Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Det sura med Apple Music

Tråden skapades och har fått 67 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av draags:

Koncept: Om Apple Music fick leva ett separat liv på datorn - Array.se - via http://aapl.se
http://array.se/nyheter/koncept-om-apple-musi...

Ja gärna detta. Fast kanske är dumt eftersom det finns de som är av en helt annan åsikt här och tycker iTunes är fantastiskt.

Tycker det låter som en utmärkt idé. Då skulle man kunna lägga till de mapparna/filerna/musiken som man vill ska ingå/laddas upp och fortsätta ha full kontroll över sitt iTunes bibliotek. Toppen, hoppas det händer.

Jag hoppas innerligt på att Apple åtgärdar eller varför inte helt enkelt begraver iTunes.

Förhoppningsvis fortsätter användarna att klaga än att bara hylla. Då kommer de förhoppningsvis att lyssna.

Jag slutade använda iTunes för längesedan. Spotify Är långtifrån bra men trots detta så fungerar det ändå bättre än AM i iTunes.

Jag hade hoppats på att AM var ett användarvänlig applikation i sann Apple anda. Det kan nog både jag och flertal andra skriver under på att det inte var.

Hade AM haft ett nytänk i gui hade jag med lätthet kunnat bortse från avsaknaden av funktionalitet.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-31 19:10
Ursprungligen av draags:

Jag hoppas innerligt på att Apple åtgärdar eller varför inte helt enkelt begraver iTunes.

Förhoppningsvis fortsätter användarna att klaga än att bara hylla. Då kommer de förhoppningsvis att lyssna.

Jag slutade använda iTunes för längesedan. Spotify Är långtifrån bra men trots detta så fungerar det ändå bättre än AM i iTunes.

Jag hade hoppats på att AM var ett användarvänlig applikation i sann Apple anda. Det kan nog både jag och flertal andra skriver under på att det inte var.

Hade AM haft ett nytänk i gui hade jag med lätthet kunnat bortse från avsaknaden av funktionalitet.

Än finns ingen musikspelare som klår iTunes hos mig. Spotify är en katastrof i användarvänlighet.

Kombinationen iTunes på datorn och remoten på ios apparaterna har ännu ingen annan klått. Tyvärr kunde remoten vara bättre då den alltid ska ta kontakt med datorn på nytt när ios prylen har gått i vila eller man bytt app emellan.

Bästa UI är det man behöver röra så lite som möjligt.

Senast redigerat 2015-09-01 09:34
Ursprungligen av juanito:

Än finns ingen musik spelar som klår iTunes hos mig. Spotify är en katastrof i användar vänlighet.

iTunes på dator och remoten på ios apparaterna har ännu ingen annan klått. Tyvärr kunde remoten vara bättre då den alltid ska ta kontakt med datorn på nytt när ios prylen har gått i vila eller man bytt app emellan.

Bästa UI är det man behöver röra så lite som möjligt.

Jag är faktiskt ingen vän av Spotify och dess användarvänighet - Hade verkligen hoppats på AM men blev rejält besviken. Men som sagt - om det finns de som gillar det och andra som inte gör det så får vi väl avvakta och se hur marknaden svarar.

Jag väljer dock idag hellre Spotify eftersom AM i dagsläget inte ger mig det jag kräver, men som Apple vän vill jag trots allt hellre köra AM.

  • Medlem
  • 2015-09-14 21:28

Nu när september börjar gå mot sitt slut så har jag sagt upp Apple Music. Jag har all min musik lagrat lokalt på iPhonen istället.
Men en liten fråga bara. Det sas att det lades på DRM-skydd på musiken man hade i sitt iTunes-bibliotek. Men detta var väl endast om man hade iCloud-musikbiblioteket aktiverat? Jag tror inte att jag har aktiverat det någon gång, och kikar jag på mina enheter så är inte denna funktion aktiverad på någon enhet. Kan jag då känna mig lugn med att mitt musikbibliotek inte har fått kopieringsskydd på sig? Kan man kontrollera detta på något sätt?

Jag har personligen avbrutit AM för längesedan. Valde att köra två användare på Spotify istället. Det funkar iaf och har mer än 10-20 låtar i sina spellistor.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-09-14 22:54
Ursprungligen av Dalle:

Det sas att det lades på DRM-skydd på musiken man hade i sitt iTunes-bibliotek.

Var mestadel desinformation inledningsvis!
http://www.imore.com/no-apple-not-adding-drm-...

Elementärt min käre Watson:
http://www.technipages.com/itunes-how-to-tell...

  • Medlem
  • 2015-09-14 23:27

Tack för länkarna @jas

Bevaka tråden