Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av nufc78:

Ska testa detta nästa gång

Ser ut så här. Tryck inte på ett meddelande som är aktivt. Ta en något äldre - det är lättare ibland.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-09-16 15:43
Ursprungligen av adress@mac:

Ser ut så här. Tryck inte på ett meddelande som är aktivt. Ta en något äldre - det är lättare ibland.

Det funkar tyvärr inte. När jag trycker så kommer det bara fram: Svara, detaljer eller skicka plats

Ursprungligen av adress@mac:

Ser ut så här. Tryck inte på ett meddelande som är aktivt. Ta en något äldre - det är lättare ibland.

Men det är för notiserna? Inte för gamla meddelanden. Jag gav samma råd strax innan dig:)

När du jobbar med gamla meddelanden så ser det annorlunda ut. Det kanske går att fixa i 2.0 men i 1.0.1 så går det inte att göra det som han vill ha.

  • Medlem
  • Urshult
  • 2015-09-16 16:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Men det är för notiserna? Inte för gamla meddelanden. Jag gav samma råd strax innan dig:)

När du jobbar med gamla meddelanden så ser det annorlunda ut. Det kanske går att fixa i 2.0 men i 1.0.1 så går det inte att göra det som han vill ha.

Jag går in i meddelanden och ska där ta bort alla sms. Men det går ej så som ni beskriver. Det är nog jag som inte fattar=)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-16 17:40

FYI (som ni säkert redan vet)

Det blir ingen release av watchOS 2.0 idag.

http://www.macrumors.com/2015/09/16/no-watcho...

Vart F*N blir uppdateringen av?

Ursprungligen av _empty:

Vart F*N blir uppdateringen av?

Jag hoppas på idag men klockan är bara 06 i Cupertino så...

Sålde min SS Watch med Watch OS 2.0 GM och idag fick min Gold klocka med 1.01 och orkar inte bråka med beta 5 om de ändå kommer 2.0! Men de får gärna släppas typ NU

Fler säljer Apple Watch

Nu är det tydligen dags för elektronikkedjorna att börja sälja  Watch också. Denna reklam kom idag från Mediamarkt.

Ursprungligen av adress@mac:

Nu är det tydligen dags för elektronikkedjorna att börja sälja  Watch också. Denna reklam kom idag från Mediamarkt.

stämmer, men de är ju bara leksaksklockorna sport

Ursprungligen av @ndreas:

stämmer, men de är ju bara leksaksklockorna sport

Kan hända - men det är ändå ett trendbrott. Inte bara Apples egna butiker med krångel/bokningar.
Dessutom är det väl Sport som säljs mest. Instegsmodellen. Alla har inte råd att lägga över 7 tusen för en
 Watch. Tycker det är bra att det öppnas upp flera vägar - precis som Apples övriga sortiment.

Ursprungligen av adress@mac:

Kan hända - men det är ändå ett trendbrott. Inte bara Apples egna butiker med krångel/bokningar.
Dessutom är det väl Sport som säljs mest. Instegsmodellen. Alla har inte råd att lägga över 7 tusen för en
 Watch. Tycker det är bra att det öppnas upp flera vägar - precis som Apples övriga sortiment.

Elgiganten går samma väg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-09-18 20:59
Ursprungligen av adress@mac:

Inte bara Apples egna butiker med krångel/bokningar.

Nu år det väl ändå ett tag sedan Apple strök kravet på bokad tid för att prova klockan.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-09-18 21:28
Ursprungligen av adress@mac:

Alla har inte råd att lägga över 7 tusen för en
 Watch. Tycker det är bra att det öppnas upp flera vägar - precis som Apples övriga sortiment.

Fast alla kanske inte köpte en sport pga priset, jag tog en för pulsfunktionen, hade jag velat ha en annan modell så hade Apple betalat den åt mig också genom sina aktieutdelningar som nog hade räckt till några stycken...per månad. ;D

Ursprungligen av zinned:

Nu år det väl ändå ett tag sedan Apple strök kravet på bokad tid för att prova klockan.

Men framförallt så har både Elgiganten och MediaMarkt ett så mycket större butiksnät jämfört med Apple... Så nog blir det enklare med ElG och MM som säljare.

Ursprungligen av zinned:

Nu år det väl ändå ett tag sedan Apple strök kravet på bokad tid för att prova klockan.

Jo det kanske det är - har inte haft ngn anledning att kolla.....?

Ursprungligen av Hjopek:

Fast alla kanske inte köpte en sport pga priset, jag tog en för pulsfunktionen, hade jag velat ha en annan modell så hade Apple betalat den åt mig också genom sina aktieutdelningar som nog hade räckt till några stycken...per månad. ;D

Vem har påstått att alla som köper en Sport - gör det på grund av priset. Klart att många gjort det för att dom just vill ha en Sport. Utesluter inte att dom som inte vill/kan slänga ut > 7000kr - nöjer sig med att prova en Sport. Innehållet är ju detsamma. Vad det skulle ha med  aktier att göra - beats me.

Ursprungligen av adress@mac:

Vem har påstått att alla som köper en Sport - gör det på grund av priset. Klart att många gjort det för att dom just vill ha en Sport. Utesluter inte att dom som inte vill/kan slänga ut > 7000kr - nöjer sig med att prova en Sport. Innehållet är ju detsamma. Vad det skulle ha med  aktier att göra - beats me.

Tycker ändå att icke-sport är ganska dyra och jag vill vänta åtminstone till 2:a generationen innan jag hostar upp ett nära 5-siffrigt belopp för en pryl med förväntad livslängd 18-24 mån. (Med livslängd menar jag att den inte är det senaste längre.)

Ursprungligen av pmarriott:

Tycker ändå att icke-sport är ganska dyra och jag vill vänta åtminstone till 2:a generationen innan jag hostar upp ett nära 5-siffrigt belopp för en pryl med förväntad livslängd 18-24 mån. (Med livslängd menar jag att den inte är det senaste längre.)

Tycker 18-24 månader är lång tid. Hur resonerar du vad gäller ex iPhone i det fallet.....?

I det här fallet så har jag och PMarriot resonerat på samma sätt. Jag gick också på sportmodellen för att prova och se. Nu tror jag iofs inte att jag kommer att ha samma uppdateringscykel på klockan som på telefonen. Jag tror inte ens att Apple kommer att ha samma cykel utan det kommer att bli mindre och mer inkrementella uppdateringar.

Nu får jag också tid att se om glaset håller som jag tror att det kommer att göra men om det inte gör det så blir det nog modell med safirglas nästa gång...

Men nu vill jag ha watchOS 2.0!

För jäveln! Idag vill jag uppdatera.

Lansera public betor av watchOS!

Ursprungligen av adress@mac:

Tycker 18-24 månader är lång tid. Hur resonerar du vad gäller ex iPhone i det fallet.....?

Det finns 2 kategorier iPhone. Senaste modellen och gamla, utdaterade modeller. Jag befattar mig enbart med första kategorin.
Jag tycker också att 18-24 månader är lång tid, men jag tror inte att Apple kommer att köra årliga uppdateringar av Watch. Om man har lagt över 10 kkr på en klocka så får den vara det senaste i åtminstone 24 mån.

Jag går på skönhet - köper det jag tycker är vackrast - svart sport med svarta billiga plastrarmbandet är min smak. Även om jag var miljardär skulle jag köpt den.

Ursprungligen av Hjopek:

Fast alla kanske inte köpte en sport pga priset, jag tog en för pulsfunktionen, hade jag velat ha en annan modell så hade Apple betalat den åt mig också genom sina aktieutdelningar som nog hade räckt till några stycken...per månad. ;D

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag går på skönhet - köper det jag tycker är vackrast - svart sport med svarta billiga plastrarmbandet är min smak. Även om jag var miljardär skulle jag köpt den.

Precis man skall köpa det som man själv tycker är snyggast! Min första var en svart med svart band, men tyckte allt eftersom den började se ut som en gammal Casio klocka i plast så då blev det en Apple Watch istället. Även den tröttnade jag på efter några månader då jag tycker guld och svart är den snyggaste kombinationen. Nu har jag äntligen hittat hem känner jag

Hämta uppdateringen NU. 18 minuter återstår. ?

För mig går det segare än segast att få hem....ca 60 minuter nu

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2015-09-21 19:28
Ursprungligen av kongomannen:

För mig går det segare än segast att få hem....ca 60 minuter nu

Körde redan GM, så här gick det undan. Bara 12,4 MB

  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-21 19:54

Hmm, ni som kör iOS 9.1 betan har ni fått uppdateringen i watch appen?

Jag har bootat om klocka, telefon, raderat beta profil osv utan att det dyker upp någon watch os 2 uppdatering.

Jag kör public beta 9.1 och håller på uppdaterar.

Är nog bara vänta en timme eller två.

Ursprungligen av Junghage:

Hmm, ni som kör iOS 9.1 betan har ni fått uppdateringen i watch appen?

Jag har bootat om klocka, telefon, raderat beta profil osv utan att det dyker upp någon watch os 2 uppdatering.

Panik?

Senast redigerat 2015-09-21 20:19
  • Medlem
  • International user
  • 2015-09-21 20:23

Ja man har ju väntat sååå länge på os 2

Ursprungligen av _empty:

Jag kör public beta 9.1 och håller på uppdaterar.

Är nog bara vänta en timme eller två.

Panik?

Bevaka tråden