Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix kommer till Sverige

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick ett mail från Spotify och har kört igång testandet... Spontant: Varför ha 4 av 7 säsonger på en serie? Och av vissa gamla serier finns det knappt en komplett säsong. Såna saker som gör att jag förmodligen inte kommer fortsätta efter nyår. Varför Spotify lyckades med prenumerationsmodellen är väl ändå just utbudet, det är inte heller perfekt på något sätt men det är väldigt heltäckande.

Ursprungligen av Brandylf:

Fick ett mail från Spotify och har kört igång testandet...

Är det någon speciell kampanjsida som du kan länka till? Märkligt att inte jag har fått mailet.

  • Medlem
  • 2012-10-15 09:28

Exklusivt erbjudande för Spotify-kunder

Tror det bara är att koppla in facebook kontot för att få Spotify erbjudandet.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-15 11:36

Jag såg att det gick att använda det svenska Netflix-kontot på Xbox. Det var kul ända tills jag såg att det krävde Xbox live gold, vilket kostar ytterligare 600:–/år (ungefär).

När kommer uppdateringen för ATV så man kan se Netfix därifrån?

Ursprungligen av Ludde57:

När kommer uppdateringen för ATV så man kan se Netfix därifrån?

Ska du kunna göra redan nu (Antar att du har en ATV2). Ställ om språket till Svenska.

har ATV3...Är det någon skillnad då?

Ursprungligen av Ludde57:

har ATV3...Är det någon skillnad då?

Nej. Starta om den så ska Netflix vara där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 14:09

Måste sägas, så j**la skönt att det nu börjar hända saker. Magine, Netflix, HBO och förhoppningsvis mer därtill. Även om jag får betala samma som jag gjort till Comhem för samma utbud så är det ok för mig, bara jag får utbudet när jag vill via Play-funktion.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-15 14:11

Men hur är det med utbudet av filmer? Är det samma gamla vanliga utbud som vi hittills har sett på Voddler, SF Anytime och Headweb eller är det mer likt en hyggligt välsorterad videobutik, mer i stil med Lovefilm?

Ursprungligen av jahve:

Men hur är det med utbudet av filmer? Är det samma gamla vanliga utbud som vi hittills har sett på Voddler, SF Anytime och Headweb eller är det mer likt en hyggligt välsorterad videobutik, mer i stil med Lovefilm?

Det är inte de nyaste filmerna från i år direkt, men utbudet ser riktigt bra ut och jag kommer på mig själv med att höja lite på ögonbrynen över kvaliteten på katalogen i stort. De har flera filmer av Stanley Kubrick exempelvis. Dokumentärfilmssamlingen ser grymt bra ut också.

Tittar man på Voddlers utbud är det fruktansvärt mycket b-filmer och annat som jag aldrig skulle betala för att titta på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-16 07:10
Ursprungligen av Joacim Melin:

Det är inte de nyaste filmerna från i år direkt, men utbudet ser riktigt bra ut och jag kommer på mig själv med att höja lite på ögonbrynen över kvaliteten på katalogen i stort. De har flera filmer av Stanley Kubrick exempelvis. Dokumentärfilmssamlingen ser grymt bra ut också.

Tittar man på Voddlers utbud är det fruktansvärt mycket b-filmer och annat som jag aldrig skulle betala för att titta på.

Det låter intressant. Jag är inte primärt intresserad av se nya filmer, utan är mer generellt intresserad av bra filmer och då gärna material från andra länder än bara Sverige och USA. De tjänsterna som hittills har funnits där ute på den svenska marknaden har verkligen gjort skäl för epitetet mainstream.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-10-19 23:30
Ursprungligen av jahve:

Men hur är det med utbudet av filmer? Är det samma gamla vanliga utbud som vi hittills har sett på Voddler, SF Anytime och Headweb eller är det mer likt en hyggligt välsorterad videobutik, mer i stil med Lovefilm?

Samma skit som övriga, flera år gamla filmer.
Filmbolagen förnekar sig inte...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-20 01:02
Ursprungligen av zappee:

Samma skit som övriga, flera år gamla filmer.
Filmbolagen förnekar sig inte...

Det känns som om de mestadels försöker mjölka sista kronorna ur filmer som sedan länge har legat och samlat damm i lådorna, då de tror och hoppas användarna betalar då de trots allt (!) tillhandahålls via online streaming.

  • Medlem
  • 2012-10-15 14:29

Äntligen.

Men så har de svensk textning, som inte går att stänga av.
Stark gul potentiellt oförståelig sörja som stjäl uppmärksamhet längst ner på varje film.

Ytterligare ett i raden av företag som inte förstår skillnaden mellan land och språk.

Äntligen.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-21 00:04
Ursprungligen av Zepto:

Äntligen.

Men så har de svensk textning, som inte går att stänga av.
Stark gul potentiellt oförståelig sörja som stjäl uppmärksamhet längst ner på varje film.

Ytterligare ett i raden av företag som inte förstår skillnaden mellan land och språk.

Äntligen.

Jag kollar visserligen genom ATV, där får man med en fjärrkontroll, trycker man på mittknappen så får man upp olika alternativ, nordiska språk och - Av (ingen textning)...:$

  • Medlem
  • 2012-10-21 10:30
Ursprungligen av Hjopek:

Jag kollar visserligen genom ATV, där får man med en fjärrkontroll, trycker man på mittknappen så får man upp olika alternativ, nordiska språk och - Av (ingen textning)...:$

Verkar variera mellan olika titlar.
Vissa får man stänga av dem på, vissa inte.
Visserligen inte testat Apple TV.
Bara web och iApp.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-10-20 08:25

Jag har inget emot gamla filmer, så länge det är bra gamla filmer. Hur ligger det till på den fronten? Jag inser att denna bedömning är lite mer subjektiv, kanske IMDb:s topplista kan kallas för neutral måttstock.

Jag ser ingen anledning till varför man skulle ta bort gamla filmer. Ibland får man lust att se Die Hard 1 helt enkelt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-20 18:45
Ursprungligen av pmarriott:

Jag ser ingen anledning till varför man skulle ta bort gamla filmer. Ibland får man lust att se Die Hard 1 helt enkelt.

Helt klart.

Man kan ha filmer från "gamla hyllan", så länge man samtidigt har filmer från "nya hyllan". Har man bara det förstnämnda så går det bort för mig

Någon som har testat Filmnet? De verkar vara mer up to date när det kommer till vissa serier.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-21 01:50
Ursprungligen av barbapappa_86:

Någon som har testat Filmnet? De verkar vara mer up to date när det kommer till vissa serier.

Kollade som hastigast på deras hemsida men tyckte inte jag såg så mycket av det jag tittar på.

Vilka serier och filmer ligger de up-to-date med?

Netflix verkar göra en Spotify.

Netflix Caught Using “Pirated” Subtitles

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-05-01 08:07

Då är det snart slut med denna tjänst då. Warner vill ha mer av kakan. Snart bara iTunes kvar.
http://www.scpr.org/blogs/newmedia/2013/04/30...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-05-01 08:49

Ser onekligen riktigt illa ut. Det enda positiva jag kan se är att Disney visst har tecknat ett avtal med Netflix och kommer lägga in mycket material (enligt någon i kommentarsfältet). Men det är är mycket titlar som försvinner. 533 serier bland annat.

Ursprungligen av MatsOlov:

Då är det snart slut med denna tjänst då. Warner vill ha mer av kakan. Snart bara iTunes kvar.
http://www.scpr.org/blogs/newmedia/2013/04/30...

De tar bort mycket material som vi ändå inte har i Sverige. James Bond t ex.

Ursprungligen av andas:

Ser onekligen riktigt illa ut. Det enda positiva jag kan se är att Disney visst har tecknat ett avtal med Netflix och kommer lägga in mycket material (enligt någon i kommentarsfältet). Men det är är mycket titlar som försvinner. 533 serier bland annat.

Tråkigt. Hela poängen med tjänster som Netflix och Spotify är ett brett utbud. Hoppas kunderna röstar med fötterna och visar att en fragmenterad marknad med massor av olika tjänsteleverantörer inte håller, utan att de föredrar de övergripande tjänsterna.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-05-01 15:54
Ursprungligen av pmarriott:

De tar bort mycket material som vi ändå inte har i Sverige. James Bond t ex.

Och nu finns det ingen chans alls att dom kommer.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-01 16:19

Vem är förvånad?

Total bojkott av mediamaffian är det enda som gäller.

Nu har Netflix 4.1 för iOS kommit ut. Bland annat börjar nu nästa avsnitt av en TV-serie automatiskt efter det föregående avsnittets slut.

Bevaka tråden