Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Varför använder du inte almanacka/calender. Då kan du ha i princip hur många påminnelser du vill per dag/dygn/vecka/månad/år. Även upprepning. Jag har den i kombination med Weekcalender på alla mina enheter (4 inkl datorn) Den syncar automatiskt med alla enheter - så du har samma information. Larm om du vill det.Kommer också upp i notiser om du vill det. 20 tror jag det är - men ganska ointressant eftersom man lika gärna kan klicka på appen. Varför just påminnelser ? Eller är det något annat du är ute efter?

Jag vet att jag kunde se hela dagen i iOS 7, men nu är det skitsamma då jag uppenbarligen inte kan det i iOS 8. Anledningen till att jag använder påminnelser är för att ha dagen som en checklista. T.ex. Så måste jag uppdatera min plats hos en bostadsförmedling minst varje halvår och då påminner jag mig själv om det var femte månad och "checkar inte av" påminnelsen förrän jag har uppdaterat min plats. I mer vardagliga saker så har jag påminnelser för att pusha mig själv, t.ex. Att bli klar med skolgrejer innan påminnelsen plingar till i mobilen. Målet är att jag aldrig ska behöva höra påminnelsen utan ha checkat av den innan det. Och därför är det smidigt att ha en heldagsvy då jag vet hur mycket jag har kvar av listan varje dag, men jag får nog använda Yosemites notiscenter till det i framtiden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-20 08:56

Eller en ToDo-app.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-20 10:24
Ursprungligen av lappen71:

Då hade du ett modifierat iOS 7 för enligt denna guide så har du inte kunnat det.
http://www.idownloadblog.com/2014/03/15/ios-7...

Nu vet jag att det står Message men det är samma val för alla notiser.
http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2014/02/iOS-7-Notification-Center-Include1.png

Ursprungligen av zinned:

Nope, det har aldrig varit möjligt att visa mer än tio st åt gången med iPhone.

Ni har i sak rätt men i praktiken helt fel eftersom jag tror ni missförstått @koffas och talar om olika saker. Under "Idag"-fliken i Notiscenter i iOS7 kan man se alla kommande påminnelser för idag, utan begränsning till antal. Under "Alla" fliken ser man historiska påminnelser (de som redan plingat till) och det är där inställningen av antalet gäller.

Ursprungligen av koffas:

Jag vet att jag kunde se hela dagen i iOS 7, men nu är det skitsamma då jag uppenbarligen inte kan det i iOS 8.

I iOS7 hade du ett särskilt val under Inställningar > Notiscenter > Vy för idag där man får ange om Påminneslser ska synas. Jag har inte uppdaterat än så jag vet inte hur det ser ut i iOS8, hamnar det kanske där man väljer widgets?

Ursprungligen av IngoX:

Ni har i sak rätt men i praktiken helt fel eftersom jag tror ni missförstått @koffas och talar om olika saker. Under "Idag"-fliken i Notiscenter i iOS7 kan man se alla kommande påminnelser för idag, utan begränsning till antal. Under "Alla" fliken ser man historiska påminnelser (de som redan plingat till) och det är där inställningen av antalet gäller.

I iOS7 hade du ett särskilt val under Inställningar > Notiscenter > Vy för idag där man får ange om Påminneslser ska synas. Jag har inte uppdaterat än så jag vet inte hur det ser ut i iOS8, hamnar det kanske där man väljer widgets?

Det stämmer bra, jag pratar om idag-vyn. När jag går in under inställningar -> Notiscenter så finns det notisvy och där kan man enbart välja mellan sortera menuett och sortera efter tid. Ingen av dem verkar ge det resultat som jag är ute efter. Jag har inte hittat några inställningar till widgets förutom att man kan kan sortera grundläggande dvs vilka som ska synas och i vilken ordning.

Ursprungligen av koffas:

Jag vet att jag kunde se hela dagen i iOS 7, men nu är det skitsamma då jag uppenbarligen inte kan det i iOS 8. Anledningen till att jag använder påminnelser är för att ha dagen som en checklista. T.ex. Så måste jag uppdatera min plats hos en bostadsförmedling minst varje halvår och då påminner jag mig själv om det var femte månad och "checkar inte av" påminnelsen förrän jag har uppdaterat min plats. I mer vardagliga saker så har jag påminnelser för att pusha mig själv, t.ex. Att bli klar med skolgrejer innan påminnelsen plingar till i mobilen. Målet är att jag aldrig ska behöva höra påminnelsen utan ha checkat av den innan det. Och därför är det smidigt att ha en heldagsvy då jag vet hur mycket jag har kvar av listan varje dag, men jag får nog använda Yosemites notiscenter till det i framtiden.

Det kan du ju göra i mitt exempel. Du kan ha dagvy - vecko - månad eller år. Du kan ställa in påminnelse dagar - timmar eller minuter som påminnelse. Du kan upprepa en händelse - flera år framåt om du vill osv. Den kommer upp i notiser - om du vill.
Jag använder min så på både telefon och platta - dator. Alltid uppdaterad och samma information. Man kan automatisera vissa händelser om man vill. Man kan "knyta" den till Google apps eller Apple egna. Då får du upp telefonnummer - adress - karta - vad du vill. Du kan ringa direkt ifrån appen också om det är intressant. Den varnar för dubbelbokning. Du får alla svenska helgdagar - födelsedagar om du lagt in det i kontakter. Har kört den i flera år - och skulle inte klara mig utan.
Någon annan lösning har inte jag. Fortsatt bra helg.

Bevaka tråden