Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo kommer den 11 December.

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hepp.

bra du kunde hjälpa iaf :/

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Nu fick jag spelet att flyta alldeles utmärkt här på G5:an. Hur tänker jag dock inte förtälja då det kanske inte är helt inom ramarna för vad man får göra med ett spel även om man köpt det.

Kläm fram med det nu.

tomten kom förbi och nämnde att det kunde eventuellt kanske hjälpas med en patch som är långt ifrån officiel. Men det är rätt vilda spekulationer, som dock verkar finnas på dom flesta ställen där den sortens finns...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 15:10

Du kan kalla det datorknark om du vill... (crack). Löste mina problem gjorde den i alla fall till sist. Den e ju snarare till för att genomföra olagliga åtgärder än att uppdatera själva spelet om du förstår vad jag menar.

nån med bra uppkoppling borde starta upp lite multiplayer action i helgen

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 19:28

Har lirat en del multiplayer här idag. Det flyter på bättre än campain. Skicka ett mess på iChat eller ICQn om du vill lira nån dag. Sitter med 10mbit så det ska nog gå å hosta.

fett.

Jag måste fixa lite småsaker först så jag är nog på om nån timme sådär, vad hadde du för aim/icq?

Måste säga att jag börjar faktiskt gilla Halo lite igen. Jag lirade det på xboxen med men till slut så blev jag så less på kontrollerna, eftersom jag är av den skolan som tycker att FPS'ar gör sig bäst med w,a,d,s+mus.
Jag tycker att även om grafiken är något sämre, så är det minst lika roigt som på xboxen och något mer njutbart pga av kontrollerna..

Citat:

Skrevs ursprungligen av johan dansk
fett.

Jag måste fixa lite småsaker först så jag är nog på om nån timme sådär, vad hadde du för aim/icq?

Måste säga att jag börjar faktiskt gilla Halo lite igen. Jag lirade det på xboxen med men till slut så blev jag så less på kontrollerna, eftersom jag är av den skolan som tycker att FPS'ar gör sig bäst med w,a,d,s+mus.
Jag tycker att även om grafiken är något sämre, men minst lika roligt som på xboxen och något mer njutbart pga av kontrollerna..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 20:13

Se min info (profil)...

AIM: g5cal
ICQ: 7263185

haha, jag måste ha tryckt på citera i stället för ändra utan att ha tänkt på det!

några andra som är halo sugna?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-02 17:08

Har en 1,25 Ghz med ATI Radeon 64 MB, 512 MB RAM. Det finns ju så grymt mycket grafikinställningsmöjligheter, så kombinationerna blir oändliga. I a f har ajg märkt att om man stänger av/sätter på low allt som man kan ändra på i rutan man får upp innan spelet startat, kan man sedan fläska på inne i spelet.

Hade det släppts nån patch eller vad?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-03 00:52

ja har ett halvt klot på 1 gigaharsh och 512 i ram och ett grafik kort av något slag, tror det är ett GeFårs4 på 64 megabajs om jag inte missminner mig. kommer halo flyta fint för mig?

Efter att ha uppdaterat drivrutinerna för grafikkortet så flyter det bra, men inte superbra på min original dual G4 1,42.
Det känns som det krävs ett ännu vassare grafikkort än det som sitter i (då är det ändå ett bra kort med 64MB)

Sen så tycker jag det är lite dumt att programuppdateraren inte tar hand om all installerad original-hårdvara. Uppdateringen fanns bara på http://www.ati.com Dåligt Apple!

Men spelet är ballt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-07 23:10

Det är "spelbart" (Även om det inte går hur flygande som helst) på min gamla Yosemite med G4 400MHz, 320MB Ram och ett Radeon PCI. Trodde inte ens jag skulle får över 10-15fps. Men det är förstås med alla grafiska inställningar på det lägsta. Go Bungie!

Jag installerade 512Mb extra igår och gissa om det gjorde skillnad i spelupplevelse nu går det att maxa allt och ha ett flyt som heter duga...

Nu har jag totalt 1024Mb och kör det i 333Mhz den ena modulen "första" är en PC-2700 DDR och den nya är en PC-3200 inköpt på AngelPC i Uppsala för 799:-

"Nothing beats more ram except for more ram"

Edit; Mera text

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Det känns som en helt värdelös portning

Läste på MacGamer att macversionen skulle vara bättre än PC-versionen och t o m några procent snabbare än den.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-08 16:35

xplane> vad har du för dator?

Får väl krypa till korset då...:
Shuttle XPC SS51
P4 2.4Ghz
1024Mb DDR 333Mhz
TI4600 128Mb
LG Combodrive 48x24x48x16
Eizo L365

Jag testade demon först men blev inte imponerad av vad jag såg men den skarpa är bättre och med 512Mb extra "varför köpte jag inte det tidigare" så lyfte spelet ordentligt.

personligt tycker jag att både mac och pc versionen ser lite tråkiga ut jämnfört med dagens standard på andra lir, fast på en tv skärm (xbox) ser det ju fortfarende skapligt ut...

Trodde inte ens att spelet skulle gå att starta på min dator (G4/400/512RAM/Radeon9000 64MB grafikkort), men efter att ha läst här att någon med liknande dator fått igång det var jag tvungen att skaffa det. Tack till den!
Det gick att få igång på datorer som är segare än 697 MHz om man håller nere "p".

Spelet är kul, men ganska linjärt. Det känns rätt mycket som ett TV-spel, faktiskt. Mycket pga enkelheten.
Grafiken är ful.. På min dator, men jag har ju allt på fulast!

Vi körde Halo i sex timmar i lördags natt - vi kom nästan ingenstans. Enormt spel.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-01-13 03:21

Tycker halo var grymt överskattat, och jävligt dåligt optimerat.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-01-13 03:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
öö.. det gör den inte >.<

Den ska gå i 30 fps

Den är byggd för att den ska hela tiden gå i 30 fps.. Fast man kan ändra det.. Men då kan det bli saggigt.. På vissa ställen..

Jag har ställt upp, vägrar att spela med 30fps. Då skiter jag i att spela för de går ju inte att sikta alls då.

hur kollar man fps'en? det rullar fint på min dual 2 ghz, 1.5 ram, radeon 9800

tacka fan för det

men - när jag blåste på med full upplösning etc etc då saggade det...kör 1024 upplösning...

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Jag får 19.30 i average fps på en Dual 2GHz G5 med 1.5GB ram. Det känns som en helt värdelös portning eller en fet bugg i spelet.

Samtidigt var väl inte förväntningarna allt för höga på denna kassa DirectX9 portning.

Jag tror det är ett medvetet drag utav microsoft att enkom se till att spel inte skall gå bra att köra på en mac oavsett förutsättningar.

För mig fungerar Halo alldeles utmärkt.....

Jag spelade igenom spelet på 30 timmar lite drygt, uppdelat på 4 speltillfällen.

Nu härjar jag ute på nätet och snipar campare.....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
snipar campare.....

Keep up the good work:D

  • Oregistrerad
  • 2004-01-14 09:06

Halo är dåligt optimerat till både PC och Mac. Det krävs extremt mycket dator för att få det att rulla på bra. Tragiskt. Dålig konvertering av Gearbox.

Vidare: det är måhända linjärt (vilket knappast är ett typiskt karaktärsdrag för TV-spel), men variationen ligger i striderna. Bungie själva hävdar att det är 30 sekunders perfektion, gjort om och om igen. Jag håller med. Allt i Halo är perfekt balanserat. Inget vapen är alltid bäst, inget vapen är alltid sämst. Balansen mellan sköld och hälsa, och det faktum att även elites har sköld, adderar ytterligare en aspekt. Kontrollen är helt perfekt, i alla fall på Xbox (som är hur spelet ska upplevas, ledsen att behöva säga det...), AI:n är den bästa någonsin, i alla fall vad gäller förmågan att skapa fiender som känns realistiska. Med mera.

Alla som gnäller på det, spela det på Legendary. Helt plötsligt framstår det där linjära som något helt annat. Varje strid kräver eftertanke och tar tid, man tvingas byta vapen hela tiden, man tvingas försaka hälsa ibland och sedan förlita sig på sin sköld, och så vidare. Det är en helt makalös upplevelse.

Tyvärr vet jag inte hur bra Gearbox lyckats med att ta den till dator.

Och till alla er som gillar det, köp en Xbox, för guds skull. Ni vill inte missa Halo 2 (och jag vill sopa mattan med er i det över Live ).

Bevaka tråden