Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera min Macbook Pro (mid 2010)

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har en liten fundering. Insåg att går rätt segt ändå efter att ha uppdaterat denna 4GB ram o 320GB HDD Macbook Pro Early 2011 till Yosemite. Hur värt är det att köpa 16GB's ram istället för 8GB? En 8GB kan man få för ca 600-750kr medans 16GB är minst 1400kr. Hur värt är det egentligen?

Ursprungligen av potztar:

Har en liten fundering. Insåg att går rätt segt ändå efter att ha uppdaterat denna 4GB ram o 320GB HDD Macbook Pro Early 2011 till Yosemite. Hur värt är det att köpa 16GB's ram istället för 8GB? En 8GB kan man få för ca 600-750kr medans 16GB är minst 1400kr. Hur värt är det egentligen?

Kommer inte göra någon större skillnad, om ens någon alls.

Ursprungligen av keptang:

Kommer inte göra någon större skillnad, om ens någon alls.

SSD som gäller? Tycker att det ibland går lite segt när man har 3-4 tabbar i Safari och typ Excel/Word uppe, samtidigt som man spelar musik från Spotify.

Eller ja, du kanske menade 16GB istället för 8GB, att 8GB är mer värt?

Ursprungligen av potztar:

Eller ja, du kanske menade 16GB istället för 8GB, att 8GB är mer värt?

Jag menade 8GB vs 16GB. SSD är alltid värt det.

Tack, då satsar jag på 8GB till att börja med.

Jag skulle dock köpa en 8gb istället för 2x4gb. Så kan du alltid sätta i en extra 8 i framtiden om det skulle behövas.

Ursprungligen av JoelBurman:

Jag skulle dock köpa en 8gb istället för 2x4gb. Så kan du alltid sätta i en extra 8 i framtiden om det skulle behövas.

Om TS har dedikerat minne till GPUn (i e dedikerad AMD-GPU) är detta en bra idé.

Har man integrerad grafik gör man bäst i att hålla sig till dual-channel då GPUn är väldigt beroende av minnesbandbredd.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Om TS har dedikerat minne till GPUn (i e dedikerad AMD-GPU) är detta en bra idé.

Har man integrerad grafik gör man bäst i att hålla sig till dual-channel då GPUn är väldigt beroende av minnesbandbredd.

Tack för svaret. Kompletist som jag är så hade jag köpt två 8:or i sånna fall för att framtidssäkra direkt utan att behöva minnen 2 grr.

Godkväll! Jag har en macbook pro 13" mid 2010 och skulle vilja ha tips på bästa och prisvärdaste uppgraderingen just nu för mig.
Ssd hårddisk 500gb och ramminne. Jag skulle bli tacksam på bra tips för vad som gäller just nu. Har endast orginal i just nu, 4gb ram och 256gb gammal hårddisk i. /mvh Martin

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-02-16 00:34

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3313341&vi...

Crucial SO-DIMM DDR3L PC12800/1600MHz CL11 2x8GB (CT2KIT102464BF160B)
Samsung 850 EVO Series MZ-75E500B 500GB
3000kr

Ursprungligen av reboot81:

https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3313341&vi...

Crucial SO-DIMM DDR3L PC12800/1600MHz CL11 2x8GB (CT2KIT102464BF160B)
Samsung 850 EVO Series MZ-75E500B 500GB
3000kr

--------------------------

Tack så mycket!!
3000kr för alltihopa eller bara för hårddisk?
Vart beställer man helst ifrån?

Jag har gått från att vara intresserad av teknik till att bli som mina föräldrar (när man ska hjälpa dem?)

/mvh martin

Ursprungligen av nostromo:

--------------------------

Tack så mycket!!
3000kr för alltihopa eller bara för hårddisk?
Vart beställer man helst ifrån?

Jag har gått från att vara intresserad av teknik till att bli som mina föräldrar (när man ska hjälpa dem?)

/mvh martin

Om du klickar på varan så får du förslag på återförsäljare.

Ursprungligen av nostromo:

...3000kr för alltihopa eller bara för hårddisk?
Vart beställer man helst ifrån?...

Om du hade klickat på länken du fick, så hade du inte behövt ställa de två frågorna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-02-16 10:21

Jag valde produker som var billiga på CDON.
Kolla även med inet. Säkert några kronor dyrare, men man får vad man betalar för

Ursprungligen av reboot81:

Jag valde produker som var billiga på CDON.
Kolla även med inet. Säkert några kronor dyrare, men man får vad man betalar för

Haha okej!??
Tack så mycket sorry jag missade länken helt? Tack för snabba svar och hjälpen!?

Bevaka tråden