Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera till OS X Mavericks

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har uppdaterat alla program i datorn hemma och på jobbet. Det enda som kostade pengar att uppdatera var Parallels. Så "inte några program att köra" lät som en lätt överdrift. Det finns även en gratis virtualiseringsmjukvara och den verkar vara uppdaterad för Mavericks vad jag kunde se vid en snabb titt.
https://www.virtualbox.org

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-26 01:02
Ursprungligen av ArtAudio:

Mavericks funkar inte med Parallels 7. Fått en "varning" från dem. Visst är det spännande med nya system, men det liknar mer och mer MS med dessa ständiga uppdateringar som bryter fungerande redskap. Vad skall jag med ett system till (även om det är gratis) om jag inte har några program att köra längre? Då kan jag ju lika gärna gå över till Linux ...

Jag har bara inte råd med driftstopp. Det är anledningen till att jag alltid haft mac som arbetshäst. MS? Jotack. Slog halvt ihjäl mig när ny full version av office skulle plockas hem … Vete fn vad jag gör om inte Apple levererar. Städerska anyone?

Ursprungligen av ArtAudio:

Mavericks funkar inte med Parallels 7. Fått en "varning" från dem. Visst är det spännande med nya system, men det liknar mer och mer MS med dessa ständiga uppdateringar som bryter fungerande redskap. Vad skall jag med ett system till (även om det är gratis) om jag inte har några program att köra längre? Då kan jag ju lika gärna gå över till Linux ...

Om nu Paralells-utvecklarna tagit sitt jobb på allvar så kunde man för många månader sedan tagit fram en version som fungerar. Utvecklare har haft tillgång till Mavericks länge.

Ursprungligen av pmarriott:

Om nu Paralells-utvecklarna tagit sitt jobb på allvar så kunde man för många månader sedan tagit fram en version som fungerar. Utvecklare har haft tillgång till Mavericks länge.

Nu hänger jag inte med riktigt ... Parallels 9 släpptes innan Mavericks fanns att ladda ner i tisdags.
http://www.idg.se/2.1038/1.520143/ny-version-...

Ursprungligen av Anders T:

Nu hänger jag inte med riktigt ... Parallels 9 släpptes innan Mavericks fanns att ladda ner i tisdags.
http://www.idg.se/2.1038/1.520143/ny-version-...

Ja, i så fall så. Jag utgick från att inlägget var korrekt i det att det inte finns en nyare version som fungerar med Mavericks.

Ursprungligen av D_Odell:

Om ni är i finder och cmd+n så får ni väll en ny flik i finder fönstret?

Nope, cmd + n ger nytt fönster.

Jag testar även med att aktivera flikarna i ett fönster och sen trycker jag cmd + n men det ger även då ett nytt fönster.

Cmd + T ger ny flik men det var väl mer väntat.

Ursprungligen av D_Odell:

Vet någon om det finns ett kortkommando för "slå ihop alla fönster"?

Skapa kortkommando så här.
Systeminställningar: Tangentbord: Kortkommando
I mitt exempel är kortkommandot Cmd + Esc.

Bevaka tråden