Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av koffas:

Någon mer med iPhone 5 som tycker att telefonen har blivit betydligare laggigare/långsammare sedan ios 8 uppdateringen?

Min flyter på som vanligt. Händer inland att tangentbordet laggar en aning.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-18 19:09
Ursprungligen av koffas:

Någon mer med iPhone 5 som tycker att telefonen har blivit betydligare laggigare/långsammare sedan ios 8 uppdateringen?

En fråga som alltid kommer när en ny version av iOS släpps.
Nu gäller detta test en iPhone 4S men visst tar det längre tid för appar att starta men inget jag märker av.
http://arstechnica.com/apple/2014/09/ios-8-on...

Min ipad2 blev väldigt seg efter update till ios8. Jag nedgraderade tillbaka efter en timme. Hur seg som helst.

Ursprungligen av koffas:

Någon mer med iPhone 5 som tycker att telefonen har blivit betydligare laggigare/långsammare sedan ios 8 uppdateringen?

Min flyter på i stort sett som som vanligt. Det enda jag tycker är segare är sökningar i spotlight som numera är lite fördröjt. (mycket lite dock)

Ursprungligen av simonnn:

Min flyter på i stort sett som som vanligt. Det enda jag tycker är segare är sökningar i spotlight som numera är lite fördröjt. (mycket lite dock)

En av de saker som jag tycker känns mycket "laggigare" är när jag dubbelklickar på hemknappen. Samma för dig?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-18 20:25

All ni som upplever att det laggar gör en ren installation.
Det gjorde jag eftersom jag hade iOS 8 Beta och kunde inte hitta en uppdatering.

Ursprungligen av koffas:

En av de saker som jag tycker känns mycket "laggigare" är när jag dubbelklickar på hemknappen. Samma för dig?

Nej, det funkar som tidigare för mig.

Är det allmänt strul med mobilt bank ID idag, eller är det bara jag/iOS 8? Fungerar varken på min iPhone eller iPad. Nätverksfel.

Ursprungligen av pmarriott:

Är det allmänt strul med mobilt bank ID idag, eller är det bara jag/iOS 8? Fungerar varken på min iPhone eller iPad. Nätverksfel.

Inte bara du. Jag provade nu och får samma fel

Och det är nog inte IOS8, jag har verifierat att det fungerade tidigare.

Ursprungligen av BlackSmp:

Inte bara du. Jag provade nu och får samma fel

Och det är nog inte IOS8, jag har verifierat att det fungerade tidigare.

Funkar inte för mig heller, kör fortfarande iOS 7.1.2 (eftersom jag inte kan uppdatera utan att rensa till mig 5,7 GB (har endast 1,8 ledigt nu)

Ursprungligen av dwestos:

Funkar inte för mig heller, kör fortfarande iOS 7.1.2 (eftersom jag inte kan uppdatera utan att rensa till mig 5,7 GB (har endast 1,8 ledigt nu)

Uppdatera via iTunes så går det kanske.

Ursprungligen av pmarriott:

Uppdatera via iTunes så går det kanske.

Jo va inne på det med, preppar med backup där nu. Men väntar nog då de jag känner som uppdaterat tycker 8.0 är instabil och seg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-19 13:52
Ursprungligen av dwestos:

Jo va inne på det med, preppar med backup där nu. Men väntar nog då de jag känner som uppdaterat tycker 8.0 är instabil och seg.

Då kan man undra vad de har för enheter, jag tycker den är t o m mer smooth än iOS 7.

Ursprungligen av BlackSmp:

Inte bara du. Jag provade nu och får samma fel

Och det är nog inte IOS8, jag har verifierat att det fungerade tidigare.

Mitt fumgera perfekt. Det var en av anledningarna att jag bara uppdaterade iPad på release kvällen. Dagen efter när allt fungerade - tog jag iPhone. Det kom en uppdatering tidigare idag på BankID - men den gjorde varken till eller från för mig. Allt fungerar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-19 14:16

Någon som testat på iPad2. Är orolig att det skall sega ner för mycket. Kör IOS 7 på den idag och det rullar på ganska bra.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2014-09-19 15:02
Ursprungligen av onnyt:

Någon som testat på iPad2. Är orolig att det skall sega ner för mycket. Kör IOS 7 på den idag och det rullar på ganska bra.

Har iOS 8, dock med brasklappen att det är GM så jag vet inte om det är exakt samma version som "final", på en iPad Mini (gamla), vilket ju i princip är en iPad 2 i en mindre låda.

Den går segt. Det ska medges. Tror mest det beror på för lite RAM, även om "klen" CPU/GPU förstås bidrar.

Är den oanvändbar? Nej, men är man van med Air / Retina Mini så bör man ha lite mer tålamod...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-19 15:15
Ursprungligen av json:

Har iOS 8, dock med brasklappen att det är GM så jag vet inte om det är exakt samma version som "final", på en iPad Mini (gamla), vilket ju i princip är en iPad 2 i en mindre låda.

Den går segt. Det ska medges. Tror mest det beror på för lite RAM, även om "klen" CPU/GPU förstås bidrar.

Är den oanvändbar? Nej, men är man van med Air / Retina Mini så bör man ha lite mer tålamod...

OK tack. Kanske skall ta och vänta till nästa version så man slipper de värsta buggarna och det hela blir mer optimerat.

Jag använder påminnelser varje dag för att hålla slippa ha allting i huvudet. En ganska stor besvikelse för mig när iOS 8 lanserades var att man inte kan se alla påminnelser idag i kontrollcenter som man kunde tidigare. Är det någon som vet om det går att lägga till så att alla dagens påminnelser syns i kontrollcenter?

Skrolla ner notiscenter, gå till botten på den, välj "Ändra" och lägg till påminnelser

Ursprungligen av BlackSmp:

Skrolla ner notiscenter, gå till botten på den, välj "Ändra" och lägg till påminnelser

Jag var lite otydlig. Idag ser jag påminnelser men enbart 5st, jag skulle vilja se alla dagens precis som jag kunde med iOS 7.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 19:50
Ursprungligen av koffas:

Jag var lite otydlig. Idag ser jag påminnelser men enbart 5st, jag skulle vilja se alla dagens precis som jag kunde med iOS 7.

Inställningar - Notiser - påminnelser - Visa i notiscenter (välj antal)

Ursprungligen av lappen71:

Inställningar - Notiser - påminnelser - Visa i notiscenter (välj antal)

Tack, tyvärr verkar 10 var max.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 20:14
Ursprungligen av koffas:

Tack, tyvärr verkar 10 var max.

Det har nog att göra med att att skärmstorleken sätter sin begränsning för på en iPad kan man välja 20.
Ärligt så är jag övertygad om att det var samma val innan iOS 8

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-19 20:17
Ursprungligen av lappen71:

Ärligt så är jag övertygad om att det var samma val innan iOS 8

Stämmer bra det.

Jag har kunnat se dagens alla påminnelser i iOS 7, det är ofta över 20 påminnelser på min iPhone 5.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 22:32
Ursprungligen av koffas:

Jag har kunnat se dagens alla påminnelser i iOS 7, det är ofta över 20 påminnelser på min iPhone 5.

Då hade du ett modifierat iOS 7 för enligt denna guide så har du inte kunnat det.
http://www.idownloadblog.com/2014/03/15/ios-7...

Nu vet jag att det står Message men det är samma val för alla notiser.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-19 22:40
Ursprungligen av koffas:

Jag har kunnat se dagens alla påminnelser i iOS 7, det är ofta över 20 påminnelser på min iPhone 5.

Inte möjligt.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-09-19 22:51
Ursprungligen av zinned:

Inte möjligt.

Du kanske har glömt av det...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-19 23:28
Ursprungligen av The Cat:

Du kanske har glömt av det...

Nope, det har aldrig varit möjligt att visa mer än tio st åt gången med iPhone.

Ursprungligen av koffas:

Jag använder påminnelser varje dag för att hålla slippa ha allting i huvudet. En ganska stor besvikelse för mig när iOS 8 lanserades var att man inte kan se alla påminnelser idag i kontrollcenter som man kunde tidigare. Är det någon som vet om det går att lägga till så att alla dagens påminnelser syns i kontrollcenter?

Varför använder du inte almanacka/calender. Då kan du ha i princip hur många påminnelser du vill per dag/dygn/vecka/månad/år. Även upprepning. Jag har den i kombination med Weekcalender på alla mina enheter (4 inkl datorn) Den syncar automatiskt med alla enheter - så du har samma information. Larm om du vill det.Kommer också upp i notiser om du vill det. 20 tror jag det är - men ganska ointressant eftersom man lika gärna kan klicka på appen. Varför just påminnelser ? Eller är det något annat du är ute efter?

Bevaka tråden