Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Game of Thrones - Säsong 3

Tråden skapades och har fått 145 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen fler namn i Brans handling, väntade på det halva förra säsongen.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-09 08:47

Någon mer som hade problem med att streamen bröts medans de tittade? Känns som jag inte var den enda på HBO-nordics hemsida igår.

Introduktion av nya karaktärer. Milda spoilers.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-04-12 05:38

Gillar denna mycket mer än Vikings. Men säsong 3 känns rörigare än de tidigare. Fler paralella historer ger kortare bitar med varje story i avsnitten?

Senast redigerat 2013-04-12 05:49
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-12 09:13

Håller med, man borde göra som i säsong två och fokusera på några färre trådar i varje avsnitt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-12 10:00
Ursprungligen av andas:

Håller med, man borde göra som i säsong två och fokusera på några färre trådar i varje avsnitt.

Kan inte detta också vara en "catch-up" från säsong 2 så man har ett hum om vad man kommer följa nu? Annars kan jag hålla med.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-04-12 10:31
Ursprungligen av Erik.dv:

Kan inte detta också vara en "catch-up" från säsong 2 så man har ett hum om vad man kommer följa nu? Annars kan jag hålla med.

Jag tror/hoppas att du har rätt. Man är förvisso besviken efter varje avsnitt där man inte får se Khaleesi, men samtidigt är det bättre att utelämna några sidospår då och då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-12 10:37
Ursprungligen av andas:

Man är förvisso besviken efter varje avsnitt där man inte får se Khalees...

But of course you are…

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-12 10:48

Jag får påminna lite om funktionen för att dölja spoilers...

Ursprungligen av zinned:

Jag får påminna lite om funktionen för att dölja spoilers...

Kan man inte acceptera risken att läsa spoilers så bör man nog heller inte läsa denna tråd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-12 23:29
Ursprungligen av maskh:

Kan man inte acceptera risken att läsa spoilers så bör man nog heller inte läsa denna tråd.

Fel.

Du får respektera att man vill kunna läsa och delta i ämnet utan risk för spoilers, därför ska funktionen som presenterades i inlägg #6 användas.

Dold text:

Denna text är dold och kräver ett klick för att läsa.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-13 01:03

Så här får man en viktig roll i Game of Thrones kolla uppmärksamt!

Ursprungligen av zinned:

Fel.

Du får respektera att man vill kunna läsa och delta i ämnet utan risk för spoilers, därför ska funktionen som presenterades i inlägg #6 användas.

Dold text:

Denna text är dold och kräver ett klick för att läsa.

Vad föreslår du att forumledningen gör med de som inte använder spoiler-tag? Bannar dem från forumet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-13 11:58
Ursprungligen av maskh:

Vad föreslår du att forumledningen gör med de som inte använder spoiler-tag? Bannar dem från forumet?

Varför ska forumledningen behöva bli involverad? Respektera övriga människor så har vi inga problem. Vanligt hyfs i denna typen av tråd.

Om du bara kom in här för att tjafsa, vilket det ser ut som, så får du bomba mig via PM så du kan ignoreras där istället. Denna diskussionen är helt onödig så låt oss återgå till topic.

Ursprungligen av zinned:

Varför ska forumledningen behöva bli involverad? Respektera övriga människor så har vi inga problem. Vanligt hyfs i denna typen av tråd.

Om du bara kom in här för att tjafsa, vilket det ser ut som, så får du bomba mig via PM så du kan ignoreras där istället. Denna diskussionen är helt onödig så låt oss återgå till topic.

Poängen är att du skrev "Fel. Du får respektera [..]". Jag tar det som att du anser att det är ett rimligt krav att ställa, och om man då bryter mot detta så borde det ju rimligtvis också vara att du önskar att det finns en konsekvens kopplad till sådan "ignorans". Och den konsekvensen kan så klart bara utdelas av användare med behörighet att vidta åtgärd. Därav min fråga.

För mig handlar detta varken om vanligt hyfs eller respekt. Trådens ämne är "Game of thrones - säsong 3". Med tjänster som HBO innebär det att vissa har sett senaste avsnittet för andra, och det innebär att spoilers kan förekomma utan taggen används. Det får man faktiskt acceptera i dessa trådar - även om du (och några till) inte vill förstå det. Så att sitta och spotta ur sig "Jag får påminna lite om funktionen för att dölja spoilers..." är löjligt, och i så fall minst lika OT som du anser att denna diskussion är.

Respektera TS och överenskommelser i tråden så bör inte det som diskuteras vara ett problem, uppenbarligen har man kommit överens om att hålla denna tråd spoiler-fri så gott det går.

Vill man diskutera aktuell handling inkl. eventuella spoilers så använd spoilers-taggen eller starta en annan tråd som innehåller detta för GoT.
Så nu hoppas jag detta är ett avslutat kapitel så vi inte behöver börja radera inlägg.

Mvh

@Gordy: Haha, det är bra när man rycker till trots att man är beredd på det. Clegane dök ju upp igen i förra avsnittet, undrar om de fortsätter något på hans spår imorgon. Det är väl dags att se vad som händer i Astapor nu med. Mer drakar!

Kan klockan vara kväll nu?

Ursprungligen av Luftvargen:

Kan klockan vara kväll nu?

Var bättre med förmiddag så att man kunde se senaste avsnittet.

Avsnitt 3... ska de fortsätta så här? Jag menar de intressanta delarna vartannat avsnitt?
För avsnitt 2 var inte så himla bra me 1 och 3 mer sånt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-16 10:43
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Avsnitt 3... ska de fortsätta så här? Jag menar de intressanta delarna vartannat avsnitt?
För avsnitt 2 var inte så himla bra me 1 och 3 mer sånt!

Gårdagens avsnitt var riktigt bra! Jag tror de har en viss "kaotiskt" inledning för att sedan komma vidare som de gjort nu. En hel del oväntade vändningar också, vilket är trevligt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-16 16:40

Where are my Dragons!

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Avsnitt 3... ska de fortsätta så här? Jag menar de intressanta delarna vartannat avsnitt?
För avsnitt 2 var inte så himla bra me 1 och 3 mer sånt!

Alla avsnitt slutar på samma sätt för mig...

"Det får inte vara slut nu!!!"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-04-17 16:17
Ursprungligen av BlackSmp:

Alla avsnitt slutar på samma sätt för mig...

"Det får inte vara slut nu!!!"

Masters of cliffhangers!

Därför sparar jag alltid några avsnitt så jag kan se ett par tre på raken, känns bättre på nåt sätt

det är ingen dum strategi men jag orkar aldrig, aldrig vänta...

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2013-04-17 20:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Alla avsnitt slutar på samma sätt för mig...

"Det får inte vara slut nu!!!"

Stackars dig när säsongen är slut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-18 06:49

Håller med om det fina i att ha flera avsnitt på. Det är riktigt härligt. Dock har jag lite svårt att vänta flera veckor om jag börjat titta på en serie. Det är betydligt lättare för mig att vänta med att se första och efterföljande avsnitt tills en serie bara har ett par avsnitt kvar och då börja kolla på flera avsnitt i följd. Då blir väntan betydligt kortare

@stile: Jag gjorde så av misstag med säsong 1, missade att serien hade börjat innan den var nästan klar. Legendary. Nu är det dock omöjligt att vänta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-04-22 23:22

Utan att avslöja vad som faktiskt skedde på kvällens avsnitt måste jag säga briljant!

Jag kan bara hålla med!
Fick en känsla av säsong 1 på något sätt... mumma! Oj vad det kommer hända saker framöver.

Bevaka tråden