Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min tid med Android

Tråden skapades och har fått 117 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av grenhall:

@Capeman & @Luftvargen Kul att ni uppskattade plottret.

Anledningen till att jag inte nämnt det är helt enkelt för att jag inte tänkt på det då jag använder Google Apps dvs. Google-konto för både kontakter, mail och kalender. Itunes behövs inte utan man kan använda android-telefonen som ett usb-minne och bara dra över musik, foto och filmer så funkar det.

Antar att du inte har något material med DRM-skydd från Itunes i din samling?

Ursprungligen av Joacim Melin:

Antar att du inte har något material med DRM-skydd från Itunes i din samling?

Det vore ett korrekt antagande.

Använder uteslutande Spotify och Wimp för musik. Film däremot har jag mycket av i iTunes. Men det finns ju Netflix.

För mig är IOS ett bra val eftersom Apple är ganska konsekventa när det gäller UI. Sen har jag väldigt många appar som är från App Store som jag använder tillsammans med motsvarande appar i min Ipad och på min Mac.

Sen är det småsaker som jag stör mig på med Android. Köper jag en ny modell idag vet jag inte om den kan köra senaste versionen av Android om ett år. Uppdateringar till fräscha versioner av Android tar enormt med tid beroende på vilken tillverkare du köper från (http://gizmodo.com/5987508/why-android-update...). UI:t är inte vackert. Widgets är vackert, men typsnitten ser ut som skit. Tangentbordet i Android är ganska uselt.

Googles informationshunger oroar mig också. De tar backup på mina wifi-lösenord utan att fråga mig. Samsung känns inte mycket bättre då de KRÄVER att man har ett simkort i en Galaxy-telefon för att få uppdatera Android, även om uppdateringen går över wifi.

Det är en hel småsaker, men sammanslaget gör de att Android aldrig varit min kopp te och troligen aldrig kommer att vara det heller. Det finns givetvis saker som kan vara bättre i IOS men jag tror inte på att lägga in nya grejer bara för att göra det utan det måste vara genomtänkt och logiskt och där tycker jag Android brister oftare än IOS.

Tack för ordet.

Ursprungligen av Joacim Melin:

För mig är IOS ett bra val eftersom Apple är ganska konsekventa när det gäller UI. Sen har jag väldigt många appar som är från App Store som jag använder tillsammans med motsvarande appar i min Ipad och på min Mac.

Sen är det småsaker som jag stör mig på med Android. Köper jag en ny modell idag vet jag inte om den kan köra senaste versionen av Android om ett år. Uppdateringar till fräscha versioner av Android tar enormt med tid beroende på vilken tillverkare du köper från (http://gizmodo.com/5987508/why-android-update...). UI:t är inte vackert. Widgets är vackert, men typsnitten ser ut som skit. Tangentbordet i Android är ganska uselt.

Googles informationshunger oroar mig också. De tar backup på mina wifi-lösenord utan att fråga mig. Samsung känns inte mycket bättre då de KRÄVER att man har ett simkort i en Galaxy-telefon för att få uppdatera Android, även om uppdateringen går över wifi.

Det är en hel småsaker, men sammanslaget gör de att Android aldrig varit min kopp te och troligen aldrig kommer att vara det heller. Det finns givetvis saker som kan vara bättre i IOS men jag tror inte på att lägga in nya grejer bara för att göra det utan det måste vara genomtänkt och logiskt och där tycker jag Android brister oftare än IOS.

Tack för ordet.

Det är kanske fel att kalla allt för Android. Man kanske skulle säga att jag gillar Sense UI, LG UI eller TouchWiz istället. Inkonsekvensen i UI:t kan antagligen härstamma från att alla tillverkare vill ha ett "eget" Android OS.

Som jag ser det kommer det alltid för och nackdelar med att ha ett open-source-system. Vissa tillverkare typ Samsung är relativt snabba på att fixa iordning sitt "Android OS" medan andra som HTC har varit förfärligt dåliga på det. Min gissning är att Sony, HTC och andra mobiltillverkare inte riktigt trott att Android skulle locka så många användare som det gjort och därför har dom sett det lite som Apple ser sin Apple TV, typ som en hobbyprodukt. Men det verkar onekligen som att mobiltillverkarna under 2012 lagt i en högre växel och jobbar fram uppdateringarna snabbt så fort dom släpps från Google. Viss fördröjning får man ju leva med men inte när fördröjningen är ett helt versionsnummer efter.

I jämförelse med iOS så är Androids UI mer funktionellt än snyggt. Å andra sidan har Apple alltid varit kända för sina vackra ikoner, färger och tankeverksamhet bakom varenda liten detalj i det grafiska användargränssnittet.

I grund och botten tror jag att Google och Apple har helt olika approacher och vad man föredrar är lika individuellt som vad som helst annat. Android pushar ut funktioner för att testa om det går hem hos den stora massan, Apple avvaktar, finslipar och introducerar funktioner när dem anser det vara rätt läge på marknaden. Eller kanske för att dem inte förstår hur tekniken ska kunna tillämpas i större skala och på ett sätt som är användarvänligt. NFC är ett lysande exempel på det. Likaså ansiktsigenkänning som jag sett på patentlyapple att Apple tagit vissa patent på.

I grund och botten tror jag att man skulle kunna förenkla det väldigt mycket och säga.

Android - Vänder sig till den som vill ligga i framkant på alla tekniska plan, vare sig det rör sig om hårdvara eller mjukvara.
iOS - Vänder sig till den som önskar ett enkelt, snyggt, logiskt och funktionellt system som är helintegrerat med övriga Apple-produkter.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Ursprungligen av grenhall:

Android - Vänder sig till den som vill ligga i framkant på alla tekniska plan, vare sig det rör sig om hårdvara eller mjukvara.
iOS - Vänder sig till den som önskar ett enkelt, snyggt, logiskt och funktionellt system som är helintegrerat med övriga Apple-produkter.

Hobbyprojekt tror jag är fel att kalla det eftersom exempelvis SonyEricsson gick mer eller mindre all-in och gick över till Android på alla telefoner. Däremot så tror jag att de inte insåg skillnaden som Apple införde - kontinuerliga uppdateringar av OS:et eller basen för telefonen. Nu kom det nya OS-versioner och de satt med för många olika hårdvaruvarianter för att hantera anpassningarna enkelt.

Jämför med hur det var innan, det var långt och sällsynt mellan uppdateringarna.

När det gäller grupperingen av folk så ska du inte glöma den tredje kategorin. De som inte bryr sig och bara vill ha en telefon så billigt som möjligt. De ska bara ringa med den. De väljer Android eftersom det är nästan bara det som finns numera i den "klassen"

De bryr sig för övrigt inte om uppdateringar heller;)

Men när det gäller oss "nördar" så är kanske inte din indelning så fel.

Ursprungligen av grenhall:

I grund och botten tror jag att man skulle kunna förenkla det väldigt mycket och säga.

Android - Vänder sig till den som vill ligga i framkant på alla tekniska plan, vare sig det rör sig om hårdvara eller mjukvara.
iOS - Vänder sig till den som önskar ett enkelt, snyggt, logiskt och funktionellt system som är helintegrerat med övriga Apple-produkter.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Nej det är nog en ganska bra summering. För mig ska en smartphone fungera. Det är ett arbetsredskap och inte primärt en leksak. Det finns någon sorts trygghet i det beprövade, att det ser ut som det gjorde igår och faktiskt fungerar som utlovat.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-03-20 13:20
Ursprungligen av Joacim Melin:

För mig ska en smartphone fungera. Det är ett arbetsredskap och inte primärt en leksak. Det finns någon sorts trygghet i det beprövade, att det ser ut som det gjorde igår och faktiskt fungerar som utlovat.

Jag håller med. Nog för att jag är nörd och gillar att pilla med saker och testa nya grejer, men bara som hobbyprojekt. I min vardag ska saker bara funka.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-03-20 13:30
Ursprungligen av grenhall:

Android - Vänder sig till den som vill ligga i framkant på alla tekniska plan, vare sig det rör sig om hårdvara eller mjukvara.
iOS - Vänder sig till den som önskar ett enkelt, snyggt, logiskt och funktionellt system som är helintegrerat med övriga Apple-produkter.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Du cyklar lite.
Det där med framkant och mjukvara gäller enbart om du köper en nexus eller är beredd att köpa ny telefon ofta (alternativt roota och köra custom-rom men räkna med buggar).
Samsung har ju på senare tid visat sig hyffsat bra att uppdatera åtminstone sina äldre toppmodeller, men utrullningen av nya android versioner är överlag usel.

Ursprungligen av Vassius:

Jag håller med. Nog för att jag är nörd och gillar att pilla med saker och testa nya grejer, men bara som hobbyprojekt. I min vardag ska saker bara funka.

Det är som att ha en gammal dator man installerar konstiga operativsystem på. Det är för mig aldrig samma dator som man faktiskt jobbar på dagligen.

Vad är det med Android som inte fungerar då? Itunes? Utseendet påverkar ju inte funktionaliteten och även där har Android ett övertag.

Ursprungligen av grenhall:

I grund och botten tror jag att man skulle kunna förenkla det väldigt mycket och säga.

Android - Vänder sig till den som vill ligga i framkant på alla tekniska plan, vare sig det rör sig om hårdvara eller mjukvara.
iOS - Vänder sig till den som önskar ett enkelt, snyggt, logiskt och funktionellt system som är helintegrerat med övriga Apple-produkter.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Läste nyss denna som är rätt intressant.

http://acoustik.quora.com/The-Android-Paradox...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-03-20 16:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Läste nyss denna som är rätt intressant.

http://acoustik.quora.com/The-Android-Paradox...

Länken verkar inte fungera

Ursprungligen av lappen71:

Länken verkar inte fungera

Konstigt, jag provade den nyss men ett nytt försök i "klartext"

acoustik.quora.com/The-Android-Paradox-Hackers-and-Casuals

Den är värd att läsa.

Ursprungligen av BlackSmp:

Konstigt, jag provade den nyss men ett nytt försök i "klartext"

acoustik.quora.com/The-Android-Paradox-Hackers-and-Casuals

Den är värd att läsa.

Den funkade inte förut, men nu gör den det.

Intressant artikel helt klart.

Okej upptäckte precis en sak jag inte gillade. Telefonen vibrerade inte vid sms. Fanns ingen inställning för detta under inställningsmenyn utan detta låg i inställningarna för sms/mms-appen. Mycket märkligt.

+1 iOS.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-03-21 14:54
Ursprungligen av grenhall:

Okej upptäckte precis en sak jag inte gillade. Telefonen vibrerade inte vid sms. Fanns ingen inställning för detta under inställningsmenyn utan detta låg i inställningarna för sms/mms-appen. Mycket märkligt.

+1 iOS.

Inte jättemärkligt, du kan lägga in en annan app för sms.
Åtminstone när jag körde android sist blev allt dubbelt om man hade vibrera/signal i båda apparna.
Och standard-appen går inte att ta bort.

Ursprungligen av Json_81:

Inte jättemärkligt, du kan lägga in en annan app för sms.
Åtminstone när jag körde android sist blev allt dubbelt om man hade vibrera/signal i båda apparna.
Och standard-appen går inte att ta bort.

Eller så hanterar man alla inställningar för sms, oberoende av app, i systeminställningar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-03-21 15:27
Ursprungligen av grenhall:

Eller så hanterar man alla inställningar för sms, oberoende av app, i systeminställningar.

Och om den nya appen tillför inställningar som inte finns i systeminställningarna?
Eller ska appen få lägga till systeminställningar?

I regel så ställer man ju in saker för ett program i programmets inställningar.
Jag kan hålla med dig, man är van vid att sms-inställningar finns i systeminställningar, men förväntar du dig att gå in i systeminställningar i OS X för att ställa in mail.app?

Ursprungligen av Json_81:

Och om den nya appen tillför inställningar som inte finns i systeminställningarna?
Eller ska appen få lägga till systeminställningar?

I regel så ställer man ju in saker för ett program i programmets inställningar.
Jag kan hålla med dig, man är van vid att sms-inställningar finns i systeminställningar, men förväntar du dig att gå in i systeminställningar i OS X för att ställa in mail.app?

Nej du har helt rätt. Det är bara min ios-vana som spökar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-03-31 16:18

Fick en samsung S3 från jobbet, kommer lägga in lite reflektioner här efter en tid med de.
Jag har visserligen inte lämnat android helt innan heller, jag skaffade en HTC Hero med 1.5 eller om det var 1.6, den fick 2.1 och jag körde custom 2.2. Skaffade en HTC desire Z efter det, gillade det fysiska tangentbordet men HTC övergav den på 2.3. Kört custom 4.0 och 4.1 på den och har även en Acer iconia A500 platta med 4.0, men den får min dotter leka med.

Första tanken efter att ha haft S3'an några dagar är att trots quadcore 1.5GHz eller vad det nu är och 4.1 så är den laggigare än min 4S i UI't och då har jag inte lagt in särskilt mycket appar eller widgets.

Tack för ett balanserat inlägg och förtydligande för oss som inte har hunnit testa Android särdeles ännu. Jag är mycket positiv till konkurrens och förstår om folk vill testa/byta till Android. Personligen kan jag sakna en del av "settings-galore" som finns i Android (man är ju ett geek) samt widgets. Men jag kan samtidigt förstå att det är mååånga som aldrig kommer kunna ta till sig alla inställningsmöjligheter i Android. De kanske skulle ha ett basic och advanced mode? Eller iOS skulle kanske ha det? (läs iOS 6 är basic och iOS7 blir mer advanced)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-01 19:00

Jag hoppas inte det
Jag tycker Apple gör ett bra jobb! Om någon har problem är det bara att säga till dem att gå in i Inställningarna, till den rubriken, den underrubriken, ändra där.... det ser likadant ut i alla iPhones. Så enkelt är det inte med andra plattformar.
Visst skulle jag tycka det vore lite kul med mer avancerade inställningar, men jag tror det skulle ställa till mer problem för andra (som "råkat" ändra på något fast de aaaaaldrig har varit där och klickat).

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-01 19:26
Ursprungligen av el gringo:

Tack för ett balanserat inlägg och förtydligande för oss som inte har hunnit testa Android särdeles ännu. Jag är mycket positiv till konkurrens och förstår om folk vill testa/byta till Android. Personligen kan jag sakna en del av "settings-galore" som finns i Android (man är ju ett geek) samt widgets. Men jag kan samtidigt förstå att det är mååånga som aldrig kommer kunna ta till sig alla inställningsmöjligheter i Android. De kanske skulle ha ett basic och advanced mode? Eller iOS skulle kanske ha det? (läs iOS 6 är basic och iOS7 blir mer advanced)

Vet av så många som aldrig varit in i inställningarna på en iPhone och kollat runt för att lära sig.
Skulle det finnas ändå fler inställningar skulle det bli ett ändå större problem för dom som är rädda att utforska.

Ursprungligen av el gringo:

Tack för ett balanserat inlägg och förtydligande för oss som inte har hunnit testa Android särdeles ännu. Jag är mycket positiv till konkurrens och förstår om folk vill testa/byta till Android. Personligen kan jag sakna en del av "settings-galore" som finns i Android (man är ju ett geek) samt widgets. Men jag kan samtidigt förstå att det är mååånga som aldrig kommer kunna ta till sig alla inställningsmöjligheter i Android. De kanske skulle ha ett basic och advanced mode? Eller iOS skulle kanske ha det? (läs iOS 6 är basic och iOS7 blir mer advanced)

Tack själv! Trevligt att så många verkar ha uppskattat det. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag efter en vecka med Android är glad för vissa funktioner men det är inga funktioner som på något vis skulle få mig att byta. En intressant sak är dock att en Android utan skärmen påslagen men med gmail letandes mail, push via Exchange osv. påslaget inte drar en uns batteri. Över natten sjunker telefonen typ 1 procent. Däremot när skärmen är igång så drar batteriet iväg snabbare. Fortfarande så har jag med en del Quizkampande klarar mig över en dag utan att ladda. Men jag får väl inse att jag är en extrem extremanvändare som aldrig kommer kunna ha en telefon i 2 dagar utan att ladda. Om jag inte har iPad-batteri i den dvs.

Angående inställningar, inställningar, inställningar och... inställningar. Så inställningar för all del men orka konfigurera varenda förbannad app med exakt hur den ska låta eller vilken lampa som ska vibrera eller om LED-lampan ska lysa. Det blir för mycket. Det och laggandet(det omjuka scrollandet) gör mig extremt avtänd. Tur att den har 4G annars hade den åkt ut. Kanske ska försöka byta mot en BlackBerry Z10. Det hade varit ytterst intressant att testa.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-04-02 08:42
Ursprungligen av Joacim Melin:

UI:t är inte vackert. Widgets är vackert, men typsnitten ser ut som skit. Tangentbordet i Android är ganska uselt.

Här håller jag personligen inte med dig helt och hållet. Visst, vissa tillverkares UI och tangentbord kanske är mindre lyckade, men det är här som en av Androids största fördelar (enligt mig) kommer in; du kan ändra det till (i princip) vad du vill.

Dels kan du i de flesta UI ändra rätt mycket redan där vad gäller layout och färger, men det är också busenkelt att helt enkelt ladda ner en ny launcher och installera och sätta som default. Du får då ett helt nytt UI och kan därmed till och med välja att din Android-lur ska se ut som iOS eller Win8 samt välja vilken font du vill ha som default.

Vad gäller tangentbordet är det samma sak där, du kan välja att installera t ex Swype eller andra "förenklande" tangentbord och sätta som default. Något jag verkligen saknar på min iPhone är just rättstavnings-/korrigeringsfunktionen från mina tidigare Android-telefoner. Personligen tycker jag att Android-varianten, att du förutom som på iPhone (att du får ett rekommenderat alternativ som du automatiskt får korrigerat till genom att trycka mellanslag) dessutom får ett antal ytterligare förslag på alternativa ord som du kan klicka på för att ändra till.

Därmed inte sagt att man måste experimentera med launchers, typsnitt och olika tangentbord. Man kan naturligtvis göra som med sin iPhone, bara köra på med det som levereras. Men om du är missnöjd har du (till skillnad på en iPhone) möjligheten att testa andra varianter som kanske passar dig bättre. I min värld är alternativ och valfrihet bra och jag köper inte inte motargumentet att det blir förvirrande för användaren om de har för många möjligheter till inställningar eftersom det inte är ett krav att utnyttja alla dessa inställningar. Däremot så kan de som vill göra det. Vad gäller den delen föredrar jag att själv få välja vad jag vill ha istället för att någon annan ska bestämma för mig vad jag vill ha och vad som är bäst för mig.

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-04-02 08:49
Ursprungligen av kenjon:

Jag hoppas inte det
Jag tycker Apple gör ett bra jobb! Om någon har problem är det bara att säga till dem att gå in i Inställningarna, till den rubriken, den underrubriken, ändra där.... det ser likadant ut i alla iPhones. Så enkelt är det inte med andra plattformar.
Visst skulle jag tycka det vore lite kul med mer avancerade inställningar, men jag tror det skulle ställa till mer problem för andra (som "råkat" ändra på något fast de aaaaaldrig har varit där och klickat).

Jag håller till viss del med. Det är enklare att hjälpa en annan iOS-användare med alla möjliga inställningar eftersom allt är identiskt. På en Androidlur anpassar tillverkarna sina UI i olika utsträckning, vilket kan ställa till det. Men det är ofta inte alltför stora skillnader och de allra flesta och viktigaste inställningarna heter för de mesta detsamma hos alla och finns på samma ställe (under meny - inställningar).

  • Medlem
  • Uppsalas periferi
  • 2013-04-02 09:00
Ursprungligen av grenhall:

Angående inställningar, inställningar, inställningar och... inställningar. Så inställningar för all del men orka konfigurera varenda förbannad app med exakt hur den ska låta eller vilken lampa som ska vibrera eller om LED-lampan ska lysa. Det blir för mycket.

Men det är ju inget krav på att gå in och pilla i alla inställningar. Vill man inte göra det gör man precis som sin iPhone, låt det vara som det är bara. Själv tyckte jag att det var underbart att kunna tweaka inställningar och appar till absurdum. Jag uppskattade att kunna ha olika volymer på alarm, ringsignal och notifikationer utan att behöva göra sig omaket att leta eller spela in signaler med högre eller lägre volym, som vissa verkar tycka är precis lika bra/enkelt (dock inte jag) samt ha olika notifikationsljud för olika appar. På så vis kunde jag utifrån signalen direkt veta vilket mailprogram/mailkonto/meddelande-app/övrig app som det var som gjorde sig påmint utan att behöva ta fram/titta på luren.

I-landsproblem, javisst, och naturligvis är de här inställningsmöjligheterna ingen dealbreaker (då hade jag aldrig som nu, åtminstone temporärt, gått över till iPhone). Men trots det hade jag uppskattat det mycket om de (och widgets samt quick settings i nc) fanns och förstår inte riktigt varför inte Apple släpper på tyglarna lite mer. För som sagt köper jag inte riktigt argumentet att de vet bättre än användarna vad de behöver och att de skulle bli förvirrade om de hade fler valmöjligheter. Även om man har fler inställningsmöjligheter samt möjlighet att använda widgets är det ju valfritt att ta det steget. Vill man att det ska se ut som det alltid har gjort är det bara att göra det.

Ursprungligen av Nale72:

Men det är ju inget krav på att gå in och pilla i alla inställningar. Vill man inte göra det gör man precis som sin iPhone, låt det vara som det är bara. Själv tyckte jag att det var underbart att kunna tweaka inställningar och appar till absurdum. Jag uppskattade att kunna ha olika volymer på alarm, ringsignal och notifikationer utan att behöva göra sig omaket att leta eller spela in signaler med högre eller lägre volym, som vissa verkar tycka är precis lika bra/enkelt (dock inte jag) samt ha olika notifikationsljud för olika appar. På så vis kunde jag utifrån signalen direkt veta vilket mailprogram/mailkonto/meddelande-app/övrig app som det var som gjorde sig påmint utan att behöva ta fram/titta på luren.

I-landsproblem, javisst, och naturligvis är de här inställningsmöjligheterna ingen dealbreaker (då hade jag aldrig som nu, åtminstone temporärt, gått över till iPhone). Men trots det hade jag uppskattat det mycket om de (och widgets samt quick settings i nc) fanns och förstår inte riktigt varför inte Apple släpper på tyglarna lite mer. För som sagt köper jag inte riktigt argumentet att de vet bättre än användarna vad de behöver och att de skulle bli förvirrade om de hade fler valmöjligheter. Även om man har fler inställningsmöjligheter samt möjlighet att använda widgets är det ju valfritt att ta det steget. Vill man att det ska se ut som det alltid har gjort är det bara att göra det.

Fast nu är problemet som sådant att man inte bara kan låta det vara eftersom t.ex. sms/mms-appen inte rättar sig efter telefonens ljudinställningar och därmed så vibrerar den inte om man inte själv gått in och ställt in detta. Samma sak för mailappen och många andra. Sådant är irriterande och skapar onödig frustration.

Efter en vecka kan jag också konstatera att det finns vissa funktioner som Apple gjort helt rätt med och Android helt jäkla kocko. Panorama-funktionen i Android är nog bland det sämsta jag sett. Riktigt uruselt. HDR funkar... eeeeehj tja inte bra. Det är möjligt att det är LG's egen implementation som sabbar men jag tvivlar på att det är helt underbart från början.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-04-14 15:36

Jag fick "förmånen" att testa en Samsung Galaxy Tab 2 med ICS 4.0 och efter att använt iPad länge så förstår jag nu varför iPad är ohotad uppe på tronen av surfplattor.
Inte bara det att menyer,knappar är utslängda överallt på skärmen så man har svårigheter att ved dom gör och har för funktion.
Så laggar,hackar det något så in i helsike mycket när man växlar mellan hemskärmarna att jag är förvånad att dom ens släppt ut detta på marknaden.
Det måste vara ett panikbeslut för att inte Apple skulle få dominans men som alla vet har dom det ändå.

Testade att surfa lite med Chrome på diverse sidor bland annat Hemnet och samma sak där,det hackar och laggar när man scrollar upp och ner på sidorna.

Efter att suttit och testat i någon timme så var jag så frustrerad och irriterad över laggandet och det förvirrande gränssnittet att jag var glad att få lägga ifrån mig den och återgå till min iPad.

Om jag skulle gå över till Android och nu då på surfplatta så måste det till ljusår av förbättringar.

Bevaka tråden