Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G nu eller vänta??

Tråden skapades och har fått 123 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av KristerG:

Cyrion, vad är samtals- och standby-tiden på A835? Sen undrar jag om A835 är låst, så att endast java-program som är godkända av 3 kan köras i den. Så fungerar det, tyvärr, med Motorola 920.

Har inte stenhård koll på batteritiden ännu. Om man pratar "normalt" mycket med nallen måste den nog laddas ungefär varannan dag. Standbytid är på kanske fyra dagar kan jag tänka mig. Man får med två batterier så man riskerar inte vara utan kraft på resande fot.

Det finns risk för att A835'an är låst för tredjepartsprogram. Det fungerade i alla fall inte när jag försökte skicka en .jar-fil till telefonen över Bluetooth, men man kanske måste använda speciellt mjukvara för att lägga in java apps. Om den är låst kommer det nog låsas upp inom kort, precis som med A920-modellen.

Har förresten inte varit med om att ett enda samtal brytits hittils, vilket många varnade för innan jag skaffade Tre.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-29 11:02

Martino, vad jag vet så säljer inte tre sina returnerade mobiler. Vilken butik köpte du din i?

Ursprungligen av Elias:

Martino, vad jag vet så säljer inte tre sina returnerade mobiler. Vilken butik köpte du din i?

Jodå, det gör de. De lånar ju tom ut mobiler att testköra som sen säljs som nya. Sen om det är butiksfel eller inte, har jag ingen aning om...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-29 11:32

Lite saker som jag tycker är direkt dåliga på A835an är att när man navigerar i portalen funkar det inte att navigera fyra vägar med sin fina joystick utan bara ner och upp
Samt ibland när man trycker bakåt så går det inte att navigera alls, Tre själva är medvetna om detta och det sistnämda problemet hoppas de lösa med en firmware uppdatering.

Ang mac stödet säger de att det hänger på Motorola, Tre själva utvecklar inget och eftersom många Motorola lurar redan har stöd för iSync så kan man hoppas A835an med får det. Det är tydligen många mac användare som redan bett om stöd för mac men det skadar inte att ni ringer 300 och "tjatar" lite ni med.

Annars måste jag säga som Ciryon att jag är nöjd jag hade inga förväntningar övh på 3G osv och trodde jag skulle få en telefon som var helt enkelt "urkass" Men jag är faktiskt rätt nöjd det är ju inget telefon som är världsbäst och storleken talar emot den lite men i övrigt är det absolut inga fel.

Jag har tagit lite bilder på min tele (dock inte så bra) http://hotel.karlskrona.net/b0388/A835/

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 20:47

Jag har inte köpt min direkt av tre, köpte den på phonehouse.

Ska gå dit i morgon och ta upp detta, frågan är om man kan kräva att få en ny. Jag tycker väl det, jag har ju trotts allt tecknat abonnemang för det. Alternativt kanske att jag får 2 nya batterier som är helt oanvända. Vet inte, får se vad dom säger.

Martin

Till alla som väntar på SE z1010 så kan jag glädja er med att den är på G. Kommer kosta en massa, men det lär bli Tre som blir först! De lär dyka upp tredje veckan i April!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-03-01 16:00

Yeah gutt och höra hoppas inte den landar över 6000kr då

Ursprungligen av maccis:

Yeah gutt och höra hoppas inte den landar över 6000kr då

Osubventionerad kan den nog bli riktigt dyr. Medans den bunden kan hamna runt 3000:- vad jag hört.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-01 18:17

pizzabudet, nej de säljer inte använda lurar, det är jag 110% säker på.

Martino, gå in på stureplansbutiken och snacka med dem så får du en ny om det visar sig att den är använd.

Ursprungligen av Elias:

pizzabudet, nej de säljer inte använda lurar, det är jag 110% säker på.

Martino, gå in på stureplansbutiken och snacka med dem så får du en ny om det visar sig att den är använd.

En som jobbar på tres butiker har sagt så till mig, så jag vidhåller min tro på det tills jag hör andra singnaler ifrån tre. Speciellt då de har en bytesgaranti inom åtta dagar om kunden inte är nöjd med telefonen.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 19:17

Jag måste vara blind, hittar ni nått om bindningstid på studentpacketet?

Går det inte på nått sätt att surfa med mobilen på en mac?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-03-01 21:33

via blåtand med ett motorola generic script funkar det

jag har dock bara kör csd på detta sätet dvs inte provat 3G eller GPRS jag har inte haft tiden men det ska väl inta vara några problem tycker jag.

Hörde med en kille på tre att de varje vecka får in i snitt 20 personer som frågar om mackompabilitet!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 23:14

har varit inne på phonehouse och dom ska ta hem en ny till mig. Det underliga var ju att när dom sökte på imei-numret på nallen så visar det inte att den varit ute. Enligt numret så kom den till deras centrallager den 12 Jan och nu såld till mig då, kattbilden och den okända människan i nallen är tagna den 19 och 29 jan.......

Kan någon förklara en sak för mig? I 835 syns 3 saker som visar vad det är för teckning. Dels en stapel upp till vänster i displayn (traditionell stapel ala gsm), en stor 3 logga och en liten stapel som visar antingen 3 eller ibland 2,5. Får inget vettigt svar av tre men jag antar att det betyder att 3 loggan är där vare sig det går direkt på tre:s nät eller på vodafones. den lilla stapeln visar om jag har tre:s nät (3) eller vodafone (2,5=gprs?). När den byter från 3 till 2,5 så går det inte speciellt fort, kan ta upp till en halv minut. Däremot från 2,5 till 3 märker jag inte av överhuvudtaget. Ska det ta så tid dom gånger man råkar åka ur tre:s teckning att få tag på vodafones nät?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-03-03 11:56
Ursprungligen av Martino:

har varit inne på phonehouse och dom ska ta hem en ny till mig. Det underliga var ju att när dom sökte på imei-numret på nallen så visar det inte att den varit ute. Enligt numret så kom den till deras centrallager den 12 Jan och nu såld till mig då, kattbilden och den okända människan i nallen är tagna den 19 och 29 jan.......

Kan någon förklara en sak för mig? I 835 syns 3 saker som visar vad det är för teckning. Dels en stapel upp till vänster i displayn (traditionell stapel ala gsm), en stor 3 logga och en liten stapel som visar antingen 3 eller ibland 2,5. Får inget vettigt svar av tre men jag antar att det betyder att 3 loggan är där vare sig det går direkt på tre:s nät eller på vodafones. den lilla stapeln visar om jag har tre:s nät (3) eller vodafone (2,5=gprs?). När den byter från 3 till 2,5 så går det inte speciellt fort, kan ta upp till en halv minut. Däremot från 2,5 till 3 märker jag inte av överhuvudtaget. Ska det ta så tid dom gånger man råkar åka ur tre:s teckning att få tag på vodafones nät?

Allt som inte är 3G går hos Vodafone, 3 loggan är nog nån operatörslogo av nåt slag.

Är det nån som vet vem som har nätet Sweden 3G (240-05) jag har för mig det är Telias kod men är inte 100% säker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-02 22:05

pizzabudet, ok ok ok.

Martino, hade du gått till butiken hade de bytt den direkt.

Enligt information ska man kunna uppgradera A920 till något som snarare är en A925. Man får bl.a aktiverad Bluetooth, vilket är trevligt. En annan förändring är att spärren mot ickesignerade programvaror tas bort, vilket gör att man utan problem kan använda P800 och P900-program i den.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-03-03 13:44

Ja fast de får vänta lite till verkar det som.
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7751&sid=1

Har de fått in av A920 uppgraderingen nu? Jag väntar gladeligen på den och senaste budet var att det skulle ta ett tag, ungefär tre veckor.

Jag är nöjd med telefonen ifråga, funktionsmässigt är den utmärkt och det blir bra med uppgraderingen då det går att börja installera valfritt Symbianprogram med UIQ i den. Formatmässigt tycker jag inte att den är så farligt klumpig med tanke på att det är en handdatortelefon. I jämförelse med mina gamla GH337or och GF388 är den smidig.:)

Med tanke på vad som ingår i abbonemanget tycker jag att Tre är ett bra val jämfört med vad 2G-operatörerna tar.

Uppgraderingen gör som jag skrev om A920 till en A925 mjukvarumässigt och förutom BT skulle även IR fungera om jag förstått saken rätt.

Jag ringde just butiken (Hamngatan) och de sade att de ännu inte fått besked om uppgraderingens ankomstdatum, men att det skulle stå på Tres sida när den kommer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-09 16:58

Nu har Tre börjat sälja Nec e616 som verkar ganska läcker. Äntligen börjar 3G-telefonerna krympa i storlek. Synd bara att batteritiderna är nästan lika usla som de tidigare Nec-modellerna. Mac-stöd kan man väl också tyvärr se sig i stjärnorna efter. Bilder och specifikationer finns här Nec e616 Dubbla kameror, 65k display, BT, m.m.

Varför kan inte SonyEricsson släppa z1010 snart?

Ursprungligen av Anton S:

Varför kan inte SonyEricsson släppa z1010 snart?

Under april får du slåss med andra i Tres butiker...

Över 10.000 lurar visst!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-09 21:50
Ursprungligen av pizzabudet:

Under april får du slåss med andra i Tres butiker...

Över 10.000 lurar visst!

Ja, ja, vi får väl se. SonyEricsson är ju inte direkt kända för att vara snabba i svängarna. När de japanska och koreanska tillverkarna spottar ur sig modeller hela tiden dras nästan alltid SE av rejäla förseningar. Om ryktet skulle visa sig sant kommer jag dock att slåss med en hel del andra i Tres butiker i april

Ursprungligen av Anton S:

Ja, ja, vi får väl se. SonyEricsson är ju inte direkt kända för att vara snabba i svängarna. När de japanska och koreanska tillverkarna spottar ur sig modeller hela tiden dras nästan alltid SE av rejäla förseningar. Om ryktet skulle visa sig sant kommer jag dock att slåss med en hel del andra i Tres butiker i april

Vad jag kan förstå så är det nog "nu eller aldrig" för SE hos Tre. De hade ju planer att ha den innan jul, men nu är de riktigt säkra. Men dagens uttalande om slutet av mars ifrån SE är ju lovande. Själv väntar jag nog på nästa modell efter Z1010...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-14 14:08

Jag kan nog hålla med MrPizza,,, Z1010 måste vara den äldsta ""Nya?"" telefonen i historien så jag kommer också vänta en stund, SE lär nog sitta på några nya 3G modeller eftersom Z1010 lanserades för över ett år sedan..

Ursprungligen av Fredric:

Jag kan nog hålla med MrPizza,,, Z1010 måste vara den äldsta ""Nya?"" telefonen i historien så jag kommer också vänta en stund, SE lär nog sitta på några nya 3G modeller eftersom Z1010 lanserades för över ett år sedan..

Det ryktas om att mycket kul kommer i höst, fast sen är frågan hur länge man orkar vänta...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 07:12

Precis. Det kostar för det bytes som själva mailet drar med sig. Som du säger troligen inte många ören för ett mail, men använder man det mycket flitigt så blir det alltifrån gratis!

Martin

Senast redigerat 2004-03-19 07:31
  • Medlem
  • 2004-04-14 11:39

Vad jag har hört av en tre återförsäljare är att det kostar 1 kr för varje skickat mejl upp till 10Mb från 3´s portal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-04 22:01

Jag tar upp min gamla tråd,,,
Saken är att jag tycker fortfarande, ett år senare att 3G inte har en telefon som lockar, när får vi se V800 hos tre, och är inte även den lite mossig.. Det borde faktiskt komma några nya 3G telefoner ifrån SonyEricsson snart eftersom det känns lite tamt med 2 halvkassa modeller varav den ena är typ 2-3 år gammal...

//F

Ursprungligen av Fredric:

Jag tar upp min gamla tråd,,,
Saken är att jag tycker fortfarande, ett år senare att 3G inte har en telefon som lockar, när får vi se V800 hos tre, och är inte även den lite mossig.. Det borde faktiskt komma några nya 3G telefoner ifrån SonyEricsson snart eftersom det känns lite tamt med 2 halvkassa modeller varav den ena är typ 2-3 år gammal...

//F

Sonyericsson släpper k600 i nån gång i sommar, sen ryktas det om en till vikbar samt p910 liknande under hösten.

Bevaka tråden