Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta PB till TV

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-01-26 00:53

Jag har fått PB:n tillbaka från reparationen. De har bytt ut logikkortet och resetat rubbet.
Nu funkar det som det ska.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-01-26 10:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Jag har fått PB:n tillbaka från reparationen. De har bytt ut logikkortet och resetat rubbet.
Nu funkar det som det ska.

Stort grattis! Innebär "resetat rubbet" att hårddisken var rensad eller fanns dina grejor kvar?

Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka den ?

  • Medlem
  • 2004-01-26 12:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fantomen
Stort grattis! Innebär "resetat rubbet" att hårddisken var rensad eller fanns dina grejor kvar?

Tack.
Nej inte hårddisken, ... he he. Allt var kvar på den.

  • Medlem
  • 2004-01-26 12:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av bodybag
Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka den ?

Lämnade in PB:n hos Macforum den 16/1 stax innan stängningsdags. De skickade vidare den till Holland måndagen därpå. På torsdag kväll var den tillbaka.
Det bästa av allt var att jag var på skidresa mellan söndag och torsdag så det var perfekt tajming.
Det tog alltså mindre än en vecka för reparationen.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-01-30 16:02

Fick ett samtal från Apple tidigare idag. Trodde ärendet arkiverats i glömskans malpåse men icke! Har tidigare skickat skärmdumpar och systeminformation till dem eftersom de tror att det är mjukvaran som krånglar. Denna gång mailades ett program (TimingSnoopX 1.0.1) till mig, som kollar upp grafikkortets aktiviteter (om jag fattade rätt). Jag gjorde ett test utan videoadapter och ett test med videoadapter ansluten. Skickade sedan resultatet till Apple. Om de upptäcker något som krånglar så skall det rättas till i kommande uppdateringar. Finns det ljus i tunneln? Tveksamt, men de är trevliga att prata med!

  • Medlem
  • 2004-01-31 00:25

Tja!

Har liknande problem här! Min video ut med medföljande adapter (PG 17") har funkat kanon tidigare, bara söka skärm så fixade datorn resten. Men helst plötsligt slutade den att funka! Den hittar inget när man söker... Har nu rensat systemet och uppgraderat till panther men samma problem fortfarande. Känns som en hårdvarugrej kanske??

Något som fått det att funka igen utan att skicka iväg datorn?? Använder den varje dag ju... Eller får man en lånedator om man har utökad applecare?

Ha de gott.

/Alexander

  • Medlem
  • 2004-01-31 12:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alex
Tja!

Har liknande problem här! Min video ut med medföljande adapter (PG 17") har funkat kanon tidigare, bara söka skärm så fixade datorn resten. Men helst plötsligt slutade den att funka! Den hittar inget när man söker... Har nu rensat systemet och uppgraderat till panther men samma problem fortfarande. Känns som en hårdvarugrej kanske??

Något som fått det att funka igen utan att skicka iväg datorn?? Använder den varje dag ju... Eller får man en lånedator om man har utökad applecare?

Ha de gott.

/Alexander

Tja, för en del har det löst sig genom att bara byta ut adaptern. Det kan vara ett bra första steg att pröva. Ring Apple och tala om för de vilket problem du har men innan du ringer de kör hela felsökningsproceduren. Reseta PRAM och annat som rekommenderas enligt Apples supportsidor, kör hårdvarutest-CD:n som följde med din PB och hittar du inget fel ring Apple.
Så gjorde jag i alla fall. De skickade en ny adapter till mig men det hjälpte inte heller. Ett nytt samtal med Apple resulterade i reparation i Holland och efter det funkar allting nu.

Lånedator från Apple? Ingen aning.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-02-04 21:48

Jag överraskas positivt gång på gång! Det tycks jobbas mer intensivt med mitt problem än vad jag föreställt mig. Efter ett nytt samtal från Apple har jag nu skickat min första videoadapter till Irland, så att man där ska kunna återskapa problemet. Det kanske finns ett ljus i tunneln i alla fall? Och jag vill på nytt understryka att jag blivit mycket väl bemött i min kontakt med Apple. Särskilt under de senaste samtalen. Glädjande!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-09-28 07:50

Hej igen! Det var ett tag sedan jag skrev något här men nu är det dags att knyta ihop säcken.

Kort sammanfattning av problemet: När jag anslöt min dator till TV:n fanns det i inställningspanelen för bildskärmar ej längre några PAL-alternativ vilket resulterade i en förvrängd, flimrande TV-bild. Efter många samtal med Apple konstaterades att mitt problem förmodligen var mjukvarurelaterat, något som förhoppningsvis skulle rättas till i kommande uppdateringar. Inget annat att göra än att vänta alltså. Och väntat har jag gjort. Alldeles för länge egentligen men eftersom jag sällan har behov av att ansluta datorn till TV:n så har det inte gjort så mycket.

Hur som helst, efter en ny kontakt för en tid sedan bestämdes det att datorn skulle hämtas och skickas på kontroll. Jag väntade, väntade igen och väntade. Fem eller sex samtal senare, fördelade på några veckor, kunde Apple konstatera att de hade fel postnummer till mig och att jag därför inte hade fått något reparationspaket. Till slut kom så paketet och jag kunde skicka iväg datorn. Den skickades förra måndagen och kom tillbaka i fredags - mycket snabbt i mitt tycke! Fungerar gör den också så nu hoppas jag att jag slipper skriva något mer i den här tråden. Även om det tagit alldeles för lång tid så har jag hela tiden blivit bra bemött av Apple. Tack för det, Apple, och tjosan på er övriga!

idag så märkte jag det igen, tv-ut har slutat funka.
garantin går ut i dagarna (om den nu inte redan gjort det) så imorgon bär det av ner mot macforum.

Är det lika mycket strul med den senaste pb12"? blir att inhandla en sån annars.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-10-10 23:11
Ursprungligen av bodybag:

idag så märkte jag det igen, tv-ut har slutat funka.
garantin går ut i dagarna (om den nu inte redan gjort det) så imorgon bär det av ner mot macforum.

Är det lika mycket strul med den senaste pb12"? blir att inhandla en sån annars.

Är det samma problem som du skrev om tidigare?

fantomen: exakt samma sak, fast nu funkar iaf vga ut, känns lite viktigare.

Update:

Har nu snackat med macforum, de kan inget göra utan hänvisar till apple för att få ett "cs". Ringde till dom och blev tillslut kopplad till någon engelsktalande person som sa att det tyvärr inte fanns något att göra (garantin gick ut för ett tag sen)

Får väl leva med att det inte kommer funka men som sagt, sålänge vga-ut funkar så är jag glad.

Tråkigt bara att det inte räcker att lämna in den en gång utan att det börjar strula lite senare igen, vågar knappt ha kvar den ifall något annat skulle gå sönder på den.

Senast redigerat 2004-10-11 15:00
Bevaka tråden