Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ med 99mac till Apple Expo Paris

Tråden skapades och har fått 231 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Ian Curtis:

Vad blir expot utan Björnström? Först Jobs och sen det här! Det är nästan så man ångrar att man ska dit själv.

Hmm... jag vet inte hur det är med dig, men själv åker jag dit för min egen skull! Men jag håller med om att Jobs hade varit smutt att få se. Inget är dock officiellt om Jobs/Schiller ännu, så det är fritt fram att hålla tummarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-24 10:27

Som sagt: det kan ju hända att Jobs ångrar sig. Om det bara var en liten knöl de opererade bort måste han väl vara pigg och kry nu.

Man kan tänka sig att Apple tänker på säkerheten också. Med tanke på alla hot mot amerikanska intressen kanske Apple vill hålla såna här saker lite hemliga.

Samtidigt, om Apple släpper en helt ny iMac, då kanske Jobs vill vara med om presentera den? Det var iMac som räddade Apple 1998-99, och iMac är Jobs bebis.

Lite så här på målsnöret håller jag på att bestämma mig över om jag ska åka ner eller inte.

Jag har biljetten redan, med K badge. Flyget ner går med Ryanair från Skavsta på måndag förmiddag i så fall.

Har ett hotell på G, som blir lite dyrt (om än inte vansinnigt dyrt) för enbäddsrum. Ett tvåbäddsrum kostar 668 kr natten, delat på två.

Med andra ord, någon som tänker åka ner och inte har boendet ordnat än? Och kan tänka sig att dela?

/Michael

  • Oregistrerad
  • 2004-08-29 15:20

Någon som vet om keynoten kommer att sändas via nätet?

Precis kommer den sändas? Var hittar jag infon i så fall? Inget är upplagt på Apple sidor än i alla fall.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-08-30 21:37

Enligt rykten kommer den inte att sändas eftersom hela världen ligger och sover när keynoten är...

Men den ska eventuellt läggas upp so repris senare under kvällen.

Ursprungligen av iBjorn:

Enligt rykten kommer den inte att sändas eftersom hela världen ligger och sover när keynoten är...

Men den ska eventuellt läggas upp so repris senare under kvällen.

Jag just det ja glömde att jag sover en stund på förmiddagen innan llunch så jag orkar med lunchen.

Suck. Apple. När ska de fatta att världen inte bara är Californien?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-30 23:44

Vilken tid är kenynoten då? I morgon förmiddag?
Vet ni någon sajt som har "textbaserad bevakning"? Brukar ju finnas ett par amerikanska som gör sånt.

Man vill ju inte missa något, eller få höra talas om nyheterna flera timmar efter de släppts...

Citat:

The Apple Expo 2004 Keynote presentation will be held at the Palais des Congrès in Paris, on Tuesday, August 31 at 10:00 a.m.

...enligt http://www.apple-expo.com/uk/keynote/. Antar att det är lokal tid.

Och jag undrar fortfarande i hur god tid man måste vara där. Är det ingen som har erfarenhet? Räcker det med en timme innan för att komma in?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-08-31 09:48
Ursprungligen av Adrian B:

Och jag undrar fortfarande i hur god tid man måste vara där. Är det ingen som har erfarenhet? Räcker det med en timme innan för att komma in?

Lite sent nu kanske, men jag hoppas att du kom 2 timmar innan, för annars får du sitta långt från scenen. I värsta fall får man sitta i "skamvrån". (D.v.s. salen bredvid med en stor duk och en projicerad keynote)

Hade varit gött att vara där i år med.

säg 2 timmar, en extra timme kan du ju kosta på dig när du ändå är på plats.

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

säg 2 timmar, en extra timme kan du ju kosta på dig när du ändå är på plats.

Inte så lätt om man är seg på morgonen

Nåja, jag ska skynda mig dit nu istället för att hänga vid datorn

Här kommer tydligen någon form av direktbevakning att dyka upp.

www.thinksecret.com/news/applexpo04keynote.html

  • Oregistrerad
  • 2004-08-31 09:47
Ursprungligen av Paverling:

Här kommer tydligen någon form av direktbevakning att dyka upp.

www.thinksecret.com/news/applexpo04keynote.html

Macobserver skulle också sända live, men la upp en sida att apple stängde ner WLANet de tänkte använda, så det blir inget. Hoppas Thinksecret har nån annan lösning..

http://live.macobserver.com/article/2004/07/paris2004_keynote.shtml

Ursprungligen av macobserver:

As of this writing, Apple has had the WiFi network that we scouted out in the Apple Expo building turned off. That means that we aren't going to have live coverage of the keynote, but we will be the first to post Apple's announcements, including pics and a movie as soon as we can get it posted.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-31 09:29

Strålande, precis vad jag sökt efter!

Från Macrumors IRC livecoverage;

Mudbug: more than 7,000 people attending the event
Mudbug: Schiller enters to the roar of the crowd
Mudbug: assures the attendees that Steve Jobs is doing well
Mudbug: begins talking about the new HP iPod
Mudbug: advertisments already running on MTV, even before the product is available

Apple Store är öppen än så länge iofs...

Här skall det tydligen gå att följa keynoten.
Den har tydligen inte börjat ännu.

www.macworld.com/news/2004/08/31/liveupdate/index.php/?lsrc=mcrss-0804

För den som undrar:
irc.tecknohost.com, #macrumors

Förjäkligt att man måste dra snart, till en plats där inga datorer eller nätverk finns.

Kanske borde man skolka, eller helt enkelt koppla bort macvärlden för att ikväll komma hem o se alla fantastiska produkter som lanserats.

Fan va sjukt det skulle va om det inte lanserades något idag..

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-08-31 10:15

Thinsecrets sida funkar iaf inte. Tur att vi har 99mac och er alla som kan rapportera. Jag förlitar mig på er.
Fortsätt rapportera!! Rapportera meraaaa!!!!

Ursprungligen av Jürgen B:

Fan va sjukt det skulle va om det inte lanserades något idag..

Vet hut. Säg inte sånt. Jag vill inte ha skippat min föreläsning helt i onödan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 10:22

Nu fungerar Think Secret's hemsida med rullande textuppdatering:
http://www.thinksecret.com/keynote.html

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-08-31 10:29

Apple Store går trögt nu. Alla kollar väl när den går ner!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-31 10:34
Ursprungligen av Solid:

Nu fungerar Think Secret's hemsida med rullande textuppdatering:
http://www.thinksecret.com/keynote.html

Jaa! Och nu står det att det är två "two mysterious "trap doors" on the stage, leading us to believe that there will be two new products debuting today."...

Ursprungligen av mirydh:

Jaa! Och nu står det att det är två "two mysterious "trap doors" on the stage, leading us to believe that there will be two new products debuting today."...

Skulle tro att dom inte spikar igen dom från år till år, utan att dom alltid finns på scenen, oavsett om det är Apple eller franska jordbruksverket som har hyrt lokalen.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Skulle tro att dom inte spikar igen dom från år till år, utan att dom alltid finns på scenen, oavsett om det är Apple eller franska jordbruksverket som har hyrt lokalen.

Rätta mig om jag har fel, men jag tror scenen byggs upp på evenemangsbasis, dvs det är ingen fast scen.

Bevaka tråden