Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Magine vill förenkla tv och bli din enda tv-leverantör

Tråden skapades och har fått 143 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har kört Betan ett par dagar nu och detta är TV precis som jag vill ha det
får dom bara in det kanalutbud jag har via Boxer så tecknar jag mig på ett abonnemang direkt
och säger upp Boxer

Nu har jag kört betan ett par timmar, och jag älskar denna tjänst. Varför har ingen kommit på detta tidigare, det är som att samla alla Play appar på ett ställe.

Visst, alla kanaler är inte med ännu, men jag förstår inte varför dom inte skulle vilja det.

Det är så fruktansvärt enkelt (och kul) att byta program, det är kul att titta på TV.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 22:14

Nu har jag fått min inloggning också, ska jobba imorgon och testa då.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-09-13 22:51

Som Disktant säger så vore det kanon om de fick till kanalutbudet så att de kan erbjuda samma utbud som t ex. Boxer. Då skulle jag hiva ut Telia-boxen och hoppas på att någon skrev ett fint tillägg till Plex så jag kunder köra allt genom en Mac Mini. Det vore det klart enklaste sättet att få live-TV i HTPC:n. Ett alternativ är att köra den från iPhone till ATV med AirPlay.

Om någon har en invite över så skulle jag bli överlycklig över att få en.

s.nystrand (aat) gmail.com

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-22 18:58
Ursprungligen av Kidmaster:

Om någon har en invite över så skulle jag bli överlycklig över att få en.

s.nystrand (aat) gmail.com

Jag skriver under på detta också. Jag har anmält mig hos dem men ännu inte fått någon invite, det har ju gått veckor nu =/

Sitt någon på en invite som ni vill bli av med så tveka inte

Är det ingen vänlig själ som fått några invites över som denna kan tänka sig att skänka bort?

//Extremt sugen på att prova denna nya tjänst
//Svante

Dom kommer att spärra TV utomlands enligt ett mail som skickade ut för en stund sen, men det kan väl inte vara svårt att komma runt.

Citat:

Distribution över internet gör att du inte behöver sitta fast i väggen hemma. I teorin innebär det också att man skulle kunna ta med sig sina kanaler utanför Sverige. Men programrättigheter fungerar inte på det sättet idag och det är en självklarhet för oss att ha respekt för de som står bakom innehållet.

Just nu arbetar vi med att förbättra geo-styrningen som gör att vi kan kontrollera vilka program och kanaler som ska visas i vilka länder. I den svenska betan är allt innehåll tillgängligt endast inom Sveriges gränser.

Samtidigt inser vi förstås att det är önskvärt att kunna ta med sig sitt TV-abonnemang på utlandsresan och vi hoppas på att kunna lösa det i framtiden.

Ursprungligen av Patrick Danielsson:

Dom kommer att spärra TV utomlands enligt ett mail som skickade ut för en stund sen, men det kan väl inte vara svårt att komma runt.

Japp, fick det jag med, men det är bara att köra VPN så är det löst.

  • Medlem
  • 2012-10-07 05:55
Ursprungligen av keptang:

Japp, fick det jag med, men det är bara att köra VPN så är det löst.

Hur gör man då?

Senast redigerat 2012-10-07 14:37
  • Medlem
  • Jämtland
  • 2012-10-07 06:33
Ursprungligen av MP:

Hurbgör man då?

Endera använder du dig av en svensk VPN-tjänst som Anonine.com eller så sätter du upp din dator hemma som VPN.

Är det någon som har en invite. Skulle vara skönt att kunna se på tv i stugan. Har lagt in mitt email på Magines hemsida för länge sedan men har inte fått något än. Dem kanske har fått tillräckligt med användare för den här gången ...

Ursprungligen av toox500:

Är det någon som har en invite. Skulle vara skönt att kunna se på tv i stugan. Har lagt in mitt email på Magines hemsida för länge sedan men har inte fått något än. Dem kanske har fått tillräckligt med användare för den här gången ...

Jag mig på hemsidan nästan omedelbart (i början på september) och sen fick jag vänta nästan två månader till slutet av oktober innan jag fick möjlighet att börja använda det. Vet dock inte om de fortfarande släpper in fler.

Det är hursomhelst imponerande. Finns många saker som kan blir bättre, det är väldigt segt att navigera och använda gränssnittet och det är långt ifrån alla kanaler för att kännas någorlunda komplett. Men konceptet är lysande och själva videoströmmarna fungerar riktigt bra, även över 3G.

Om de fixar prestandan och får med sig de flesta stora kanaler har de en vinnare på sina händer, det är jag övertygad om. Priset behöver förstås också bli vettigt, jag tror man ska jämföra med vad kabel-tv kostar idag, och inte med till exempel Netflix. Ett fullt rimligt pris för Magine vore 299-399 kr i månaden. Jag hoppas på det lägre, men jag tror i alla fall inte man ska vänta sig några Netflix-priser, det är en helt annan sak att erbjuda alla kanaler live, plus ha infrastrukturen för att spela in och strömma allting.

Men den riktiga killer-funktionen vore förstås en app i Apple TV likt Netflix (och även i andra "smarta" tv-apparater från de stora tillverkarna).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag mig på hemsidan nästan omedelbart (i början på september) och sen fick jag vänta nästan två månader till slutet av oktober innan jag fick möjlighet att börja använda det. Vet dock inte om de fortfarande släpper in fler.

Det är hursomhelst imponerande. Finns många saker som kan blir bättre, det är väldigt segt att navigera och använda gränssnittet och det är långt ifrån alla kanaler för att kännas någorlunda komplett. Men konceptet är lysande och själva videoströmmarna fungerar riktigt bra, även över 3G.

Om de fixar prestandan och får med sig de flesta stora kanaler har de en vinnare på sina händer, det är jag övertygad om. Priset behöver förstås också bli vettigt, jag tror man ska jämföra med vad kabel-tv kostar idag, och inte med till exempel Netflix. Ett fullt rimligt pris för Magine vore 299-399 kr i månaden. Jag hoppas på det lägre, men jag tror i alla fall inte man ska vänta sig några Netflix-priser, det är en helt annan sak att erbjuda alla kanaler live, plus ha infrastrukturen för att spela in och strömma allting.

Men den riktiga killer-funktionen vore förstås en app i Apple TV likt Netflix (och även i andra "smarta" tv-apparater från de stora tillverkarna).

Tack för info.
När jag vaknade imorse så fanns det en invite i min mailbox. Har hunnit testa en lite stund och är verkligen imponerad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-11-22 18:53
Ursprungligen av Adrian B:

Det är hursomhelst imponerande. Finns många saker som kan blir bättre, det är väldigt segt att navigera och använda gränssnittet och det är långt ifrån alla kanaler för att kännas någorlunda komplett. Men konceptet är lysande och själva videoströmmarna fungerar riktigt bra, även över 3G.

Om de fixar prestandan och får med sig de flesta stora kanaler har de en vinnare på sina händer, det är jag övertygad om. Priset behöver förstås också bli vettigt, jag tror man ska jämföra med vad kabel-tv kostar idag, och inte med till exempel Netflix. Ett fullt rimligt pris för Magine vore 299-399 kr i månaden. Jag hoppas på det lägre, men jag tror i alla fall inte man ska vänta sig några Netflix-priser, det är en helt annan sak att erbjuda alla kanaler live, plus ha infrastrukturen för att spela in och strömma allting.

Jag har visat flera personer hur det funkar på min iPhone med 3G, det är helt otroligt hur bra det funkar. De jag visat har blivit förvånade över hur bra kvalitet är och att det inte laggar något.

Priser du anger är helt rimligt förutsatt att det blir ett bra utbud av kanaler, törs man hoppas på Cmore eller liknande så kommer Magine kunna sälja hur många abonnemang som helst.

Magine gick från att vara en kul grej att testa till något som räddade kvällen hos oss nu ikväll. Vi ser extremt lite på vanlig tv (mest bara Barnkanalen som är på av sådant) men ikväll skulle vi se "Så mycket bättre" hela familjen. Efter mindre än tio minuter lade IPTV-boxen av (eller tjänsten från Riksnet/Serverado, men jag tror på det förstnämnda) och allt var svart. Tills jag drog igång Magine på iPaden, letade reda på TV4-sändningen, timeshiftade bakåt fem minuter och strömmade det via AirPlay till Apple TV och vi missade ingenting!

Detta är verkligen framtidens tv.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-11 11:26

Tyvärr har de giriga jävlarna på TV4 valt att gå ur betan och kommer tillbaka när det släpps skarpt.

Ursprungligen av zappee:

Tyvärr har de giriga jävlarna på TV4 valt att gå ur betan och kommer tillbaka när det släpps skarpt.

Så skriver inte riktigt Magine själva.

Citat:

Samtidigt kommer TV4-Gruppens kanaler (förutom TV4 News) att försvinna ur betautbudet – dels för att vi snabbt ska få plats för fler kanaler som vi behöver testa, men huvudsakligen för att TV4 vill att vi avvaktar med att visa kanalerna mer under betaperioden. TV4 kommer tillbaka när vi går ur beta och börjar sända kommersiellt, allt i enlighet med våra avtal. Vi vill passa på att tacka TV4-Gruppen för möjligheten att få visa deras kanaler i vår beta.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-11 12:30

Det var ju samma som jag skrev, betan börjar bli så stor att de inte vill ha fler freeriders.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-11 23:12

Oväntat av TV4...not.

Jag skulle inte formulera det som zappee (jag skulle sällan formulera något som zappee gör ) men det var tråkigt att TV4 klev ur, mitt exempel ovan där jag kunde se Så mycket bättre var just tack vare att TV4 var med, nu tappade betan av Magine i värde för mig. Inte desto mindre är det en bra tjänst om de bara har rätt kanaler när de väl lanserar skarpt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-13 23:32
Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle inte formulera det som zappee (jag skulle sällan formulera något som zappee gör ) men det var tråkigt att TV4 klev ur, mitt exempel ovan där jag kunde se Så mycket bättre var just tack vare att TV4 var med, nu tappade betan av Magine i värde för mig. Inte desto mindre är det en bra tjänst om de bara har rätt kanaler när de väl lanserar skarpt.

Nej, jag uttrycker mig väl i lite hårdare ordalag

För övrigt har de nu släppt appen för Samsungs Smart-TV-koncept, det ska jag testa imorgon

När väl Magine släpps nästa år hoppas jag på ett baspaket med få kanaler. Här hemma är jag rätt nöjd med de fria kanalerna (plus Netflix och andra sätt). Jag ser inte mycket på tv alls, men jag gillar verkligen funktionen att ha två veckors timeshift på allting, som Magine erbjuder. Så jag skulle gärna se ett baspaket med främst SVT och TV4 till en rimlig kostnad, som alternativ till feta paket med många kanaler.

(Undrar förövrigt om Magine får med sig SVT överhuvudtaget.)

Ursprungligen av Adrian B:

När väl Magine släpps nästa år hoppas jag på ett baspaket med få kanaler. Här hemma är jag rätt nöjd med de fria kanalerna (plus Netflix och andra sätt). Jag ser inte mycket på tv alls, men jag gillar verkligen funktionen att ha två veckors timeshift på allting, som Magine erbjuder. Så jag skulle gärna se ett baspaket med främst SVT och TV4 till en rimlig kostnad, som alternativ till feta paket med många kanaler.

(Undrar förövrigt om Magine får med sig SVT överhuvudtaget.)

Tror problemet med att få med sig SVT är att det är public service som skall vara "gratis" och inte får vara med i sammanhang där det är reklam och sådär vettu.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-12-26 15:53
Ursprungligen av PeeMaN:

Tror problemet med att få med sig SVT är att det är public service som skall vara "gratis" och inte får vara med i sammanhang där det är reklam och sådär vettu.

Det är ju fortfarande gratis utanför appen.

Om din teori stämmer skulle det inte få vara med i parabolpaket eller liknande heller.

Ursprungligen av zappee:

Det är ju fortfarande gratis utanför appen.

Om din teori stämmer skulle det inte få vara med i parabolpaket eller liknande heller.

Nja, alltså skillnaden är ju att när du slår på SVT i din TV så kommer du "direkt" till SVT och inget annat.
Det är alltså att få medverka i själva appen som jag tror är problemet, eftersom kanalerna upplagda i ett UI fullsmockat med reklam och så vidare.

Ursprungligen av PeeMaN:

Nja, alltså skillnaden är ju att när du slår på SVT i din TV så kommer du "direkt" till SVT och inget annat.
Det är alltså att få medverka i själva appen som jag tror är problemet, eftersom kanalerna upplagda i ett UI fullsmockat med reklam och så vidare.

Jag har inte sett någon reklam i magine.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-12-26 23:54
Ursprungligen av keptang:

Jag har inte sett någon reklam i magine.

Korrekt, det finns ingen reklam i appen.

Nu har jag inte använt den sen TV4 försvann, men jag vet att jag fick se typ 30 sekunders reklam varje gång jag satte igång någon kanal?
Och då menar jag inte den "vanliga" reklamen som man givetvis inte kommer undan.

Ursprungligen av PeeMaN:

Nu har jag inte använt den sen TV4 försvann, men jag vet att jag fick se typ 30 sekunders reklam varje gång jag satte igång någon kanal?
Och då menar jag inte den "vanliga" reklamen som man givetvis inte kommer undan.

Det har jag aldrig fått. Har använt appen sedan tidigt beta-stadie och ingen reklam mer än den sedvanliga.

Bevaka tråden