Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple-produkter i Bingolotto

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple är inte Rolex!
Apple skall sälja datorer åt alla. Alla som kan köpa en ny dator kan köpa en Mac. Skilnaden mellan billigaste PCn och billigaste Macen är liten. Skillnaden mellan billigaste PCn och dyraste Macen är ca. 10 ggr. Skillnaden mellan billigaste klockan och billigaste Rolex-klockan är ca. 250 ggr Skillnaden mellan billigaste klockan och dyraste Rolex-klockan är mer än 20.000 ggr.
Apple är inte Rolex, B&O, BMW, etc. Om Apple vill växa så måste man vilja sälja datorer åt andra än folk med roliga glasögon...

Ursprungligen av Micke W:

Apple är inte Rolex!
Apple skall sälja datorer åt alla. Alla som kan köpa en ny dator kan köpa en Mac. Skilnaden mellan billigaste PCn och billigaste Macen är liten.

Var har du varit dom senaste åren? Det är nog snarare ditt önsketänkande än Apples affärspolicy.

Ursprungligen av whoami:

Var har du varit dom senaste åren? Det är nog snarare ditt önsketänkande än Apples affärspolicy.

Jag har nog varit här i Sverige. T.o.m. köpt fler än 500 Macar...

Du rycker ett citat lite ur samanhanget. Jag säger vad Apple inte är och vad de borde göra. Så det är inte en fråga om önsketänkande. Lite överdrivet kanske. Apple kommer aldrig att sälja åt alla. Det kommer alltid att finnas folk som offrar allt vad kvalitet heter för pris.

"Om Apple vill växa så måste man vilja sälja datorer åt andra än folk med roliga glasögon..."

Senaste?????
Men det var ju Loket som stod där igår? (Tittade iofs bara någon minut. Gillar inte riktig honom)

Kolla TV4 i morgon mellan 18.00 och 21.00 Hur många äpplen kommer vi att få se?

Blir det några Macprylar i bild?

Kommentar i senaste bingolotto: "...Datorn har tydligen hängt sig... det kan den som har köpt in den också göra!"

Go Lasse! Fortsätt så!

/Kristofer

Den var bra!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-01 14:03

Lasse lyckades även klämma in lite reklam för svärfars golvfirma i Skövde.

Senast redigerat 2004-03-01 16:29
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-30 18:12

Är nere i Spanien just nu och här kan jag pejla in Tv4. därför blir det lite bingolott på Söndagskvällarna

Men nu i Söndags så såg jag ett keybord killen hade en PB 15" med något inkopplat i Fire800 porten
Tillräckligt mycket för att min far skulle säga "kolla han har ju en lika snygg bärbar som du har!"

För det är ju dom snyggaste, och dom bästa!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-30 19:13

Visst är den vacker, jag försöker att få vår bildproducent att sakta zooma in den i varje program

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-01 18:25

Lasse, idag hör jag på nyhetena att din tid som programledare på Bingoolotto är över. Det gör inget, för vi gillar dig ändå!! Kanske avsluta med en liten kupp i sista programet ändå??
Lycka till i framtiden. Våra vägar möts igen.... AlnöTomas

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-01 18:33
Ursprungligen av AlnöTomas:

Lasse, idag hör jag på nyhetena ...

Vad är det för datum idag... ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-01 18:55

Visst är det ett speciellt datum, men jag har bestämt mig för att göra annat...UNDERBART!!! Skall bli väldigt inspirerande att göra andra saker nu ett tag, vad??? Vet inte. Musik, tv, teater...Vi får se

Ursprungligen av Kronér:

Visst är det ett speciellt datum, men jag har bestämt mig för att göra annat...UNDERBART!!! Skall bli väldigt inspirerande att göra andra saker nu ett tag, vad??? Vet inte. Musik, tv, teater...Vi får se

Dansa disco i tv?

Kör hårt Lasse! Sitt inte lottlös bara...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-02 07:52

Eller som Lasse brukar säga....om du vill, vågar och kan.

Skön kommentar i senaste Bingolotto.. Kommer dock inte ihåg hela meningen men ngt i stil med..
Så går det när man kör Pc .. Jag tappade hakan när jag hörde det och hoppas att alla jag känner hörde det också.

2 tummar upp till dig!

Ursprungligen av motif:

Skön kommentar i senaste Bingolotto.. Kommer dock inte ihåg hela meningen men ngt i stil med..
Så går det när man kör Pc .. Jag tappade hakan när jag hörde det och hoppas att alla jag känner hörde det också.

2 tummar upp till dig!

Ja. Jag hoppades att Lasse skulle drämma till med "Ett äple om dagen..."

  • Medlem
  • 2004-05-28 21:51
Ursprungligen av motif:

Skön kommentar i senaste Bingolotto.. Kommer dock inte ihåg hela meningen men ngt i stil med..
Så går det när man kör Pc .. Jag tappade hakan när jag hörde det och hoppas att alla jag känner hörde det också.

2 tummar upp till dig!

Ja den kommentaren satt verkligen bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-28 22:18

I senaste MacWorld är det en lite krönika av Kronér, kan väl nämna det i denna tråd utan att hamna allt för mycket utanför ämnet. En härlig krönika, man känner igen sig precis i det han skriver.

Alltså Lasses sista program för 2 veckor sedan då

  • Medlem
  • 2004-04-19 20:37

ahhh bingolotto läskigt väre

  • Oregistrerad
  • 2004-05-28 22:14

Någon som såg lasse the gladiator i världens humorkväll på tv4?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-28 23:00
Ursprungligen av ThunderMac:

Någon som såg lasse the gladiator i världens humorkväll på tv4?

Vad kan man säga, det är ju bara att bjuda på sig annars gör någon annan det. men kul var det faktiskt. Fasen va stora dom är dom där gladiatorerna

Tumme upp, Lasse! Både för krönika (Trots att den var i MW och inte på 99mac) och gladiatordans!

Bevaka tråden