Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BookBook för iPhone 5 finns nu

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2012-11-23 07:34

Ok, men det blir först ikväll efter jobbet.

  • Medlem
  • 2012-11-24 10:22

Tyvärr fotat helt utan finess med en iPad Mini eftersom jag inte hittade min riktiga kamera.

Kameran i Ipaden gör inte fodralet rättvisa, det är mycket snyggare i verkligheten. Det bruna skinnet är en matt yta, nu ser det redan ut att vara slitet, men det är kameran som ljuger, och fotografen som är erkänt dålig på att fota.

Ursprungligen av Dalle:

Tyvärr fotat helt utan finess med en iPad Mini eftersom jag inte hittade min riktiga kamera.

Kameran i Ipaden gör inte fodralet rättvisa, det är mycket snyggare i verkligheten. Det bruna skinnet är en matt yta, nu ser det redan ut att vara slitet, men det är kameran som ljuger, och fotografen som är erkänt dålig på att fota.

Syns inte på bilden - men är det 4 fack för kort - den "gamla" har 3. ?

Om jag bortser från ryggen så ser det rätt ok ut. Hade den varit brun utan tryck så hade jag gillat den

Men är det inte fördel om lädret redan ser slitet ut? Det ska ju likna en antik bok:)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-11-24 12:10
Ursprungligen av BlackSmp:

Om jag bortser från ryggen så ser det rätt ok ut. Hade den varit brun utan tryck så hade jag gillat den

Men är det inte fördel om lädret redan ser slitet ut? Det ska ju likna en antik bok:)

Finns i 2 varianter, kolla längst ner
BookBook for iPhone 5 - Twelve South

Så vitt som jag ser så finns den i svart och brunt och bägge varianterna har tryck på ryggen. Eller missar jag något?

  • Medlem
  • 2012-11-24 21:56

Stämmer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-25 22:32

Självklart, iPhone5 är ju högre, en rad till får plats

Ingen som sett dom i butik/ nätet i Sverige ännu ?

Nu finns den i alla fall på AppleStore. Dessutom till ett hyfsat pris - 599:-. Allt är relativt

  • Medlem
  • 2012-12-01 17:11

599 är bättre än 780.

Ursprungligen av Dalle:

599 är bättre än 780.

Helt klart. Dessutom såg jag fel. Priset är 559:-. Ytterligare "bättre än".

Ursprungligen av adress@mac:

Helt klart. Dessutom såg jag fel. Priset är 559:-. Ytterligare "bättre än".

Fick sms från Apple idag. BookBook är på väg. Beräknad leverans senast 8 december. Hoppas det var värt att vänta.

Ursprungligen av adress@mac:

Fick sms från Apple idag. BookBook är på väg. Beräknad leverans senast 8 december. Hoppas det var värt att vänta.

Kom idag från Apple med posten. "Stort paket" så det blev till att hämta på posten. Lite typiskt Apple. Men vilken kvalité när man jämför med kopiorna. Dessutom luktar det skinn - och ingenting annat - som kopiorna ofta gör. Gott om plats - bättre än modellen före. Inte lika trång heller.
Jag är nöjd - även om det kostar 559:- plus frakt. Den som funderar på BookBook till iPhone 5 - köp.:cool:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-12-03 11:26

hittade endel inne på phonehouse 399:-

Ursprungligen av querto:

hittade endel inne på phonehouse 399:-

Men då är det inte BookBook för iPhone 5 i original. Aldrig under 600:- i vanlig butik. Snarare dyrare. Dessutm har knappast The Phonehouse fått in dom - i så fall först i Sverige - och till ett helt annat pris. Finns många kopior där ute och på nätet. Skillnaden är dock mycket stor i kvalitet.

Enligt iPhonebutiken har Apple ensamrätt till BookBook för iPhone 5. Har någon hört nåt så dj......la dumt. Hur kan Twelve South bundit upp sig på ett sådant avtal. Lite småläskigt.

  • Medlem
  • 2013-01-24 15:54

Apple betalade väl bra?

Ursprungligen av Dalle:

Apple betalade väl bra?

Eller ömsesidig . Då vet vi att alla BookBook till iPhone 5 på nätet är falska/kopior. Bekräftat - man får inte originalet för 199 kr. Många tycks tro det - andra kanske inte bryr sig.

En helt ny variant från Twelve South - " för den som egentligen inte vill ha skydd" skriver dom.
SurfacePad for iPhone - SurfacePad for iPhone - Twelve South

Ursprungligen av adress@mac:

En helt ny variant från Twelve South - " för den som egentligen inte vill ha skydd" skriver dom.
SurfacePad for iPhone - SurfacePad for iPhone - Twelve South[/url]

Satt och tittade på den igår, ser riktigt lovande ut! Hoppas den släpps i Sverige snart. Blev lite dyr med frakten direkt från Twelve South.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Satt och tittade på den igår, ser riktigt lovande ut! Hoppas den släpps i Sverige snart. Blev lite dyr med frakten direkt från Twelve South.

Bättre att vänta. Nu när Twelve South och Apple har så nära samarbete - så kommer den säkert snart. Jag köpte BookBook på Applestore till 5:an - och det var betydligt billigare än att beställa från Twelve South. Nu är det ju dessutom så att Apple har ensamrätt att sälja BookBook till iPhone 5 (förutom Twelve South själva). Därför är det som säljs på nätet bara kopior med mycket sämre kvalitet och funktion. Däremot BookBook till iPad mini - köpte jag på Macoteket - ett underbart fodral med många funktioner.

Ursprungligen av adress@mac:

En helt ny variant från Twelve South - " för den som egentligen inte vill ha skydd" skriver dom.
SurfacePad for iPhone - SurfacePad for iPhone - Twelve South

Finns på Dustin Home nu (som beställningsvara än så länge).

Ursprungligen av Coffee08:

Finns på Dustin Home nu (som beställningsvara än så länge).

Finns nu på lager hos iPhonebutiken. Inte farligt pris heller. Dock tycker jag inte om att man "limmar fast" skyddet. Skeptisk mot allt sådant. Men läckert är det i alla färger.
http://www.iphonebutiken.se/twelve-south-surf...

  • Medlem
  • 2013-03-13 18:35

Synd att det inte finns hål för högtalarna. Annars hade det varit ett givet köp för mig.

Hur talar ni i telefonen med BookBook?

Hej,

Jag fick ett BookBook i födelsedagspresent som jag gillar skarpt. Enda nackdelen som jag ser det är att det hörs lite dåligt när man pratar i telefonen speciellt utomhus. Jag har frodralet stängt när jag talar i telefonen. Det är ok men ibland är det lite svårt att höra. Hur gör ni som också har BookBook eller liknande?

Ursprungligen av matssoderstrom:

Hej,

Jag fick ett BookBook i födelsedagspresent som jag gillar skarpt. Enda nackdelen som jag ser det är att det hörs lite dåligt när man pratar i telefonen speciellt utomhus. Jag har frodralet stängt när jag talar i telefonen. Det är ok men ibland är det lite svårt att höra. Hur gör ni som också har BookBook eller liknande?

Jag förstår inte riktigt hur du gör ? Fodralet stängt när du använder telefonen. Imponerande om du hör något alls. Hur svarar du när det ringer ? Du måste väl öppna för att komma åt skärmen.
Macoteket säljer BookBook för iPhone 5 med 200 kronor rabatt denna månad (399:-) Kan vara värt för er som vill ha ett eller behöver byta.

Ursprungligen av matssoderstrom:

Hej,

Jag fick ett BookBook i födelsedagspresent som jag gillar skarpt. Enda nackdelen som jag ser det är att det hörs lite dåligt när man pratar i telefonen speciellt utomhus. Jag har frodralet stängt när jag talar i telefonen. Det är ok men ibland är det lite svårt att höra. Hur gör ni som också har BookBook eller liknande?

Öhm, det är nog meningen att man ska öppna "boken" när man talar i telefonen.

Ursprungligen av pmarriott:

Öhm, det är nog meningen att man ska öppna "boken" när man talar i telefonen.

Jo jag fattar det men jag tycker inte det känns bekvämt att hålla den uppslagen mot örat. Locket ligger mot glasögonen. Kan ju vara att jag är van att ha den mot högra örat. För mig fungerar det ok att lyssna genom locket för det mesta. Man får skruva upp volymen såklart.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-04-04 18:10

Går det inte att böja locket bakåt, dvs 180 grader?

Bevaka tråden