Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur agera på andra forum när det pratas skit om Apple?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jaha, och än sen då? Varför har du behov av att försvara ditt val inför en massa totala främlingar? Jag gillar opera, men skiter fullständigt i att majoriteten anser att det bara är gallskrikande kärringar och brölande gubbar i peruk, och att det bara är bögar och fjollor som lyssnar. Det är deras problem, inte mitt.

Vi är alla olika. Det går att resonera på samma sätt här, varför ska lappen71 försvara sitt behov av att försvara sitt val? Han tycker att det är ett problem och det är fullt tillåtet att tycka det.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vi är alla olika. Det går att resonera på samma sätt här, varför ska lappen71 försvara sitt behov av att försvara sitt val? Han tycker att det är ett problem och det är fullt tillåtet att tycka det.

infinite loop är inget vi sysslar med här va?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 16:52
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jaha, och än sen då? Varför har du behov av att försvara ditt val inför en massa totala främlingar? Jag gillar opera, men skiter fullständigt i att majoriteten anser att det bara är gallskrikande kärringar och brölande gubbar i peruk, och att det bara är bögar och fjollor som lyssnar. Det är deras problem, inte mitt.

Vem har sagt att det är totala främlingar? Några på detta forum har jag träffat IRL och ett par tre stycken av dessa håller på med detta.
Jag tror inte att du stilla tiger ifall någon förklarar hur korkad du är som lyssnar på gallskrik. Det är lätt att påstå det på ett forum men jag är övertygad att inom dig så svider det till när någon angriper det du håller kärt.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 18:05
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jag gillar opera, men skiter fullständigt i att majoriteten anser att det bara är gallskrikande kärringar och brölande gubbar i peruk, och att det bara är bögar och fjollor som lyssnar. Det är deras problem, inte mitt.

kanske nått för dig då: zauber der operette / operetta collectors box klassiskt - Ginza.se

Edit: 100 CD + 1 DVD för <600:- får väl anses billigt?

  • Medlem
  • 2012-08-02 14:13

Tycker inte alls det är konstigt att man identifierar sig med ett företag eller varumärke som i det här fallet. Det är snarare ett kvitto på att Apple lyckats, då de huvudsakligen säljer upplevelser och inte produkter. Apple och Bang & Olufsen och ett fåtal biltillverkare, är de som verkligen lyckats med sina lojalitetsprogram. Successful textbook marketing skulle jag snarare vilja kalla det.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Visst finns det många Apple-hatare, liksom det finns motsatsen, indoktrinerade Apple-talibaner, men om du frågar dig själv, vad sjutton har det med dig att göra? Det är ju inte du eller din familj som attackeras, utan världens mest framgångsrika företag, med kassan sprängfylld av stålar.

Personligen har jag otroligt svårt att förstå hur någon kan identifiera sig med ett vinstdrivande företag så till den grad att man känner att man måste tillrättavisa de som har en felaktig (enligt egen bedömning) uppfattning om företaget.

Det är lite som när någon säger att Coca-Cola löser upp en tand lagt i ett dricksglas med Cola över natten, ren bullshit, men än sen då? Kanske skulle jag i förbigående påpeka om att jag anser det är fel, men aldrig att jag skulle orka engagera mig, eller gud förbjude, t.o.m. bli upprörd över att någon tror på det, för det är helt enkelt inte mitt problem.

Lika lite är egentligen skitprat om Apple ditt problem, om du inte själv väljer att göra det till ditt problem, och i så fall –.tja, då har du väl fått ett problem du förtjänar, eller hur?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 16:56
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Lika lite är egentligen skitprat om Apple ditt problem, om du inte själv väljer att göra det till ditt problem, och i så fall –.tja, då har du väl fått ett problem du förtjänar, eller hur?

Du menar att om du irriterar dig på en gatumusikant så är det ditt fel och inte hans för att han spelar.

Ursprungligen av lappen71:

Du menar att om du irriterar dig på en gatumusikant så är det ditt fel och inte hans för att han spelar.

Men det är ju som att jämföra äpplen med cykeldäck.

En gatumusikant åstadkommer ljud som har (olika) påverkan på människor vare sej de vill eller ej, om de befinner sej i närheten (aktiv påverkan), men vilken typ av pryl någon använder är ju i allra högsta grad passiv.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 18:53
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Men det är ju som att jämföra äpplen med cykeldäck.

En gatumusikant åstadkommer ljud som har (olika) påverkan på människor vare sej de vill eller ej, om de befinner sej i närheten (aktiv påverkan), men vilken typ av pryl någon använder är ju i allra högsta grad passiv.

Om någon pratar till mig och talar om för mig vilken idiot jag är som väljer Apple=likställt med irriterande gatumusikant.
Om någon skriver till mig och talar om för mig vilken idiot jag är som väljer Apple=fortfarande irriterande...som en gatumusikant.

Sant,men ibland blir jag bara så less när vissa återkommande nick vräker ut felaktigheter och rena lögner och ger mig in i det hela.
Det ska erkännas att ibland agerar jag själv som ett troll för att sätta igång dem — speciellt under semestern då jag kan bli lite uttråkad. De flesta är nämligen rätt förutsägbara och saknar humor så det är lätt.

Hur som helst, det är väldigt få som läser IDGs forum, trådarna blir långa och fyllda av trams så det är bara att ignorera

Det som är lite "värre" är de nya rapporterna om att försäljare pratar strunt och ljuger (vilket inte är någon nyhet) för att hellre sälja andra telefoner än Iphone.

Edit: Fast vad sjutton, jag köpte nyss en ny bil hos bilförsäljare, varför bekymrar jag mig om försäljare som tänjer på verkligheten när det gäller mobiler? Jag borde hoppas att han inte lurade mig istället:cool:

Senast redigerat 2012-08-02 09:26

Det som är tråkigast är avsaknade av vilja att lära sig något nytt. Nog för att jag kan vara irriterande emellanåt men jag hoppas att jag har kvar viljan att lyssna och lära mig. Annars så blir jag faktiskt rätt besviken på mitt nick:)

Det är intressant att folk bryr sig så oerhört mycket om vad ANDRA tycker om vad de använder för dator.
Jag skulle aldrig gå i försvars-ställning för en jävla dator. Kom och börja kritisera min familj, mina vänner eller något som faktiskt betyder något för mig på riktigt istället, då jävlar är det på riktigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-02 10:28

Jag tror att de allra värsta Apple-hatarna i grund och botten är avundsjuka. Dom har lagt ner 10.000-tals kronor på sin dator och vässat sitt Windows till det yttersta men likt förbannat fungerar det inte till 100%.

Sjutton också, nu blev jag sugen på att gå in på IDG för att se vilka reaktioner som nyheterna från Apple-Samsung rättegången har fått. Kan nästan gissa vilka nick som har kommenterat:)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 10:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Sjutton också, nu blev jag sugen på att gå in på IDG för att se vilka reaktioner som nyheterna från Apple-Samsung rättegången har fått. Kan nästan gissa vilka nick som har kommenterat:)

Du behöver inte gå in och titta för att veta vad som skrivs

  • Avstängd
  • 2012-08-02 14:00

Jag fattar inte ens att man kan gå ut och säga att man hatar windows eller mac...typ ...så urbota plattskalle-lågt att jag mest skrattar åt det.
Man använder väl själv det man tycker är bra och funkar, inte vad andra försöker tycka och tänka åt en?

Själv hatar jag hatare, mördare och andra sådana otrevligheter!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-02 17:01

Det är väl bara att le åt dem, och säga "jaja, ni kommer också att fatta det här en dag...."

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-02 17:11
  • Avstängd
  • 2012-08-02 18:02

Hahaha mitt i prick

Denna fick mig att komma till insikten att syftet med internet är nog att reta upp andra. Göra det lättare att hitta folk att ogilla, att hata, att reta sig på…

Ibland känns det så.

  • Medlem
  • 2012-08-02 18:34

Det är inte de bästa inspelningarna som hamnar på 6-kronorsskivor...

  • Avstängd
  • 2012-08-02 18:49
Ursprungligen av Baron:

Det är inte de bästa inspelningarna som hamnar på 6-kronorsskivor...

Har tvärtom andra erfarenheter iaf på dom jag köpt... men det är sant att vissa produkter är totalt kassa.
Köpte Hamilton serien i DVD box för några år sen... alla utom den sista såg ut som om dom var filmade på bio... riktigt skit mao.
Inge fel på skivorna men utförandet... gick knappt att titta på på en gammal tjock-TV på en 50" TV brast man ut i gråt

Om du prompt ska göra liknelser med gatumusikanter; varför gå på en gatumusikfestival om du inte gillar gatumusikanter?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 19:26
Ursprungligen av eskimo:

Om du prompt ska göra liknelser med gatumusikanter; varför gå på en gatumusikfestival om du inte gillar gatumusikanter?

Man måste inte gå på festival för att uppleva gatumusikanter.

Och nej jag har inte gått på festival med sådana

Ursprungligen av lappen71:

Man måste inte gå på festival för att uppleva gatumusikanter.

Och nej jag har inte gått på festival med sådana

Exakt!

Fråga min fru, det brukar stå "gatumusikanter" utanför den butik som hon jobbar i och gneka fram samma låt timme efter timme från ett dragspel. Är det en upplevelse? Ja, men… Är hon glad? Inte direkt!

Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt!

Fråga min fru, det brukar stå "gatumusikanter" utanför den butik som hon jobbar i och gneka fram samma låt timme efter timme från ett dragspel. Är det en upplevelse? Ja, men… Är hon glad? Inte direkt!

Förstår, men vad har detta med att någon kritiseras för att de HAR en Mac ?

Ursprungligen av eskimo:

Om du prompt ska göra liknelser med gatumusikanter; varför gå på en gatumusikfestival om du inte gillar gatumusikanter?

Ursprungligen av lappen71:

Du menar att om du irriterar dig på en gatumusikant så är det ditt fel och inte hans för att han spelar.

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Men det är ju som att jämföra äpplen med cykeldäck.

En gatumusikant åstadkommer ljud som har (olika) påverkan på människor vare sej de vill eller ej, om de befinner sej i närheten (aktiv påverkan), men vilken typ av pryl någon använder är ju i allra högsta grad passiv.

Ursprungligen av lappen71:

Om någon pratar till mig och talar om för mig vilken idiot jag är som väljer Apple=likställt med irriterande gatumusikant.
Om någon skriver till mig och talar om för mig vilken idiot jag är som väljer Apple=fortfarande irriterande...som en gatumusikant.

Ursprungligen av lappen71:

Man måste inte gå på festival för att uppleva gatumusikanter.

Och nej jag har inte gått på festival med sådana

Ursprungligen av BlackSmp:

Exakt!

Fråga min fru, det brukar stå "gatumusikanter" utanför den butik som hon jobbar i och gneka fram samma låt timme efter timme från ett dragspel. Är det en upplevelse? Ja, men… Är hon glad? Inte direkt!

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Förstår, men vad har detta med att någon kritiseras för att de HAR en Mac ?

Det var inte jag som drog upp exemplet med gatumusikanter först. Jag såg mitt inlägg bara som en förstärkning av tidigare inlägg

  • Medlem
  • 2012-08-02 21:12

xkcd: Duty Calls

Det finns så mycket mer produktiva saker man kan göra än att slåss mot troll på nätet.

Ursprungligen av Zepto:

xkcd: Duty Calls

Det finns så mycket mer produktiva saker man kan göra än att slåss mot troll på nätet.

Beat you to it...

http://www.99mac.se/99lounge/296820-hur-agera-pa-forum-nar-det-pratas-skit-om-apple-2.html#post2091070

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 21:29
Ursprungligen av Zepto:

xkcd: Duty Calls

Det finns så mycket mer produktiva saker man kan göra än att slåss mot troll på nätet.

Detta kommer låta kryptiskt med dessa personer är inte troll i den bemärkelsen att dom bara skriver när det gäller att dissa Apple.
Forumet har en inriktning som inte har med datorer att göra utan resmål om man säger så.

  • Medlem
  • 2012-08-02 21:34
Ursprungligen av lappen71:

Detta kommer låta kryptiskt med dessa personer är inte troll i den bemärkelsen att dom bara skriver när det gäller att dissa Apple.
Forumet har en inriktning som inte har med datorer att göra utan resmål om man säger så.

Förvisso, men du kan fortfarande välja att ignorera dem och göra något kreativt istället.
Såvida att delta i de diskussionerna inte är något som du vill göra förstås.

Bevaka tråden