Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ med 99mac till Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Även jag har bokat mig för expot med tillhörande gudstjänst. Är nu på gång att hitta passande flyg och om vi inte hittar något som går från Gbg så blir det väl Ryan Air från Nyköping som förra året.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-24 12:45

Jag var där förra året och året innan. Naturligtvis har jag biljett till expot och keynoten, men om jag åker beror på två saker:

1. Pengar. Det återstår och se om det finns något kvar i pluskan efter sommarens äventyr.
2. Tid. Kan jag få ledigt från jobbet?

Jag tänker garanterat inte bo på Formule 1 i Porte de Chatillon. Det är inget fel på det, men totalt charmlöst. När man besöker Paris ska man unna sig ett riktigt hotell i Quartier Latin eller Montmartre till exempel. Och helst ta med flickvännen, älskarinnan eller frun.

Mitt specialforum för Apple Expo Paris finns här. Välkomna dit!

Ursprungligen av Mondo:

Jag var där förra året och året innan. Naturligtvis har jag biljett till expot och keynoten, men om jag åker beror på två saker:

1. Pengar. Det återstår och se om det finns något kvar i pluskan efter sommarens äventyr.
2. Tid. Kan jag få ledigt från jobbet?

Mitt specialforum för Apple Expo Paris finns här. Välkomna dit!

Tack skaru ha! Har du IP-blockerat mig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-24 12:50

Nej då. Det blev något fel på länken. Testa den här istället.

reggade mig men får detta meddelande när jag försöker logga in:

Fatal error: Call to undefined function: phpbb_clean_username() in /customers/apriliainfo.com/apriliainfo.com/httpd.www/phpBB2/login.php on line 57

Eller såhär om man försöker läsa:
Parse error: parse error, unexpected $ in /customers/apriliainfo.com/apriliainfo.com/httpd.www/phpBB2/viewforum.php on line 627

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-24 19:32

Jag vet. Det är problem. Servern är fruktansvärt skakig och långsam just nu. Jag har kontaktat B-Ones support (finns i Köpenhamn tror jag).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-25 00:28

Hela databasen verkar ha rasat. Ska se om det går att reparera den.

Jag slipper parkeringsavgifter och kostnader för flygbuss eftersom jag kan cykla till Skavsta om jag vill och orkar, jag bor några km från terminalen.

Jag åker ner i år med bil. Ska ta ett par varv på ringen på söndagen tänkte jag

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 13:51
Ursprungligen av Björnström:

Jag åker ner i år med bil. Ska ta ett par varv på ringen på söndagen tänkte jag

Ringen? Aha, la péréferique (vars stavning säkert är helt fel). Har du blivit inspirerad av Ghostrider?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-25 21:30

Ett nytt forum finns nu äntligen uppe. Välkommen in!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-08-23 20:26

Någon som vill dela hotell? Jag åker 19-21 med Ryan Air.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-25 10:40

illa att jag fyller 24 den 4:e annars hade det vart najs som attans.

Delvis OT:

http://www.ryan-be-fair.org/

Ja, jag brukar inte pracka på folk åsikter. Men det kan ju vara bra att veta vad man stödjer om man flyger Ryan. Jag är ändå medlem i HTF som utlyst bojkotten mot detta företag som förstört så mycket för så många av sin anställda.

Nå, slut på propagandan, jag lovar.

Ursprungligen av crownswe:

Delvis OT:

http://www.ryan-be-fair.org/

Ja, jag brukar inte pracka på folk åsikter. Men det kan ju vara bra att veta vad man stödjer om man flyger Ryan. Jag är ändå medlem i HTF som utlyst bojkotten mot detta företag som förstört så mycket för så många av sin anställda.

Nå, slut på propagandan, jag lovar.

För mig så finns det inget alternativ. Flyger med Ryan för att det är billigt, och det står jag för. Sedan kan man ju fråga sig varför folk jobbar kvar där om det är så dåligt. Alla har ju en fri vilja att välja jobb.

Ursprungligen av Panic:

För mig så finns det inget alternativ. Flyger med Ryan för att det är billigt, och det står jag för. Sedan kan man ju fråga sig varför folk jobbar kvar där om det är så dåligt. Alla har ju en fri vilja att välja jobb.

Det är helt upp till dig, alla har sina principer och sin moral. Jag dömer ingen här.

Dock är det många som inte fritt kan välja jobb. Många får kämpa för att få ett och har inte råd att mista det. Speciellt inte Ryans personal som börjar bestå mest av folk från baltikum.

Sen är det lite kallt att säga åt folk som blivit trakasserade och illa behandlade att de får skylla sig själva som arbetar där, IMHO.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-08-29 23:56

Ursäkta om jag varit borta från världen ett tag, men är det bekräftat att Job's skall hålla Keynoten ?

Ursprungligen av gumse:

Ursäkta om jag varit borta från världen ett tag, men är det bekräftat att Job's skall hålla Keynoten ?

Inte vad jag vet. Bara på ryktessajter än så länge.

Apple ger besked: Ingen keynote överhuvudtaget!

Ursprungligen av Hagelin:

Apple ger besked: Ingen keynote överhuvudtaget!

Jag såg just det, verkligen udda eftersom de förra veckan skickade ut så kallade "K-badge" för just keynoten.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-05 11:05
Ursprungligen av Hagelin:

Apple ger besked: Ingen keynote överhuvudtaget!

Där hade jag tur som ännu inte bokat biljetter och hotell. Men det kommer att kännas lite naket med ett expo utan keynote.

Bevaka tråden