Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar Iphone 7 och Iphone 7 Plus

Tråden skapades och har fått 225 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Hjo
  • 2016-09-07 22:39
Ursprungligen av WiFi:

Det blir nog en ny iPhone 7 för mig, tråkigt att telefonen inte får snabbladdning, men men..

Snabbladdning? Är det då den blir väldig varm och tar eld?

  • Medlem
  • 2016-09-07 22:40
Ursprungligen av zinned:

Ju större bländare desto kortare skärpedjup.

Mindre bländare ger längre skärpedjup.

Men jag trodde att en stor sensor var en viktig komponent för att få kort skärpedjup? Men de sa väl ingenting om större sensor, eller missade jag det helt? Eller är det något annat hokus pokus?

Ursprungligen av Dalle:

Men jag trodde att en stor sensor var en viktig komponent för att få kort skärpedjup? Men de sa väl ingenting om stor sensor, eller missade jag det helt? Eller är det något annat hokus pokus?

Mjukvara.

  • Medlem
  • 2016-09-07 22:42
Ursprungligen av Hjopek:

Snabbladdning? Är det då den blir väldig varm och tar eld?

Snabbladdning behöver nödvändigtvis inte skapa en brand. OnePlus 3 snabbladdning fungerar exempelvis exemplariskt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-09-07 23:01
Ursprungligen av Dalle:

Men jag trodde att en stor sensor var en viktig komponent för att få kort skärpedjup?

Enkelt uttryckt, ja. Skärpedjupet påverkas av bländaren och förstoringsgraden. Större sensor ger möjlighet till större förstoringsgrad, därav förenklingen "större sensor -> kortare skärpedjup".

Men som sagt, iPhone 7 Plus simulerar kort skärpedjup med hjälp av mjukvara. Oskärpan läggs till i efterhand.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-07 23:11
Ursprungligen av zinned:

Jahopp, det var det de.

Det blir en Jet Black 128GB samt att jag, trots jag nyss köpt de nya Bose QuietComfort 35, är nyfiken på dessa AirPods Får nog bli ett köp när de kommer och lämna tillbaka om de inte alls håller.

+1 på den. Exakt så kommer jag beställa. Precis köpt Q35 och är nyfiken på AirPods

Tråd rensad, läs våra trivselregler, §1.

Ursprungligen av pmarriott:

Blir en 256 GB Plus gatatsvart så snart Telia släpper den. Dags att binda om nu. Gillar egentligen inte dasslocks-modellen men behöver den för batteritiden. Använder min 6s så mycket att batteriet ibland bara räcker 6-7 timmar.

Har Telia nämnt ngn datum ännu för bokning/ leverans ?

Ursprungligen av adress@mac:

Har Telia nämnt ngn datum ännu för bokning/ leverans ?

Det står på deras hemsida.

Ursprungligen av keptang:

Det står på deras hemsida.

Fredag kl 9.01. Långt svar - men jag fixade det själv.....?

Det verkar vara avsevärd skillnad på kamera-prestation på 7plus (2× optisk zoom, upp till 10× digital zoom) Lite svårt att föreställda sig vad det innebär konkret. Man skulle vilja se jämförelse-bilder mot (Upp till 5× digital zoom)

Ursprungligen av keptang:

Det står på deras hemsida.

Då återstår att få uppgift om kostnaden med olika abonnemangsformer. http://www.apple.com/se/shop/buy-iphone/iphon...

  • Avstängd
  • 2016-09-08 06:41
Ursprungligen av calinou:

Det verkar vara avsevärd skillnad på kamera-prestation på 7plus (2× optisk zoom, upp till 10× digital zoom) Lite svårt att föreställda sig vad det innebär konkret. Man skulle vilja se jämförelse-bilder mot (Upp till 5× digital zoom)

Dom visade det på presentationen. För fler bilder får du nog vänta tills den släppts och tester börjar komma ut.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2016-09-08 06:48
Ursprungligen av calinou:

Det verkar vara avsevärd skillnad på kamera-prestation på 7plus (2× optisk zoom, upp till 10× digital zoom) Lite svårt att föreställda sig vad det innebär konkret. Man skulle vilja se jämförelse-bilder mot (Upp till 5× digital zoom)

7:an har ett 28 mm objektiv medans 7+ har ett 28 och ett 56 mm objektiv.

"Och här är den.... IPHONE SJU. Tadaaa!"

Gäsp. Verkar som tiden för Apples innovationer är förbi.

  • Avstängd
  • 2016-09-08 06:57
Ursprungligen av iTiger:

"Och här är den.... IPHONE SJU. Tadaaa!"

Gäsp. Verkar som tiden för Apples innovationer är förbi.

Visst Apple är doomed.....haha haha

Riktigt snygg i blanksvart och dubbelkameran i 7 plus lockar. Blir en sådan i morgon om Telia får in den!

  • Avstängd
  • 2016-09-08 07:50
Ursprungligen av MultiMan:

Riktigt snygg i blanksvart och dubbelkameran i 7 plus lockar. Blir en sådan i morgon om Telia får in den!

Du kan förhandsboka den. Inte hämta ut den i morgon.

man får ju också kort skärpedjup men tele-lins.

Ursprungligen av martinator:

Jag tror här föreligger ett missförstånd...
En systemkamera skapar ett skärpedjup genom att man väljer en lite bländare. Enkelt - ju mindre bländare desto kortare skärpedjup. Det har inget med apples förmodligen digitala teknik att göra en bakgrund oskarp i efterhand när den lyckat urskilja vad som är människa och vad som inte är det.

Och visst kan man se hur skärpedjupet är även i en systemkamera - det finns en knapp Knapp för skärpedjupskontroll som gör att man i "realtid" - finns ju ingen faktiskt fördröjning (jaja ljusets hastighet är inte oändlig) mellan det man ser i sökaren och verkligheten då det på dyrare kameror är en spegel och ett prisma.

Det 'enda' jag saknar är trådlös laddning. Det hade löst problemet med att lyssna på musik (lightning) och laddning samtidigt.

  • Avstängd
  • 2016-09-08 08:07
Ursprungligen av el gringo:

Det 'enda' jag saknar är trådlös laddning. Det hade löst problemet med att lyssna på musik (lightning) och laddning samtidigt.

Gissningsvis så kommer det på iPhone 8

Ursprungligen av Hffre:

Du kan förhandsboka den. Inte hämta ut den i morgon.

Det vet jag, är läskunnig. Får in den i sortimentet var det jag menade. Köper ändå via nätet och inte i butik.

Med stor sannolikhet - ja.

Ursprungligen av Hffre:

Gissningsvis så kommer det på iPhone 8

Ursprungligen av Hffre:

Du kan förhandsboka den. Inte hämta ut den i morgon.

Det är väl i alla fall ingen panik.....

Ursprungligen av oldpeer:

Jag lyssnar på otroligt musik musik, podcast och radio när jag sitter på jobbet. Det innebär att jag har ett relativt stort behov av ström. Därför också lite besviken om hörlurskontakten. Hur ska jag kunna ladda och lyssna på musik samtidigt? Och kom igen, fem timmar ström när man sitter med AirPods? Ja, ja.

Som du använder telefonen vill du absolut ha en dockningsstation på skrivbordet oavsett om du skaffar 7a eller inte.

Men... Kommer det komma sådana med dubbla lightning-portar nu? En för laddning och en för hörlurar?

Ursprungligen av appelappe:

Som du använder telefonen vill du absolut ha en dockningsstation på skrivbordet oavsett om du skaffar 7a eller inte.

Vad är detta för tramssvar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-09-08 09:24

7:an verkar helt okey. Inget mer, men det räcker inte för att jag ska känna att min 6S ska bytas ut.

I grunden har jag inga problem med att 3,5mm kontakten försvinner, men funderar på hur man ska kunna ladda och lyssna via trådande lurar samtidigt..?

  • Medlem
  • 2016-09-08 09:28
Ursprungligen av xms67:

men funderar på hur man ska kunna ladda och lyssna via trådande lurar samtidigt..?

Telefonen laddas då genom earpodsen när ägaren själv stoppar in fingrarna i vägguttaget.
(Behöver jag ens säga att det är grov ironi? Ja, det behövs nog iaf...)

Bring on the Macs!!!

  • Avstängd
  • 2016-09-08 09:38
Ursprungligen av calinou:

Det är väl i alla fall ingen panik.....

Det vet bara du om du känner panik

Bevaka tråden