Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub

Tråden skapades och har fått 192 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hell - why not!?

  • Medlem
  • 2004-02-19 23:30

Varför inte, men det hade varit bra om den som har satt upp siter som denna att sista inlagan kom på toppen, eller... så är det ju på annonserna...

Två veckor blir väl bra, lönen inne och smörpaketet inhandlad för nästa månaden...

Älmhult ligger väldigt långt norrut; och som norrman; vet ni att det är nerförsbacke från Oslo till Malmö själv om båda städerna ligger nere vid vattnet..... ?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-19 23:57

Jaja, rata min andra tråd ni bara.
Men vad tror vi om onsdag den 3:e mars?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-20 11:32

Blir det den 3:e kan jag komma och Älmhult är som sagt väldigt mycket norrland... Gotland däremot har ju flutit hit från Karibien, det är ju allmänt känt, så ibland känns även Malmö som väldigt mycket Sibirien...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-20 20:02

De blåsiga "vinterdagarna" i Malmö får -15 i Bollnäs (min hemstad) att kännas varmt.

3:e mars, ett utmärklt val. Då kan ni bomba mig med all er kunskap om körkortsteori.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 12:53

Jag var ute och söp igår, idag är min powerbook helt blöt och ofungerande...
Jag tror jag välte ut någonting i den i natt.
Hjälp!

Vet ni om hemförsäkringar hjälper mot sådant?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-02-23 16:38

Japp! hemförsäkringar hjälper mot sådana här saker...

Trygg Hansa räddade mig i december när jag lyckades paja mina två Sony DV kameror (kass Firewire kabel) och reparationen kostade 11250:- och jag fick betala 1000:-...

Mikael

Ursprungligen av slarti:

Jag var ute och söp igår, idag är min powerbook helt blöt och ofungerande...
Jag tror jag välte ut någonting i den i natt.
Hjälp!

Vet ni om hemförsäkringar hjälper mot sådant?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 21:02
Ursprungligen av MikaelF:

Japp! hemförsäkringar hjälper mot sådana här saker...

Trygg Hansa räddade mig i december när jag lyckades paja mina två Sony DV kameror (kass Firewire kabel) och reparationen kostade 11250:- och jag fick betala 1000:-...

Mikael

Fy vad skönt, detta kommer antagligen gå på 8200 plus moms så 1000 kronor känns som någonting man lätt kan överleva med.
Tack så mycket.

För det första måste den torka innan du startar eller laddar. Har du tur som en tokig kan den starta efter tork.

Har du tryckt på startknappen när den var fuktig är det nog kört.

Ibland finns det "drulleförsäkring" i hemförsäkringen. Men läs allt innan du anmäler. Du kan ju ha tur och hitta en väg som är billigare än att köpa nytt.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 13:52

Grejen var att den var igång i natt pga att jag laddade ner saker...

Vi har vissa teorier om att jag kissade i den i natt när jag var full.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-22 15:02
Ursprungligen av slarti:

Vi har vissa teorier om att jag kissade i den i natt när jag var full.

Snälla, lämna inte in den till oss!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 15:06
Ursprungligen av JohanK:

Snälla, lämna inte in den till oss!

Jag hade tänkt att skölja den

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 13:37

Jävla johan, inte JohanK men han jag sov hos.
Han hade bara skämtat, jag hade vält ut ett glas vatten i den, inte kissat i den.
Han tyckte det var ett roligt skämt på morgonen innan vi hade nyktrat till.
Så ni behöver inte vara rädda på kullander & kullander

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-23 14:00

Slarti, det låter som om det skulle bli din dyraste fylla någonsin... Nog har man supit bort både en tusenlapp eller två men tjugotusen eller så på ett bräde känns ganska svårslaget... Jag lider med dig..
Krya på er, powerbooken och slarti!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 21:00
Ursprungligen av rk:

Slarti, det låter som om det skulle bli din dyraste fylla någonsin... Nog har man supit bort både en tusenlapp eller två men tjugotusen eller så på ett bräde känns ganska svårslaget... Jag lider med dig..
Krya på er, powerbooken och slarti!

Ja det är hemskt, men den är inlämnad på service nu så jag har väl den tillbaka om några veckor.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-02-23 21:02

Öh, men alltså, hallå!!?? Man har väl för faan inte en 30000-kronors dator på samma bord som sina glas när man har en suparskiva med risk för minnesluckor??!! Jisses!
Amatör!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-24 09:07
Ursprungligen av bollman:

Öh, men alltså, hallå!!?? Man har väl för faan inte en 30000-kronors dator på samma bord som sina glas när man har en suparskiva med risk för minnesluckor??!! Jisses!
Amatör!

Amatör eller inte... Al-skalet klirrar så fint mot glasen så det är klart att man har. Ska man supa sig till huggormsstadiet kan man lika gärna göra det med stil

Nej, allvarligt talat, det är ju iTunes man vill åt så salling clicker har blivit en billig "försäkring" vid dessa tillfällen. Har räddat min PB vid minst två tillfällen... Mobilen brukar man bara kunna torka av.

Åter till ämnet kanske - tid för nästa MacPub? Kanske i Lund?

/CX

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-24 09:23

Lund? Det låter ju totalt skitjobbigt.
3:e mars var det väl tal om?

Ursprungligen av nillon:

Lund? Det låter ju totalt skitjobbigt.
3:e mars var det väl tal om?

Titta, nu pratar vi ju om nästa macpub (jag hade inte räknat med att Lund skulle bli en hit ändå :-).

Antagligen hade hade jag missat ett fixt datum och en plats mellan alla inlägg om våta datorer...

/CX

3 mars kan jag också.
Zorbas som vanligt, förutsätter jag, för var annars hittar man värdemenyn beståendes av Kilkenny, klyftpotatis o bollar&glass

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-24 23:32
Ursprungligen av Petter M:

3 mars kan jag också.
Zorbas som vanligt, förutsätter jag, för var annars hittar man värdemenyn beståendes av Kilkenny, klyftpotatis o bollar&glass

Lägg till tsatziki på det också!

Ursprungligen av nillon:

Lägg till tsatziki på det också!

Aha du tar plus-meny

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-24 23:52
Ursprungligen av Petter M:

Aha du tar plus-meny

Jajamen!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 12:57
Ursprungligen av nillon:

Lägg till tsatziki på det också!

tzatzikin var ju inte så het tycker jag, denna gången ska jag gå ta och följa i scooterbabes fotspår och ta sås som jag inte kan stava till

Lund? Usch nä! Där har man bott nog mycket...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-24 14:52

Ja, den 3:e mars på Zorbas trodde jag det handlade om. Kommer jobba till sju så det är perfekt att bara behöva pinna över Bergsgatan...

Vars e´brudarna?

Om du dyker upp, Pirre, kommer du träffa 50% av 99macs kvinnliga användarskara :rolleyes:

Bevaka tråden