Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook G5 - ryktestråden

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av TERdON:

Det är väl möjligt att en sådan "fjuttig" uppdatering inte är något att skylta med och den smygsläpps istället, om någon vecka?

Jag tror du har fullständigt rätt. Eftersom uppdateringen av PowerBook ser ut att vara en rätt fjuttig (om än välkommen) uppdatering så hade det bara varit fel att presentera den igår. Bättre att stilla släppa den senare.

Dessutom: Det var konsumentprodukternas dag igår (precis som fokus har varit på de senaste årens MWSF) och då passar varken PowerMac eller PowerBook in, även om båda rimligtvis borde uppdateras rätt snart (framförallt PowerBook).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror du har fullständigt rätt. Eftersom uppdateringen av PowerBook ser ut att vara en rätt fjuttig (om än välkommen) uppdatering så hade det bara varit fel att presentera den igår. Bättre att stilla släppa den senare.

Dessutom: Det var konsumentprodukternas dag igår (precis som fokus har varit på de senaste årens MWSF) och då passar varken PowerMac eller PowerBook in, även om båda rimligtvis borde uppdateras rätt snart (framförallt PowerBook).

Förra året presenterades Xserve G5.. yepp det är en konsumentprodukt

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Förra året presenterades Xserve G5.. yepp det är en konsumentprodukt

Jo, men fokus är på konsumentprodukter.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-01-20 08:20

Lååång leverans tid på PowerBook
9-11 dagar på Svenska Applestore.

Nu är jag f-n säker på att nya PB kommer imorrn. Just nu listas alla BTO-modeller av PB på svenska Applestore 9-11 dagar. På amerikanska Applestore är det 7-10 dagar. Slutet på förra veckan hade US store 3 dagar.....

Nu kan ju iofs detta även tyda på att Mac mini snor kapacitet från PB eller så kan det bero på nåt helt annat men jag vill hoppas på nya PB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

iBook BTO är för övrigt fortfarande 3 dagar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 23:26
Ursprungligen av Rickard A:

Nu är jag f-n säker på att nya PB kommer imorrn. Just nu listas alla BTO-modeller av PB på svenska Applestore 9-11 dagar. På amerikanska Applestore är det 7-10 dagar. Slutet på förra veckan hade US store 3 dagar.....

Nu kan ju iofs detta även tyda på att Mac mini snor kapacitet från PB eller så kan det bero på nåt helt annat men jag vill hoppas på nya PB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

iBook BTO är för övrigt fortfarande 3 dagar.

Ja, vi får hoppas på det! Då blir det till att äntligen få klicka på betällningsknappen.:)

Dumma dumma dumma Apple. Ta ner Applestore nu då och uppdatera!!! Jag vill jag vill jag vill ha nå nytt!!! Orkar inte vänta längre.

HAHAHAHAHAHAHAH kommer inte förän tidigast 25 ( har hört att det kommer mellan 22 - 28 dena månad)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 20:19
Ursprungligen av Hunter78:

HAHAHAHAHAHAHAH kommer inte förän tidigast 25 ( har hört att det kommer mellan 22 - 28 dena månad)

Var har du hört det? Mycket intresserad!

Ursprungligen av C-mon:

Var har du hört det? Mycket intresserad!

Jag tänker inte avslöja källan än, pågrund av att jag vill verifiera källan

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-19 15:37
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 10:02
Ursprungligen av Erik J:
Ursprungligen av what:
Ursprungligen av mint:

Allt det där kommer ju från samma källa!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-01-20 10:20
Ursprungligen av C-mon:

Allt det där kommer ju från samma källa!

Länk två var ju naturligtvis onödig i och med att det är den länk ett handlar om. Vilket innebär att folk postar utan att ha läst tidigare inlägg i tråden?

Jaja. Länken till Macfeber är ju dock inte helt samma. Där finns även information om att det även sagts av svenska återförsäljare.

Då är det snart dags då. Svenska AppleStore har 9-11 dagars leveranstid på PB utan att du ändrar på dem. U.S-AppleStore har 3-5 dagar på minstingarna och 7-10 på de stora. Senast jag kollade var inatt (runt 01) då var det Same businessday. Alltså rensar Apple sina lager. Verkar stämma att iaf PowerBook är EOL för den här rev. Ny är att vänta, snackar vi den 25 januari kanske? (Tisdag blir det väl då hoppas jag om jag inte räknade fel )

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

. Ny är att vänta, snackar vi den 25 januari kanske? (Tisdag blir det väl då hoppas jag om jag inte räknade fel )

Senast den 25:e hoppas jag. Med lite tur blir det uppdaterat på lördag då iLife och iWorks officiellt börjar skeppas. Men senare än 25:e får det f-n inte bli. Det är för mentalt jobbigt att vänta längre.

  • Medlem
  • 2005-01-21 14:07
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-21 23:32
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Då är det snart dags då. Svenska AppleStore har 9-11 dagars leveranstid på PB utan att du ändrar på dem. U.S-AppleStore har 3-5 dagar på minstingarna och 7-10 på de stora. Senast jag kollade var inatt (runt 01) då var det Same businessday. Alltså rensar Apple sina lager. Verkar stämma att iaf PowerBook är EOL för den här rev. Ny är att vänta, snackar vi den 25 januari kanske? (Tisdag blir det väl då hoppas jag om jag inte räknade fel )

så klart vi snacker den 25:e... lönedag och allt..:-D

Mera vatten på våra kvarnar: Nu på tisdag eller möjligen allra senast tisdagen därpå tror Think Secret.

Jag gissar på tisdag den 25:e.

Ursprungligen av Adrian B:

Mera vatten på våra kvarnar: Nu på tisdag eller möjligen allra senast tisdagen därpå tror Think Secret.

Jag gissar på tisdag den 25:e.

Nog sjutton måste det bli den 25:e. Nåt annat känns otänkbart med tanke på att de redan förlängt leveranstiderna på alla modeller i hela världen. Mest för att jag verkligen hoppas på nya modeller....

Vore dock coolt om de kom idag när iLife 05/ iWorks släpps. De lär ju ändå ska uppdatera Appelstoren för det. Kanske. Vad vet jag. Jag bara hoppas.

Ursprungligen av clabbe:

så klart vi snacker den 25:e... lönedag och allt..:-D

Vissa får ju lön på en idiotisk dag...15:e varje månad

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Vissa får ju lön på en idiotisk dag...15:e varje månad

heh, jobbar du på Konsum eller?

Ursprungligen av Chaosstar:

heh, jobbar du på Konsum eller?

Nä!

Max Hamburgerresturanger AB i Visby :D:D

Inget fel på personalmaten iaf, fast man ledsnar på hamburgare tillslut ;).

För övrigt har Apple Store nu sänkt till 5 dagar på samtliga PowerBooks i Sverige, men det tyder fortfarande på nya versioner.

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

För övrigt har Apple Store nu sänkt till 5 dagar på samtliga PowerBooks i Sverige, men det tyder fortfarande på nya versioner.

Men det är fortf 7-10 i USA. Och 9-11 dagar vid BTO i Sverige. Inget ska få förstöra min dröm att uppdatering är på väg och att det ska ske den 25:e. Mer än Apple då.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-24 15:36
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

För övrigt har Apple Store nu sänkt till 5 dagar på samtliga PowerBooks i Sverige, men det tyder fortfarande på nya versioner.

hm.. kanske vill bli av med det resterande lagret snabbt bara;-P de kan ju alltid få ge mej en.. jag skulle inte klaga:-D

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-24 15:57

Nån som tror det blir nått i morgon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 17:22
Ursprungligen av what:

Nån som tror det blir nått i morgon

Klart det blir nåt imorrn! I värsta fall infaller uppdateringen nästa vecka.

jaa kanske imorgon ^^
Allt man gör på jobbet är att uppdatera applestore.. vill bara se nått nytt, spelar ingenroll vad det är bara nå!

Ursprungligen av what:

Nån som tror det blir nått i morgon

Tämligen säker på att de kommer imorrn

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-19 17:21

Hoppas, hoppas:)

Men bara för att det står så där är ju inte källan bekräftad.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-01-20 01:17
Bevaka tråden