunden MM men tycker precitionen är riktigt dålig. Underredet på den är en katastrof att dom inte fixat kuddar som den glider på.
Skrapar på musmatttan så man ryser.
Skräp men skrollhjulet är riktigt bra dock och designen.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-26 16:13

Asså ja tycker det är skitsvårt att hitta en vettig mus med bluetooth. Apples egna tycker ja inte om. Jag vill ha en som ligger bra i handen och går bra att spela på.
Jag har Logitech MX 1000 sedan tidigare. Diggar den as mycke! Men den har inte bluetooth, men den finns med det. Fast bara om man köper den med tangentbordet MX 5000. Men jag känner inte att lägga ut pengar på det tangentbordet när jag vill använda Apples eget tangentbord.

Någon som har ett bra förslag?

Jag har samma problem, vill ha en BT mus till min PB, men är lite osäker på Mighty Mouse. Men ska man ha mighty (eller annat från Apple store) ska man slå till idag när priserna är lite lägre.
Snabbt svar från någon? Ska jag slå till eller välja annan BT mus?

MS Intellimouse Explorer USB

Logitech MX510, grymt nöjd med den!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-17 22:44

Logitech V470 till min mb. Bra blåtandsmus som passar för mina behov.

Kör med en gammal Logitech MX510 (400 dpi). Köpte den för några år sen och har varit väldigt nöjd med den. Mycket skön att hålla och har fungerat fläckfritt. Det blir helt klart en Logitech till nästa gång. Spelar en del spel med datorn, och har inte sett någon anledning att uppgradera, trots att det bara är 400 dpi. Det där med högre upplösning känns tramsigt tycker jag.. Mest hajp från utvecklarnas sida för att kränga fler möss?

Ursprungligen av chinobar:

Logitech MX510, grymt nöjd med den!

Puckmusen hela vägen !

Bevaka tråden