Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Game of Thrones - Säsong 3

Tråden skapades och har fått 145 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-23 08:28

Det känns som de spår man nu följer blir tydligare och tydligare. Mycket intressant! Gillar Kallisies utveckling skarpt.

Vem gör inte det!

Nu börjar det braka loss.

Bara att säga som Flamman i Fantastiska Fyran... "Flame on!"

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-23 12:42

Om jag var regent i Kings Landing skulle jag skita i brallan vid det här laget

Ursprungligen av andas:

Om jag var regent i Kings Landing skulle jag skita i brallan vid det här laget

Fast Daenerys är på andra sidan världen, och familjens tidigare drakar gick att döda. Hoppas att vi får se mer av Tywins planer snart, han har ju en del att ta itu med.

Dracarys!

Joffrey är för enfaldig för att veta att han ska vara rädd och framförallt så vet ingen om att Daenerys är på gång ännu

Ursprungligen av BlackSmp:

Joffrey är för enfaldig för att veta att han ska vara rädd och framförallt så vet ingen om att Daenerys är på gång ännu

Han är för enfaldig för att inse att det inte är han som styr i King's Landing heller.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-04-23 14:52

Jag har följt serien lite slött under första säsongen, med lite mer uppmärksamhet under andra och nu under tredje känns det som jag behöver ett helt wiki för att hänga med. Min fru som sett serien mer noggrant är också rätt lost, trots att hon generellt är bättre än jag att greppa intriger och annat berättande. Serien lämnar stor ansvar till tittaren att "keep up".

Skönt med en serie som ställer lite krav på mig som tittare:)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-04-23 19:32

Tack för att ni inte avslöjar allt för mycket, jag kan inte se denna del innan fredag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-23 20:02
Ursprungligen av planB:

Jag har följt serien lite slött under första säsongen, med lite mer uppmärksamhet under andra och nu under tredje känns det som jag behöver ett helt wiki för att hänga med. Min fru som sett serien mer noggrant är också rätt lost, trots att hon generellt är bättre än jag att greppa intriger och annat berättande. Serien lämnar stor ansvar till tittaren att "keep up".

Ja, lite så är det. Jag har fördelen att jag såg säsong 1+2 förra året ganka tätt inpå varandra eventuellt men det är mycket att ta in helt klart. Första avsnittet nu i säsong 3 kändes även för mig rörigt. Övervägde att titta på säsong 2 igen som en catch-up.

Vad som känns skön nu är att de VERKAR ha lite mer fokus en bit in i säsong 3. Som flera sagt har det börjat lite rörligt - troligen för att just introducera alla delar vi får följa kommande säsong.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-23 23:06
Ursprungligen av Erik.dv:

Vad som känns skön nu är att de VERKAR ha lite mer fokus en bit in i säsong 3. Som flera sagt har det börjat lite rörligt.

Tur det, inte så kul att titta på orörliga scener.

Trevligt att de tog med Gendry igen, det kan verkligen bli ett intressant spår av honom!

Undrar förresten om R'hllor är den enda guden som gör något konkret, har övriga religioner påverkat storyn än?

För lite om henne detta avsnitt.
Klart det mest intressanta spåret tycker jag, men även ondingarna i Kings landning.
Starks spår har förlorat momentum tycker jag. De kommer ju aldrig fram!
Men även Jamie... undrar just vad det ska ta vägen.

Precis sett avsnitt 6.
Jag måste säga att det kändes sim ett mellanavsnitt. Lannisters-historia rör sig alldeles för långsamt framåt, jag hinner glömma vad den handlar om och tappar intresset.
Vad som händer med Norr Stark känns väl sisodär intressant.
Krigar-Stark verkar ha fått luft under vingarna igen, det är bara att hoppas.
Men precis inget om hon som förhoppningsvis kommer röra om i grytan ordentligt. Draconi.
Pfft en hel vecka till ett riktigt intressant avsnitt. Ja ja. Det är väl bara att stå ut.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-05-06 22:20
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Precis sett avsnitt 6.
Jag måste säga att det kändes sim ett mellanavsnitt.

Ett mellanavsnitt men samtidigt väldigt väldigt starkt.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-05-06 23:00

Jupp, vi diskuterade det här hemma. Det är viktigt att våga låta karaktärerna utvecklas utan massa aktion någon gång då och då.

Sansa är verkligen helt borttappad, inte mycket bättre än storebror. Tur att de har andra syskon som är intressantare att föja.

Ursprungligen av Luftvargen:

Sansa är verkligen helt borttappad, inte mycket bättre än storebror. Tur att de har andra syskon som är intressantare att föja.

Personligen så har jag aldrig varit speciellt intresserad av Sansa men hon är trots allt en av de karaktärer som utvecklas i berättelsen - även om det mest beror på att hon startar på så låg nivå.

Annars så är Tyrion, Daenerys, Jon, och (speciellt) Arya de karaktärer som jag "hejar" på

Bästa citatet från gårdagens avsnitt var Aryas

Vilken gud tror du på?
Döden!

Nåja, tre avsnitt kvar. Det håller på att bygga upp till en upplösning...

Va är det bara tre avsnitt kvar? Argh!
Då kommer inte drakarna hinna äta upp hela Lannister-släkten denna säsong! Fan!

Tyrion är en riktigt bra karaktär speciellt samtalet med sitt barnbarn igår.
Arya jodå hon är lite borttappad sedan hon förlorade sitt speciella svärd.

Jag är helt fast för drakarnas framfart! Hon spelar också mycket bra och coolt.
Mer av henne! Mer!

Lugn, det kommer att hända så mycket så jag fattar inte riktigt hur de ska hinna få in allt på tre avsnitt utan att lägga in en dubbelturbo med överväxel...

Jag skulle tro att det händer mer på de avsnitten än i alla tre filmerna i The Hobbit:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Lugn, det kommer att hända så mycket så jag fattar inte riktigt hur de ska hinna få in allt på tre avsnitt utan att lägga in en dubbelturbo med överväxel...

Jag skulle tro att det händer mer på de avsnitten än i alla tre filmerna i The Hobbit:)

Det är tur att de bara gör halva tredje boken den här säsongen, men jag undrar var de tänker avbryta med allt som är på gång just nu.

Säsong 2 klippte det ju mitt av bara. Jag kunde inte tro att det var slut efter 10 avsnitt.

Ursprungligen av Luftvargen:

Det är tur att de bara gör halva tredje boken den här säsongen, men jag undrar var de tänker avbryta med allt som är på gång just nu.

Nej, är det så... Det hade jag missat - skit också...
Men då håller jag för att en viss given punkt är ganska sannolik som säsongsavslutning... men inte den som jag hade hoppats på...

Dold text:

Och den kommentaren om "skit också" är inte helt slumpmässigt valt, det är den punkten som jag sett framemot hela säsongen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej, är det så... Det hade jag missat - skit också...
Men då håller jag för att en viss given punkt är ganska sannolik som säsongsavslutning... men inte den som jag hade hoppats på...

Dold text:

Och den kommentaren om "skit också" är inte helt slumpmässigt valt, det är den punkten som jag sett framemot hela säsongen.

Dold text:

Tror inte att Daenerys hinner med mer än Yunkai i den här säsongen. Att döma av titeln så kommer nästa avsnitt handla om det, men hennes storyline får nog mer uppmärksamhet i säsong 4. Har också sett fram emot samma scen som dig mot slutet här, och en viss bankett...

Senast redigerat 2013-05-14 15:27

Bra avsnitt senast, som vanligt knyter de ihop en massa saker mot slutet så plötsligt fattar man allt.
Men varför lämnade han spjutspetsen han döde "is-zombien" med? Klantigt!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Bra avsnitt senast, som vanligt knyter de ihop en massa saker mot slutet så plötsligt fattar man allt.
Men varför lämnade han spjutspetsen han döde "is-zombien" med? Klantigt!

Haha, ja, trots att han kommer behöva ett helt berg spjutspetsar för att klara vintern så var den scenen väldigt frustrerande.

Ursprungligen av Luftvargen:

Haha, ja, trots att han kommer behöva ett helt berg spjutspetsar för att klara vintern så var den scenen väldigt frustrerande.

Har svårt för just denna karaktär. Lite för mesig för min smak med tanke på vilken träning han genomgått.
Har svårt för hela denna tråd, fint han räddade en kvinna med barn. Jaha sen då. Han är tillskillnad från typ alla andra inte benägen att springa hem till pappa.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Har svårt för just denna karaktär. Lite för mesig för min smak med tanke på vilken träning han genomgått.
Har svårt för hela denna tråd, fint han räddade en kvinna med barn. Jaha sen då. Han är tillskillnad från typ alla andra inte benägen att springa hem till pappa.

Ja, det vore kul att se lite utveckling där, nu vet man att han antingen blir andfådd eller får panik när det är dags för en scen.

Men vadå inget avsnitt igår? Vafalls! Var det någon jäkla helg i USA eller vad?
Grrrr! Det är inte på detta sätta man förlänger en säsong, man skapar fler avsnitt!

Bevaka tråden