Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver råd inför min första iMac

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Problemet är att grundmodellen är svindyr att uppdatera. Ofta helt omotiverat. Skillnaden mellan i7 och i5 är inte jättestor och grafikkortet i billigast var top end för 1,5 år sedan.

Det verkar som om alla här inne rekommenderar MYCKET ram-minne. För mig som aldrig haft OSX. Vilken nytta drar man av "max minne" på OSX. Jag sysslar inte med mer än vanligt "kontorsarbete", film och spelar spel som WoW etc.

EDIT: Såg nu att 32GB minne från Kingston till en iMac kostade 1.400kr ex. moms så det kanske inte spelar någon roll.

Senast redigerat 2012-10-30 14:31

Jag undrar lite samma sak. Ska skaffa en iMac enklaste modellen (21,5 tum:2,7GHz 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5 Turbo Boost upp till 3,2 GHz 8 GB (två 4 GB) minne 1 TB hårddisk1NVIDIA GeForce GT 640M med 512 MB) Och undrar om jag ska anpassa den på något sätt innan jag beställer för att kunna spela World of Warcraft bra. alternativt om det är bättre med den lite dyrare 21,5 tums modellen?
Jag är ingen hejjare på vare sig datorer eller att använda forum och hoppas på överseende med det:)

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-04 21:23
Ursprungligen av hejhopp:

Jag undrar lite samma sak. Ska skaffa en iMac enklaste modellen (21,5 tum:2,7GHz 2,7 GHz Quad-Core Intel Core i5 Turbo Boost upp till 3,2 GHz 8 GB (två 4 GB) minne 1 TB hårddisk1NVIDIA GeForce GT 640M med 512 MB) Och undrar om jag ska anpassa den på något sätt innan jag beställer för att kunna spela World of Warcraft bra. alternativt om det är bättre med den lite dyrare 21,5 tums modellen?
Jag är ingen hejjare på vare sig datorer eller att använda forum och hoppas på överseende med det:)

Det blir det vanliga tipset. Ös på med så mycket internminne du har råd med, kan aldrig bli för mycket. Jag har 4 Gb och önskar att jag hade lite mer, men blir aldrig färdig till att skaffa mer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-05 18:44

Ta minsta mängden minne, och köp större själv på Nätet.

Ursprungligen av kenjon:

Ta minsta mängden minne, och köp större själv på Nätet.

21,5" går inte att uppgradera själv.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-11-05 18:47

Ahh, det hade jag missat

Bevaka tråden