Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo kommer den 11 December.

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av KRAFTWERK
Nån som vet om det finns en mapeditor med?, satt timvis hemma på min 6200 och gjorde nya banor till marathon, först med MIA mapeditor, sen med Bungies officiella motor när den följde med Infinity...

Finns ingen officiell mapeditor eftersom alla banor är skapade i 3D Studio Max, dom importeras sedan i Sapien där man placerar ut fiender, människor, fordon, ljud och skapar själva uppdragen osv.
Just själva programmen Sapien och Guerilla kan väl händas att dom portas nångång framöver, men det lär väl ta ett bra tag gissar jag...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-13 13:02

Har spelet släppts nu? Och är det någon som har fått chans att testa det på sin mac?

Det har släppts i USA, fast dröjer väl någon/några veckor tills det släpps i Europa.
Finns iofs säkert någon som köpt det från USA så kanske någon har testat det, frågan är dock om den personen finns på detta forum...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-13 20:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Dave Lister
Finns ingen officiell mapeditor eftersom alla banor är skapade i 3D Studio Max, dom importeras sedan i Sapien där man placerar ut fiender, människor, fordon, ljud och skapar själva uppdragen osv.
Just själva programmen Sapien och Guerilla kan väl händas att dom portas nångång framöver, men det lär väl ta ett bra tag gissar jag...

Det är väldigt liten chans att de kommer till mac. De sa Macsoft själva.
Men om spelet säljer bra, så kommer de kanske att porta det. Men det är en väldig väldig liten chans att de gör det.

Sen så måste de antagligen göra så att programmen har stöd för andra 3d program. Om man skulle vilja göra andra banor på macen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Det är väldigt liten chans att de kommer till mac. De sa Macsoft själva.
Men om spelet säljer bra, så kommer de kanske att porta det. Men det är en väldig väldig liten chans att de gör det.

Ergo, köp spelet.

Spelet är grymt...
Återkommer med skärmdumpar och info när jag har gjort min tenta på tisdag.:mad:

  • Oregistrerad
  • 2003-12-14 18:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Steephill
Ergo, köp spelet.

Vad snackar du om ?...

Jag pratade om de två programen så man kan göra banor med...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Vad snackar du om ?...

Jag pratade om de två programen så man kan göra banor med...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alle
Det är väldigt liten chans att de kommer till mac. De sa Macsoft själva.
Men om spelet säljer bra, så kommer de kanske att porta det. Men det är en väldig väldig liten chans att de gör det.

Ergo, köp spelet!

Eller vad menar du?

*visslar*

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas.N
Någon som har en aning om man köpa Halo från något annat ställe än Macoteket? De är rätt dyra nämligen....

Halo för Mac
399:- ..dyrt?

Jag kan gå ut och köpa det idag... Men jag vet inte om jag orkar

/är i USA

Så varför är ett gammalt XBOXspel från Microsoft så intressant? Är det väldigt snyggt eller väldigt bra story eller bra AI eller vad? Ett FPS är ett FPS är ett FPS..?

edit: Jag såg Steephills förklaring, men förstod inte riktigt ändå.

Själv laddar jag om nwn.bioware.com flera gånger i timman för att se om nya patchen till Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark har kommit ännu. Den borde komma idag, efter förseningen.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 19:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Steephill
Ergo, köp spelet!

Eller vad menar du?

öö...
Tänkte efter lite... hehehe fatta

:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

OK, fick mitt ex av Halo igår. Installerade och tyckte till en början att det inte var så speciellt häpnandsväckande snyggt.
Men kolla tiden för detta inlägg!!

Helt sjukt, jag blev helt fast i spelet på ett sätt som jag aldrig har fastnat för spel förut.....Jag kunde inte sluta.

HALO är grymt bra, helt enormt grymt bra. Jag provade att köra lite multiplayer över nätet också och där fick man spö så det räckte och blev över. Men mest spelade jag single player.....vilken spelkänsla! Wow.....

Och jag blev förvånad hur bra spelet flyter på min dual 867 Mac. Jag vräkte på de fetaste inställningarna för grafiken som gick och det flöt på som bara den, även de stora fältslagen med bilar, tanks, flygplan och 30-40 pers på plan.

Jag blev otroligt besviken på UT2003 när det kom ut, men HALO....jag säger då det. Attans att Microsoft fick oss att vänta så länge på detta!

Köp HALO är mitt råd!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-12-17 17:05

Bra då har vi bevis

kan bara instämma med martin, fick spelet igår och jag brukar inte bli hooked...men nu, ojojoj, kan sitta en hel dag, det finns liksom inte tillräckligt med tid på dygnet.....
och multiplayer är sjukt kul.

måste sticka nu, ska spela HALO

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-12-17 18:49

Alltså, tycker de laggar som fan ibland, droppar ju till typ 30fps min dual 1.42 med ett gf4ti.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-17 18:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
Alltså, tycker de laggar som fan ibland, droppar ju till typ 30fps min dual 1.42 med ett gf4ti.

öö.. det gör den inte >.<

Den ska gå i 30 fps

Den är byggd för att den ska hela tiden gå i 30 fps.. Fast man kan ändra det.. Men då kan det bli saggigt.. På vissa ställen..

  • Oregistrerad
  • 2003-12-17 19:45

Hur tror ni att det funkar på en 800 iMac med Geforce4MX, går det överhuvudtaget, med låga grafikinställningar givetvis.

Kör på en G4 867 med geforce 2 MX. Med de originalinställningar som spelet satte själv...Funkar fin fint... något segt ibland när det händer mycket - typ stort fält...men..inte farligt

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-17 22:42

Spelet segar på min 2x2GHz G5:a med 1.5GB ram. Jag tror att det är någon bugg i spelet som gör det. Det tycks inte ha något med omgivningen att göra i alla fall. Rätt vad det är släpper allt och det flyter hur fint som helst, trots komplex miljö med massvis av fiender osv. Sedan kan allt bara sega ihop totalt när man står på en kulle mellan två stenblock utan fiender osv.

Jag har testat en massa olika upplösningar, olika grafikinställningar, ljud inställningar (Audio på Medium eller High leder till obrukbart spel på G5:an, går bara att spela med Low inställt) osv.

Ingen annan som har problem med att spelet segar till ofta?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-17 22:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Spelet segar på min 2x2GHz G5:a med 1.5GB ram. Jag tror att det är någon bugg i spelet som gör det. Det tycks inte ha något med omgivningen att göra i alla fall. Rätt vad det är släpper allt och det flyter hur fint som helst, trots komplex miljö med massvis av fiender osv. Sedan kan allt bara sega ihop totalt när man står på en kulle mellan två stenblock utan fiender osv.

Jag har testat en massa olika upplösningar, olika grafikinställningar, ljud inställningar (Audio på Medium eller High leder till obrukbart spel på G5:an, går bara att spela med Low inställt) osv.

Ingen annan som har problem med att spelet segar till ofta?

Det är väl dåligt optimerat, som vanligt när det gäller spel till mac.
Tycker att spelet i övrigt är enormt fult när det gäller grafiken, Xbox versionen är mycket bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-17 22:55

Jag får 19.30 i average fps på en Dual 2GHz G5 med 1.5GB ram. Det känns som en helt värdelös portning eller en fet bugg i spelet.

Samtidigt var väl inte förväntningarna allt för höga på denna kassa DirectX9 portning.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-17 23:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Jag får 19.30 i average fps på en Dual 2GHz G5 med 1.5GB ram. Det känns som en helt värdelös portning eller en fet bugg i spelet.

Samtidigt var väl inte förväntningarna allt för höga på denna kassa DirectX9 portning.

Vänta på en patch, va ju lika dant med WC3 när det kom, segt som fan till en början, men sen kom någon update och det gick mycket bättre.

Hellre väntar jag på ett spel en längre tid tills det blir väl optimerat, än att de släpper det halv taskigt kodad version bara för att sälja.

Btw Cal, fick min iBook idag! (inte den från Macoteket)
iBook G3, 800 MHz, 640 MB RAM, 40 GB, Airport kort för 8,700 kr (ink. moms).
Mycket nöjd!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-17 23:05

Ja, jag hoppas att de släpper en update framöver.

Gratulerar till iBooken. Trevligt pris också.

Angående Halo får jag 19.30 fps average, medans en macpolare får 20-25fps på sin G4/455MHz. Det är någonting som inte stämmer.

Om någon annan upplever samma problem som mig får ni gärna skriva några rader här.

Senast redigerat 2003-12-17 23:28
  • Medlem
  • 2003-12-17 23:43

Spara ihop lite pengar till en skaplig PC eller till en konsol om Ni ska spela. Det är bara att inse att Mac är inte en bra spelmaskin, även om vissa spel fungerar bra

det låter som det är just G5'an det är problem, eller iaf efter två inlägg så statistiskt sett så funkar det inte bra på G5

har inte spelet, så jag kan inte hjälpa mer än att vänta på nån som kommer med en lösning eller en patch..

(förövrigt kan jag hålla med odin, förutom att det inte har något med macen som arkitektur att göra.. men det är en annan diskussion)

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 00:45

Nu fick jag spelet att flyta alldeles utmärkt här på G5:an. Hur tänker jag dock inte förtälja då det kanske inte är helt inom ramarna för vad man får göra med ett spel även om man köpt det.

var det cd/dvd läsaren som stod ivägen?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-18 01:50

nepp

Bevaka tråden