Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av Ipod Shuffle 512 MB

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 15:50
Ursprungligen av skamuel:

Eller så kör man shuffle! Hoppsan, nu kom P3 Frank! Nejmen, där kom Radiosporten! Ojsan, Barnradion!

[font="times"]Fast allvarligt, så funkar min jävla bilradio om man råkat komma emot någon av alla jä*la små knappar det är på den...
Tröttsamt
Men det slutar av sig självt efter någon minut (så jag sänker och gnolar lite för migsjälv under tiden).
Säkert en bra feature på något sätt, men mig retar det bara [/font]

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 15:23

Nån som vet hur "hållbart" ett sånt här flashminne är? Man hör ju att de stendör då & då.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2005-01-20 15:45
Ursprungligen av morner:

Den är större än de flesta andra.

Jasså! Jag blev överraskad över hur liten den var, väger ju ingenting och tunn som attan.

Apropå radio och gammal teknik.

Nån som vet om det går att göra DAB-radiospelare lika små som vanliga radiomottagare?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-01-21 09:30
Ursprungligen av Chaosstar:

Apropå radio och gammal teknik.

Nån som vet om det går att göra DAB-radiospelare lika små som vanliga radiomottagare?

I prinicp ja, vill jag tro. Jag har i alla fall sett bärbara små, rätt stiliga (men dyra!) DAB-mottagare, storlek ca 8(längd)X5(bredd)X1,5(höjd) cm. Det vore kanske något - iPod Shufle med DAB!
Men å andra sidan går det ju trögt med DAB i Sverige...

  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 18:39

Såg någon RSS på att 1G har börjat skeppas ut nu…

Låter ju käckt, fast dom glömmer väl mig enligt lagen om allts jävlighet…

Ja..Sverige verkar vara handlingsförlamat när det gäller DAB, Norge bla gasar ju för fullt nu när det gäller DAB : http://www.dabdigitalradio.no/

Ursprungligen av lilledanne:

Ja..Sverige verkar vara handlingsförlamat när det gäller DAB, Norge bla gasar ju för fullt nu när det gäller DAB : http://www.dabdigitalradio.no/

Danmark gasar också. Sjutton kanaler att välja mellan.
http://www.dr.dk/dab/?venstre-stat=true

Ursprungligen av lilledanne:

Ja..Sverige verkar vara handlingsförlamat när det gäller DAB, Norge bla gasar ju för fullt nu när det gäller DAB : http://www.dabdigitalradio.no/

Det helknäppa är att teracom sände alla SR-kanalerna i DAB över hela landet för ett par år sedan. Men eftersom "ingen" lyssnade (inte så konstigt, det fanns ju inga apparater att köpa) släckte de ner alla sändare utom de i "storstadsområderna".

Ursprungligen av Kristofer:

Det helknäppa är att teracom sände alla SR-kanalerna i DAB över hela landet för ett par år sedan. Men eftersom "ingen" lyssnade (inte så konstigt, det fanns ju inga apparater att köpa) släckte de ner alla sändare utom de i "storstadsområderna".

Berodde antagligen på att DAB aldrig har funkat så bra när mottagningen inte är bra. Analog radio låter ju ändå hyfsat även med ickeoptimal mottagning. Digital radio är ju olyssningsbart om man har dålig mottagning.

Kommer ihåg när Terracom/Telia demade DAB på Älvsjömässan vad de då kallade det perfekta digitala radioljudet lät då stundtals riktigt illa. Tror de skrämde bort fler intresserade än vad de drog till sig.

För att inte snacka om UK ! http://www.uk-dab.info/default.html

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-21 10:18

Helt OT men ändå:

Någon som testat om man täckning i Malmö med Danmarks DAB?

  • Medlem
  • 2005-01-22 12:49

Med skärm och radio skulle den bli dyrare och då hade det gnällts över det ...

Nä den är perfekt att ge till barnen och ha som komplement till iPod mini/Gpodsen

Här finns en:

Observera att jag länkar till Blocket:
http://www.blocket.se/view/4199920.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0
och av förvåning, trodde knappt den fanns att få tag på.

  • Medlem
  • 2005-01-23 19:41

Jag fick en aha-upplevelse av iPod Shuffles storhet, när jag insåg att det är så jag redan använder min iRiver; den ligger i fickan, och så trycker jag FWD tills jag är nöjd.

iRivers menysystem brukar ju påstås vara bland flashspelarnas smartaste, fast är ändå för plottrig för att kännas bra.

MEN avsaknaden av radio gör att jag väntar ett litet tag till med iPod Shuffle.

Skaffade shuffle i går, som komplement till min mini. Gillar den skarpt, för den är så liten och ljudet är förvånande bra.

ohennig: har ni redan fått shuffle till kullander? har ni någon inne?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-26 19:04

Har nu spenderat första dagen med min nya Shuffle och hitills så kan jag bara säga att den är perfekt för mig, lagom stor/tung.

Ursprungligen av morner:

Jag tycker också att synkningen med Itunes kunde vara bättre. Nu lagrar inte spelaren information om att den spelat en låt så om man har spellistor som tar hänsyn till när låten senast spelats så fungerar inte det.

Den informationen uppdateras i min dator iaf. Har precis rensat iTunes innan jag fick min Shuffle och alla låtar jag lyssnat på idag har markerats som spelade nu när jag pluggade in den i datorn igen.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 20:43
Ursprungligen av nilrog:

Den informationen uppdateras i min dator iaf. Har precis rensat iTunes innan jag fick min Shuffle och alla låtar jag lyssnat på idag har markerats som spelade nu när jag pluggade in den i datorn igen.

Låter skönt

Då finns det ju inga fel på iPod Shuffle

Jo ett förresten. Den kommer ju aldrig med TNT
Apple mobbar mig *buääää*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-26 20:46
Ursprungligen av Pär:

Då finns det ju inga fel på iPod Shuffle

Jo ett förresten. Den kommer ju aldrig med TNT
Apple mobbar mig *buääää*

Haha! Helt klart det största (enda) felet med shufflen...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-26 21:04
Ursprungligen av Pär:

Då finns det ju inga fel på iPod Shuffle

Nope...den är perfekt!

Iofs finns det en liten grej som jag saknar och det är en möjlighet att välja att den ska spela alla låtar med samma volym. Funkar säkert om man orkar ändra enskilt på alla låtar som "avviker" men ibland är man ju lat...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-27 10:54
Ursprungligen av nilrog:

Nope...den är perfekt!

Iofs finns det en liten grej som jag saknar och det är en möjlighet att välja att den ska spela alla låtar med samma volym. Funkar säkert om man orkar ändra enskilt på alla låtar som "avviker" men ibland är man ju lat...

Finns i iTunes ju, automatisk anpassning av volymen. Sådana inställningar borde ju följa med till shuffle väl?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-27 12:26
Ursprungligen av hgus:

Finns i iTunes ju, automatisk anpassning av volymen. Sådana inställningar borde ju följa med till shuffle väl?

Jepp, den har jag sett och har den ikryssad så att det låter bra hemma. Men den inställningen verkar bara gälla vid uppspelning i iTunes och följer inte med till Shuffel:n. Hade varit trevligt om en likadan inställning hade funnits i iPod-inställningarna i iTunes.

Ursprungligen av el gringo:

ohennig: har ni redan fått shuffle till kullander? har ni någon inne?

Det finns en del 512:or kvar. Vi fick 40 i går.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-26 20:43
Ursprungligen av ohennig:

Det finns en del 512:or kvar. Vi fick 40 i går.

Världen är inte rättvis. Jag som beställde på nätet när jag fick höra att ni troligtvis inte skulle få in shufflar före applestore... Vad gör man nu? Avbeställer? Det står fortfarande "open"...

Ursprungligen av rk:

Världen är inte rättvis. Jag som beställde på nätet när jag fick höra att ni troligtvis inte skulle få in shufflar före applestore... Vad gör man nu? Avbeställer? Det står fortfarande "open"...

Rent statistiskt sett så skulle du fått din snabbare genom att beställa på nätet eftersom shuffle är så pass ny som produk, men även Apple verkar ju kunna ändra på sig.

Ursprungligen av rk:

Det står fortfarande "open"...

Ja, och vad sjutton betyder det? Planerar de att leverera? Eller funderar de på om de ska godkänna kreditkortet? Jag fick en beställningsbekräftelse för en vecka sen. Sen har det inte hänt nåt mer. *mutter*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-28 12:46
Ursprungligen av TZW:

Ja, och vad sjutton betyder det? Planerar de att leverera? Eller funderar de på om de ska godkänna kreditkortet? Jag fick en beställningsbekräftelse för en vecka sen. Sen har det inte hänt nåt mer. *mutter*

Jag avbeställde den. Jag har haft "open" alltför länge. Det gick Applestore med på utan minsta invändning. Stack ner till ohennig på Kullander istället och nu är shufflen laddad med låtar och jag bara väntar på att de fyra laddningstimmarna ska vara över....

  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 13:05
Ursprungligen av rk:

Jag avbeställde den. Jag har haft "open" alltför länge. Det gick Applestore med på utan minsta invändning. Stack ner till ohennig på Kullander istället och nu är shufflen laddad med låtar och jag bara väntar på att de fyra laddningstimmarna ska vara över....

Bara för att glädja dig till ett smart val (typ ironi ) kan jag nämna att min stog "open" till fem i åtta i går kväll, och nu är den ute och åker TNT-bil på göteborgs gator sedan i morses...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-28 13:15
Ursprungligen av Pär:

Bara för att glädja dig till ett smart val (typ ironi ) kan jag nämna att min stog "open" till fem i åtta i går kväll, och nu är den ute och åker TNT-bil på göteborgs gator sedan i morses...

Du får gärna vara snyggast i Göteborg ikväll, jag kommer garanterat vara det i Malmö i alla fall...
Såvida inte en massa ipod.se-slynglar bräcker mig med sin ungdom... :rolleyes:

Bevaka tråden