Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För er som inte vet vad ni ska göra med Apple Watch förpackningen

http://www.break.com/video/a-trick-to-make-th...

En som testar smart watches;

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-06-27 10:28
Ursprungligen av CekariYH:

Länk?

Ursprungligen av Robban G:

Länk?

Ah, sorry, va menat som lite skoj bara om man läser på texten på bilden, tänkte inte på att länka in testen och nu hittar jag den inte :-/

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2015-06-27 10:52
Ursprungligen av CekariYH:

Ah, sorry, va menat som lite skoj bara om man läser på texten på bilden, tänkte inte på att länka in testen och nu hittar jag den inte :-/

Ok men hade varit spännande att se resultatet..:)

Ursprungligen av Robban G:

Ok men hade varit spännande att se resultatet..:)

Sant, men vad jag kommer ihåg om kontentan var att dom var lite olika bra på olika saker men Watch trodde han mest på, särskilt version 2 som kommer att ha mognat en hel del etc. Ganska lika alla andra tester mao.
Kan ha fel då man lätt blandar ihop alla tester man läst senaste tiden

Såja, då blir man snart också en AWS ägare. Va i HK nyligen men då fanns inte space grey 42mm i lager, men nu kom den i lager och polaren lyckades baxa en för ca 3300 SEK

Ursprungligen av gneken:

Såja, då blir man snart också en AWS ägare. Va i HK nyligen men då fanns inte space grey 42mm i lager, men nu kom den i lager och polaren lyckades baxa en för ca 3300 SEK

Nice Price

@Adress@mac känner nog till det gamla klocknördstalesättet. Man ska köpa det man vill ha direkt - annars blir man aldrig nöjd och det slutar ändå med att man köper det till sist

Jag siktar också på stållänken som slutmål

Ursprungligen av BlackSmp:

@Adress@mac känner nog till det gamla klocknördstalesättet. Man ska köpa det man vill ha direkt - annars blir man aldrig nöjd och det slutar ändå med att man köper det till sist

Jag siktar också på stållänken som slutmål

När man tittar på länken och hur spännet är konstruerat - förstår man att det ligger mycket design och arbete bakom. Sedan att man följt upp samma sätt att skifta länkar som på armband mot klockan. Där har urbranchen en hel del att lära. Att kunna byta armband - eller korta av er länk - utan verktyg. Varför har ingen kommit på/velat göra det tidigare.

Ursprungligen av BlackSmp:

@Adress@mac känner nog till det gamla klocknördstalesättet. Man ska köpa det man vill ha direkt - annars blir man aldrig nöjd och det slutar ändå med att man köper det till sist

Jag siktar också på stållänken som slutmål

Jag väntar mest på den rymdgrå stållänken vilket är därför jag inte köpt några 3:e partare än.
Vet inte varför både klockan och länken inte finns än dock? Kan det vara något med rep-tåligheten eller nått som gör att det dröjer? En repa på rymdgrå om den blir stålblank sabbar ju hela utseendet om det nu är det som är orsaken.

Någon som har klämt och känt på både Apple watch och watch sport? Hur stor är skillnaden?

Ursprungligen av Bihffs:

Någon som har klämt och känt på både Apple watch och watch sport? Hur stor är skillnaden?

Jag har båda.

Det är en väldigt stor skillnad. AWS känns "billig" utan att för den delen vara av dålig kvalité. Men AW känns extremt kvalitativ, tyngre mer robust. Den känns mer som ett smycke men det gör inte AWS. Vet inte hur man ska förklara det på annat vis. Dessutom gör safirglaset att man kan slappna av angående repor vilket man absolut inte kan med sport. Jag fick två repor på min sport på under en månad.

Det är samma typ av glas som på din iPhone i ett betydligt mer utsatt läge. Jag är extremt nöjd över mitt byte även om jag visste att jag skulle göra det enda sedan jag köpte AWS. Det gjorde jag bara för att testa och för att de levererades snabbt i slutet av april.

Ursprungligen av grenhall:

Jag har båda.

Det är en väldigt stor skillnad. AWS känns "billig" utan att för den delen vara av dålig kvalité. Men AW känns extremt kvalitativ, tyngre mer robust. Den känns mer som ett smycke men det gör inte AWS. Vet inte hur man ska förklara det på annat vis. Dessutom gör safirglaset att man kan slappna av angående repor vilket man absolut inte kan med sport. Jag fick två repor på min sport på under en månad.

Det är samma typ av glas som på din iPhone i ett betydligt mer utsatt läge. Jag är extremt nöjd över mitt byte även om jag visste att jag skulle göra det enda sedan jag köpte AWS. Det gjorde jag bara för att testa och för att de levererades snabbt i slutet av april.

Bra sammanfattning.
Nu har jag inte hållit i stål, men alun är väldigt lätt så man får känslan av plastklocka men när man använder den känns den som gedigen kvalitet. Har inte lyckats repa glaset/metallen än, men det kommer nog.

Har en SS med blått läderband 42mm knappt 1 v gammal, samt en helt ny boett 42mm SS och ett grönt sportband 42mm löst.. Ev säljer jag dessa då jag är fruktansvärt sugen på en Edition

Känner en guldsmed som har 3 st färdiga till salu för överkomligt pris jämfört med Apple. De är identiska förutom priset då
Har varit och känt på dessa och de är inte sprutmålade med färgburk, texten och allt är kvar på undersidan. Klockan har tagits isär för att få den absolut bästa kvalité. 18k

OT: För er klockfantaster:
Saxat från Crafty.se http://www.crafty.se/varldens-mest-avancerade...

Ursprungligen av CekariYH:

OT: För er klockfantaster:
Saxat från Crafty.se http://www.crafty.se/varldens-mest-avancerade...

klockor har för mig alltid varit totalt ointressant, krävs en Apple logga för att de hela skulle bli bra

Ursprungligen av @ndreas:

Har en SS med blått läderband 42mm knappt 1 v gammal, samt en helt ny boett 42mm SS och ett grönt sportband 42mm löst.. Ev säljer jag dessa då jag är fruktansvärt sugen på en Edition

Känner en guldsmed som har 3 st färdiga till salu för överkomligt pris jämfört med Apple. De är identiska förutom priset då
Har varit och känt på dessa och de är inte sprutmålade med färgburk, texten och allt är kvar på undersidan. Klockan har tagits isär för att få den absolut bästa kvalité. 18k

Då blir du återigen lurad. Kan aldrig bli annat än en kopia om det inte är originalet från Apple. Originalet är rakt igenom 18k (750). Det han säljer är troligen en electrolytbehandlad klocka. Därav att " tom texten är kvar". Summan blir då - att du har en klocka som är så modifierad att det inte finns några garantier på den.
Apple kommer inte att ta i den med tång - om ngt händer.
Det är ingen  Watch - och ej heller en Edition - eftersom den är 18K rakt igenom. Skillnaden denna gång är att du vet att du blivit lurad - och att det är en kopia. Därav priset - och att han du känner skall tjäna en slant också. Förmodligen mest.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-29 16:54

Detta lass kom idag

Älskar variation!

Lite band, samt silversteele samt black steele watch

Ursprungligen av adress@mac:

Då blir du återigen lurad. Kan aldrig bli annat än en kopia om det inte är originalet från Apple. Originalet är rakt igenom 18k (750). Det han säljer är troligen en electrolytbehandlad klocka. Därav att " tom texten är kvar". Summan blir då - att du har en klocka som är så modifierad att det inte finns några garantier på den.
Apple kommer inte att ta i den med tång - om ngt händer.
Det är ingen  Watch - och ej heller en Edition - eftersom den är 18K rakt igenom. Skillnaden denna gång är att du vet att du blivit lurad - och att det är en kopia. Därav priset - och att han du känner skall tjäna en slant också. Förmodligen mest.

Nja, det är ju bara en klocka Han tar 1500 kr extra. Har ju 2 st så en kan man ju fejka Guld är ruskigt snyggt men 100+ nja... Där går min gräns oavsett om det är äkta eller inte

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 17:41
Ursprungligen av Esa:

Detta lass kom idag

Älskar variation!

Lite band, samt silversteele samt black steele watch

Ska du inte köpa min Milanese Loop också då, fick den för en vecka sedan men känner att jag måste sälja den.

Ursprungligen av Esa:

Detta lass kom idag

Älskar variation!

Lite band, samt silversteele samt black steele watch

Bara att börja sälja - innan 17 juli...... Du har väl bara 2 armar också - hoppas jag ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-29 19:58

Stainless Steel

Ursprungligen av @ndreas:

Nja, det är ju bara en klocka Han tar 1500 kr extra. Har ju 2 st så en kan man ju fejka Guld är ruskigt snyggt men 100+ nja... Där går min gräns oavsett om det är äkta eller inte

Lite konstigt resonemang kan tyckas. Du " förstör " en  Watch SS för att det skall se ut som guld - när det är en double' för +1500kr. Kan hända att den blir snygg - men ingen äkta vara. Skulle du göra samma med en Rolex klocka - för att den skall se ut som guld. Fanns det en marknad för det - hade både Apple och Rolex gjord varianterna. Nu är guld - guld. Allt annat är fejk.
Synd bara på garantin på  Watch. Den kommer inte att gälla. Bara att hålla tummarna för att den håller. Vilket den förmodligen gör. Har funnits/finns på iPhone också. ?

Ursprungligen av mattiL:

Stainless Steel

Du får nog läsa tidigare inlägg. Alla vad att SS står för. Nu gällde det en länk - inte klockan. Som jag dessutom har i SS. ?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-29 20:03
Ursprungligen av adress@mac:

Du får nog läsa tidigare inlägg. Alla vad att SS står för. Nu gällde det en länk - inte klockan. Som jag dessutom har i SS. ?

Jag missförstod tydligen din fråga.

Du skriver SS länk - vad är det undrar jag ?

Ursprungligen av mattiL:

Jag missförstod tydligen din fråga.

Du skriver SS länk - vad är det undrar jag ?

Det var just det som var frågan. Har ingen aning. Apple har en dyr stållänk. Men SS finns nog inte- oavsett.
@ndreas skrev långt tidigare i detta inlägg om denna SS länk. Har inte sett ngn sådan hos Apple.
Vad SS står för - det vet vi. Men vi är nyfikna på länken - eftersom han tyckte Milanese för tam......

Ursprungligen av Esa:

Detta lass kom idag

Älskar variation!

Lite band, samt silversteele samt black steele watch

Svart stål, var hittade du den?

Ursprungligen av adress@mac:

Lite konstigt resonemang kan tyckas. Du " förstör " en  Watch SS för att det skall se ut som guld - när det är en double' för +1500kr. Kan hända att den blir snygg - men ingen äkta vara. Skulle du göra samma med en Rolex klocka - för att den skall se ut som guld. Fanns det en marknad för det - hade både Apple och Rolex gjord varianterna. Nu är guld - guld. Allt annat är fejk.
Synd bara på garantin på  Watch. Den kommer inte att gälla. Bara att hålla tummarna för att den håller. Vilket den förmodligen gör. Har funnits/finns på iPhone också. ?

vad är ditt problem ?
jag skiter fullständigt i garantin då jag har fler.
Äkta eller inte, ingen som säger att den är äkta men den är gott och väl såpass bra kvalité att jag själv aldrig skulle måla eller på annat sätt förstöra en klocka genom måla den. Köper jag den så har jag en guld, ingen förutom jag vet att den inte är äkta 8000 kr som jag för ge är skitpengar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 21:40
Ursprungligen av @ndreas:

vad är ditt problem ?
jag skiter fullständigt i garantin då jag har fler.

Ursprungligen av @ndreas:

8000 kr som jag för ge är skitpengar.

Ouff!

Bevaka tråden