Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nu köper jag en PC

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tillbaks till topic.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-08-10 21:05

Dags att knyta ihop tråden jisses man blev lite småtrött när man läste igenom den. Lite smått urspårad kanske inte konstigt med tanke på ämnet.

Mina strån till stacken är att macen har en fantastisk livslängd med en uppdaterad SSD disk och ram-minne. Så en begagnad MBP årsmodell 2009 eller Mac mini lite nyare intelversion är inget "gammalt skit" om man inte har större plånbok och vill lägga mer än 2000-3000 kr och knappast något lurendrejeri att påstå det Mija
Man kör då senaste operativsystemet Mavericks 10.9 med uppgraderad mjukvara.

En hyfsad PC kostar väl också en slant. så 2000 kr räcker väl knappast långt och all virus crap och virus skydd som man får på köpet skulle jag akta mig noga för men det är ju jag

Men visst Torin pröva en PC men att jämföra och uttala sig om att en mer än 10 år gammal PPC mac funkar dåligt och inte är kompatibel med dagens mjukvara och websidor , är ju lika horribelt som att påstå att en 10 årig PC håller än idag
En PC är ju färskvara om något är, en 5 år gammal PC kör knappast senaste programvaran som en bättre begagnad mac gör med lätthet.

Senast redigerat 2014-08-10 22:27

En hackintosh kanske kan vara ett bra alternativ

Ursprungligen av barbapappa_86:

En hackintosh kanske kan vara ett bra alternativ

Nej, då tror jag verkligen att det är bättre att bara köpa en ny PC och köra Windows8 rakt upp och ner - Hackintosh är inte reellt alternativ för normala människor - det inbjuder bara till eviga problem

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, då tror jag verkligen att det är bättre att bara köpa en ny PC och köra Windows8 rakt upp och ner - Hackintosh är inte reellt alternativ för normala människor - det inbjuder bara till eviga problem

Därav en smiley i mitt inlägg.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Därav en smiley i mitt inlägg.

Sjutton också, jag verkar blivit blind för ironi under sommaren...

Sorry!

Ursprungligen av BlackSmp:

Sjutton också, jag verkar blivit blind för ironi under sommaren...

Sorry!

Ironi i text är ingen given succé precis.

Bevaka tråden