Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-03-14 19:59
Ursprungligen av mactopen:

Någon som fått sömnanlys att funka? När jag öppnar hälso appen då e det helt tömt i sömnanalysen verkar som att den läser inte data från Apple watch hur gör man??? Tacksam för ett svar

Så har det varit sedan appen kom. Ytterst medioker koppling till Hälso-appen, fungerar bara sporadiskt och som den appen känner för. Värdelös.

Ursprungligen av Pontzy:

Nä Apple Watch kan inte mäta sömn. Det finns i hälsoappen pga det finns andra enheter man kan köpa som sedan synkad mot hälsoappen.

Det kan den visst. Appen i fråga är tänkt att placera sin data i Hälso-appen men den är dåligt skriven så det fungerar lika dåligt. Det är inget speciellt i övrigt med Hälso-appen, vilken app som helst kan kodas att placera sin data där så länge man gör det ordentligt och ingen halvmesyr som vissa gör. Det behöver inte vara några betal-appar.

Någon som sett dom nya nylonarmbanden till salu - förutom på Apple Store ? Tänkte närmast på alla elektronikvaruhus som nu säljer  Watch.

Ursprungligen av adress@mac:

Någon som sett dom nya nylonarmbanden till salu - förutom på Apple Store ? Tänkte närmast på alla elektronikvaruhus som nu säljer  Watch.

Nix, Har frågat på mStore och Digital Inn och deras information var att Apple skulle börja skicka armband från Apple Store online om ca 8 dagar och de sa att det brukar betyda att de får in produkter någon vecka efter det.

Ursprungligen av Pontzy:

Nä Apple Watch kan inte mäta sömn. Det finns i hälsoappen pga det finns andra enheter man kan köpa som sedan synkad mot hälsoappen.

apple watch kan användas till sömnanalys men du måste installera appar som gör det

Exempel: sleep++

Ursprungligen av mactopen:

Någon som fått sömnanlys att funka? När jag öppnar hälso appen då e det helt tömt i sömnanalysen verkar som att den läser inte data från Apple watch hur gör man??? Tacksam för ett svar

Skaffa appen sleep++. Den analyserar sömnen och fyller på hälsoappen med data.

Hälsoappen hämtar inget data själv. Det är bara en "lagrings- och analyscentral"

Bra priser/rabatt på  Watch hos Macoteket. Om någon känner sig hugad.
http://www.macoteket.se/produkter/sokresultat...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-14 15:50
Ursprungligen av adress@mac:

Bra priser/rabatt på  Watch hos Macoteket. Om någon känner sig hugad.
http://www.macoteket.se/produkter/sokresultat...

Läste det precis. Det mest intressanta med dessa är enligt mig - varför? Ska de lägga ner butiken eller?

Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs så är väl precisionen inte exakt men dessutom så räknar man troligen "standardtrappor" i en "standardhöjd" så det är inte fysiska trappor som anges.

Tror bristen på standardisering av höjden på våningsplan och trappsteg kan ha med saken att göra
I mitt gamla hus gick det t.ex. två trappor per våning.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2016-04-14 17:34
Ursprungligen av adress@mac:

Bra priser/rabatt på  Watch hos Macoteket. Om någon känner sig hugad.
http://www.macoteket.se/produkter/sokresultat...

Tack för tipset, blev en till damen...

  • Medlem
  • 2016-04-14 17:57
Ursprungligen av adress@mac:

Bra priser/rabatt på  Watch hos Macoteket. Om någon känner sig hugad.
http://www.macoteket.se/produkter/sokresultat...

Nu börjar det likna något. Nu börjar klockan komma ner i någorlunda rimliga priser. Jag avvaktar  watch2.
Men det kan säkert vara ett klipp för en del.

Ursprungligen av Dalle:

Nu börjar det likna något. Nu börjar klockan komma ner i någorlunda rimliga priser. Jag avvaktar  watch2.
Men det kan säkert vara ett klipp för en del.

Tror ärligt talat inte det blir så stor skillnad på  Watch 2. Vad gäller mjukvaran kommer säkert nuvarande få en uppdatering. Sedan vad gäller själva klockan - mycket rykten - och troligtvis först till hösten.

Ursprungligen av zinned:

Läste det precis. Det mest intressanta med dessa är enligt mig - varför? Ska de lägga ner butiken eller?

Lite konstigt är det med prisavdraget. Apple brukar ju inte vara så glada åt " prisdumpningar " hos sina återförsäljare.

  • Medlem
  • 2016-04-14 18:40
Ursprungligen av adress@mac:

Lite konstigt är det med prisavdraget. Apple brukar ju inte vara så glada åt " prisdumpningar " hos sina återförsäljare.

Klockan säljer för lite helt enkelt. Därför Apple sänkte priset på Keynote och även hos återförsäljare. Kanske har ett högt lager inför lanseringen av Apple Watch 2 och vill minska det
Rund Apple Watch 2017 kanske

Ursprungligen av PaO:

Klockan säljer för lite helt enkelt. Därför Apple sänkte priset på Keynote och även hos återförsäljare. Kanske har ett högt lager inför lanseringen av Apple Watch 2 och vill minska det
Rund Apple Watch 2017 kanske

Gissar du bara - eller är  Watch sänkta på Apple Store också ? Så har man inte gjort med andra Apple produkter. Är priset samma på Apple Store har du en point - men jag tror inte det.

  • Medlem
  • 2016-04-14 19:39
Ursprungligen av adress@mac:

Gissar du bara - eller är  Watch sänkta på Apple Store också ? Så har man inte gjort med andra Apple produkter. Är priset samma på Apple Store har du en point - men jag tror inte det.

Hur det är i Sverige vet jag inte men man meddelade på Keynote nu i mars en prisjustering nedåt. Jag har alltid undrat hur Apple har hanterat sitt lager på alla modeller för det är imponerande vilka kombinationer man kan få fram nu när det är fritt fram att köpa vilka band man vill

http://iphoneguiden.se/apple-sanker-priset-pa...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-04-14 19:40
Ursprungligen av adress@mac:

Lite konstigt är det med prisavdraget. Apple brukar ju inte vara så glada åt " prisdumpningar " hos sina återförsäljare.

Exakt, det är mycket märkligt.

Ursprungligen av PaO:

Kanske har ett högt lager inför lanseringen av Apple Watch 2 och vill minska det

Jag fick ju tidigare en automatisk tanke på att det kanske trots allt fanns en AW2 i faggorna trots allt. Dock låter det otroligt.

  • Medlem
  • 2016-04-14 19:59
Ursprungligen av zinned:

Exakt, det är mycket märkligt.

Jag fick ju tidigare en automatisk tanke på att det kanske trots allt fanns en AW2 i faggorna trots allt. Dock låter det otroligt.

Håller med dig

Om man inte ändrar design till AW2 utan always-on och batteritid mm så är ju frågan om någon uppgraderar från AW1. En del väntar ju på AW2 men om den inte medför så mycket nytt köper de hellre AW1. Kan Apple uppgradera AW1 med många funktioner till AW2 utan att tappa försäljning. Många frågor och kanske dyker AW2 upp på WDC i Juni?

Vad tror ni?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-14 22:26

Jag kommer ge mig på detta lilla projekt. Dock inte i gul
Letar efter någon i min närhet med 3D-skrivare. Just nu ska en kompis försöka fräsa ut den på sitt jobb, så vi får se vad det blir tillslut.

Ursprungligen av kladda:

Jag kommer ge mig på detta lilla projekt. Dock inte i gul
Letar efter någon i min närhet med 3D-skrivare. Just nu ska en kompis försöka fräsa ut den på sitt jobb, så vi får se vad det blir tillslut.

Om man vill göra en hållare/laddare på det sättet - kommer den bara att fungera på öppna armband.
Inte en länk exempelvis. Då måste det finnas utrymme på baksidan av "pucken". Med en distans typ.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-14 23:49
Ursprungligen av adress@mac:

Om man vill göra en hållare/laddare på det sättet - kommer den bara att fungera på öppna armband.
Inte en länk exempelvis. Då måste det finnas utrymme på baksidan av "pucken". Med en distans typ.

jo det är jag med på, men jag har bara öppna armband till min

Ursprungligen av kladda:

jo det är jag med på, men jag har bara öppna armband till min

Tänkte om du skulle göra den in större skala/antal. Lite olika val av material och kanske blinbling. Går ju med lätthet att fästa/passa på många underlag och sammanhang. Kan bli ngt bra. Vill man inte borra - finns det starka och smidiga kardborreband idag. Då kan man dessutom flytta den runt till andra ställen. Bilen - båten - husvagnen . Eller också bara i lägenhrten. ⌚️

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-04-15 08:09
Ursprungligen av adress@mac:

Tänkte om du skulle göra den in större skala/antal. Lite olika val av material och kanske blinbling. Går ju med lätthet att fästa/passa på många underlag och sammanhang. Kan bli ngt bra. Vill man inte borra - finns det starka och smidiga kardborreband idag. Då kan man dessutom flytta den runt till andra ställen. Bilen - båten - husvagnen . Eller också bara i lägenhrten. ⌚️

. Då förstår jag dina tankar
Blir den bra och jag hittar ett sätt kanske den blir tillgänglig för alla. Idag fäster man den med dubbelhäftande tejp, men kardborre kan vara en uppdatering till 2.0

Ursprungligen av kladda:

jo det är jag med på, men jag har bara öppna armband till min

Använder förutom Loop oftast Apple Link - och den måste ju "komma runt "

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-11 14:38

Sådär ja!
Nu har jag skrivit ut två små "dockstationer" för att vägghänga en Apple Watch. Skrev ut på medium kvalitét och tycker det blev riktigt bra Har fäst dom på väggen med dubbelhäftande tejp för att slippa skruva.
Satte ett hjärta på sidan av sambons mest för att testa och men det blev bättre än jag förväntat mig.

Om det är någon som vill ha en så PM'a mig så skiver jag ut en till dig i lite högra kvalitét och skickar för under 100-lappen
Kan skriva i vit eller svart som det ser ut just nu.

Björk vare här

Förra sommarens lilla DIY-laddare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-11 15:57
Ursprungligen av pushloop:

Förra sommarens lilla DIY-laddare

Snygg!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-05-11 16:03
Ursprungligen av kladda:

Sådär ja!
Nu har jag skrivit ut två små "dockstationer" för att vägghänga en Apple Watch. Skrev ut på medium kvalitét och tycker det blev riktigt bra Har fäst dom på väggen med dubbelhäftande tejp för att slippa skruva.
Satte ett hjärta på sidan av sambons mest för att testa och men det blev bättre än jag förväntat mig.

Om det är någon som vill ha en så PM'a mig så skiver jag ut en till dig i lite högra kvalitét och skickar för under 100-lappen
Kan skriva i vit eller svart som det ser ut just nu.

Här kommer fler idéer

http://www.thingiverse.com/thing:1216409
http://www.thingiverse.com/thing:838557
http://www.thingiverse.com/thing:880490

Ursprungligen av pushloop:

Förra sommarens lilla DIY-laddare

Allergisk mot björk. Men det kanske inte gälle stam/grenar....... ?

Ursprungligen av kladda:

Sådär ja!
Nu har jag skrivit ut två små "dockstationer" för att vägghänga en Apple Watch. Skrev ut på medium kvalitét och tycker det blev riktigt bra Har fäst dom på väggen med dubbelhäftande tejp för att slippa skruva.
Satte ett hjärta på sidan av sambons mest för att testa och men det blev bättre än jag förväntat mig.

Om det är någon som vill ha en så PM'a mig så skiver jag ut en till dig i lite högra kvalitét och skickar för under 100-lappen
Kan skriva i vit eller svart som det ser ut just nu.

Såg att Kjell&Co har 3D skrivare för 4000kr nu. Har tagits emot väl - i förhållande till priset.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-05-11 18:19
Ursprungligen av adress@mac:

Såg att Kjell&Co har 3D skrivare för 4000kr nu. Har tagits emot väl - i förhållande till priset.

Det är den jag har

Bevaka tråden