Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magine vill förenkla tv och bli din enda tv-leverantör

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-27 02:17

Samma här, aldrig reklam.

du måste blanda ihop appen med någon annan, PeeMan.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-12-27 03:02
Ursprungligen av PeeMaN:

Nja, alltså skillnaden är ju att när du slår på SVT i din TV så kommer du "direkt" till SVT och inget annat.
Det är alltså att få medverka i själva appen som jag tror är problemet, eftersom kanalerna upplagda i ett UI fullsmockat med reklam och så vidare.

På vilket sätt kommer du "direkt" till SVT om du går via t ex. Canal Digitals satelliter?

Har själv aldrig upplevt någon reklam i appen.

Jag har inte heller upplevt någon reklam förutom det varje kanal sänder.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-12-27 09:56

Väntar också på en invite men fått vänta länge nu.

Senast redigerat 2012-12-27 14:26

Skömt. Jag måste fått för mig fel. Kanske var i någon annan app eller i TV4-appen eller något då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-10 19:48

Hoppas verkligen Magine kommer att lyckas och att det blir ett vettigt pris. Som vi varit inne på tidigare behövs lite mer i utbudet men det kommer förhoppningsvis när det blir en betaltjänst. Vad gäller SVT så borde de kunna vara med eftersom de redan finns på SvtPlay, vore schyst.

Jag måste jämföra med HBO som jag har, där är utbudet som jag nämnt i andra trådar det som lockar mig men tyvärr funkar inte AirPlay med iPad och det hackar lite ibland när jag kör AirPlay med datorn. När jag använder Magine med AirPlay så är det smidigt, flyter runt i tv-guiden med fingret, hittar vad jag vill, tryck och det börjar spelas upp och det är bra kvalitet utan hack eller annat som stör.

Jag har visat tjänsten för en del och det är personer som inte har koll på typ Magine eller andra tjänster som inte "finns" ännu. Alla har sett ut som fågelholkar när jag visat hur lätt tjänsten är. Det är så en tjänst ska funka. Go Magine

SVT kommer nu.

Är det någon mer än jag som har fått meddelandet:
You will be unable to play movies.
Device is jailbroken.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-10 08:39
Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon mer än jag som har fått meddelandet:
You will be unable to play movies.
Device is jailbroken.

Har du en "Jailbroken device"?

Yes! Men jag är förvånad att appen känner av det. Har aldrig varit med om det förut nämligen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-02-10 11:22

https://sv.getsatisfaction.com/magine-se/topi...
Så här skriver de själva om det, om du inte redan läst det.

Ursprungligen av westerlu77:

Är det någon mer än jag som har fått meddelandet:
You will be unable to play movies.
Device is jailbroken.

Installera xCon från Cydia och saken är löst.

Tack för det!

Har man inget vettigt att tillföra en diskussion så är det bättre att låta bli, §1.6.
Modereringsärenden tas inte i forumet, §11.

Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-22 14:56

Nu börjar det hända saker.

Som trogen betaanvändare kommer du att vara först med att få Magine 1st Edition med 30 kanaler helt utan kostnad under den första månaden, och utan bindningstid. Samtidigt får du den nya iOS-appen med ett skönare användargränssnitt och ny funktionalitet för att underlätta sök och tittande.

Efter din fria provmånad får du välja om du vill fortsätta med Magine 1st Edition för 99 kronor per månad, eller om du nöjer dig med vårt kostnadsfria grundutbud med 7 kanaler som kallas för Magine Free.

Ursprungligen av zappee:

Nu börjar det hända saker.

Som trogen betaanvändare kommer du att vara först med att få Magine 1st Edition med 30 kanaler helt utan kostnad under den första månaden, och utan bindningstid. Samtidigt får du den nya iOS-appen med ett skönare användargränssnitt och ny funktionalitet för att underlätta sök och tittande.

Efter din fria provmånad får du välja om du vill fortsätta med Magine 1st Edition för 99 kronor per månad, eller om du nöjer dig med vårt kostnadsfria grundutbud med 7 kanaler som kallas för Magine Free.

Lysande, fick samma mail nu.

Jag skulle dock gärna ha sett Magine i XBMC eller Plex, då skulle jag absolut ha betalat för mig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-22 15:25

Trevligt att det kommer finnas både gratis och betaltjänst, något för alla.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2013-03-22 15:26

Ok, då hoppas jag att man får ett mail snart då! Ja Magine i Plex (eller direkt i någon smart-TV) vore den perfekta lösningen för mig med, men så länge AirPlay fungerar så är jag mer än nöjd! Nu kan jag snart kasta ut boxerkortet för evigt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-03-22 16:03

Fick också samma mail idag, det här lovar gott med nya kanaler och en uppdaterad app.

Ida var och träffade Magine idag: http://www.99mac.se/artikel/3872-tv-tjansten-...

Låter fint det där.

Är det någon som vet hur geoblockingningen funkar, är det IP som gäller?

Ursprungligen av kim_sv:

Ok, då hoppas jag att man får ett mail snart då! Ja Magine i Plex (eller direkt i någon smart-TV) vore den perfekta lösningen för mig med, men så länge AirPlay fungerar så är jag mer än nöjd! Nu kan jag snart kasta ut boxerkortet för evigt!

AirPlay tänkte jag inte ens på! Det måste ju fungera rätt hyfsat.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2013-03-22 17:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

AirPlay tänkte jag inte ens på! Det måste ju fungera rätt hyfsat.

Ja det har fungerat kanon tills nu! Dock verkar det inte som att alla kanaler kommer ha AirPlay när tjänsten släpps i fullversion nu framöver..

  • Medlem
  • International user
  • 2013-03-24 11:11
Ursprungligen av Arcane02:

Låter fint det där.

Är det någon som vet hur geoblockingningen funkar, är det IP som gäller?

Förmodligen.

Nu händer det grejer!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu händer det grejer!

Tycker Magine får snabba på lite med mailen..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-03-25 17:47

"Knack knack. Vem där?"

Nya appen fungerar riktigt bra iaf.

Bevaka tråden