Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur agera på andra forum när det pratas skit om Apple?

Tråden skapades och har fått 177 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 21:43

Jag är medlem på ett ganska stort antal forum och just det här är inte dator relaterat forum.
Men det finns några trådar som några har startat i syfte att svartmåla Apple och spy ut sin galla.
Nu har jag väldigt svårt att ignorera och speciellt när det är rena rama lögner som skrivs.
Så jag har försökt att förklara vissa saker men drunknar i påhoppen och skitsnacket.

Hur skulle ni göra gå i svaromål eller bara ignorera?

Beror på.

1. Misinformation: Ge rätt info med källor.

2. Haters: Ignorera.

Sen om någon inte ha nåt bättre för sig än att sitta på webben och hata grejer så kan vi väl önska dem ett roligt liv, liksom.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 21:57
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Beror på.

1. Misinformation: Ge rätt info med källor.

Har gjort men källorna förklaras bort som icke trovärdiga.

En sak som det diskuteras nu är att Apple inte betalar licens för GSM tekniken och dom anser att Apple ska betala mer än alla andra eftersom dom kom in sent i mobilmarknaden.

Sen allt detta snack om att Apple kopierar teknik och saluför den som sin egen.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-08-01 22:54
Ursprungligen av lappen71:

Har gjort men källorna förklaras bort som icke trovärdiga.

En sak som det diskuteras nu är att Apple inte betalar licens för GSM tekniken och dom anser att Apple ska betala mer än alla andra eftersom dom kom in sent i mobilmarknaden.

Sen allt detta snack om att Apple kopierar teknik och saluför den som sin egen.

Be dem läsa på om FRAND

Be dem ge exempel på teknik Apple har kopierat rakt av om saluför som sin egen.
Man kan dock hålla med dem lite där då Apple är duktiga på att inspireras av andra, men de gör det då användbart

Ang. pratas skit så har jag också svårt att hålla mig ifrån det men efter ett tag märker man att det bara handlar om 5-10 personer som står för skitsnacket så man kan lugnt ignorera dem
IDG är värst, där sitter ett gäng som verkligen inte mår bra

Lär dig ignorera det, det är det enda råd jag kan ge dig. Det gör (gjorde) jag på forum som Sweclockers, Flashback och kommentarstrådarna på IDG. Hur är det talesättet lyder? "Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 22:13

Du har helt rätt men satans så svårt när det är lögner som skrivs och folk som inte vet går på dom.

Behöver Apple försvaras tycker du?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 22:18
Ursprungligen av eskimo:

Behöver Apple försvaras tycker du?

Apple själva skiter säkert fullständigt i det

Ja jag vet... Det är svårt. Finns en anledning till att jag bara skriver Applerelarerade inlägg här och ingen annanstans...

  • Medlem
  • 2012-08-01 22:15

Jag tränar på att ignorerar idioter genom att läsa kommentarerna på IDG. I början blev jag förbannad. Men nu, efter lång träning ler jag bara och låter de leva kvar i sin ignoranta värld.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-08-01 22:23

De som är hatiska mot Apple har oftast redan bestämt sig. Att lägga tid på att motargumentera/bemöta/förse med fakta är därför inget annat än att lägga energi på ... ingenting.

Låt dem hata. Förvirrade, som de är.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 22:26

Skulle bra gärna vilja kopiera in vad en del skriver men skulle inte förvåna mig om några är medlemmar här

Ni har inte fattat. Vi är fanboys men de är objektiva öppna och neutrala - jag kan bara hålla med Capeman - glöm allt - nissarna är dessutom humorfria så det är inte ens kul att bråka med dem.

Idg är som sagt värst. Förutsägbart och tråkigt. Fåtal killar (måste vara män) och du lär dig snart att känna igen namnen. Misstänker att någon kan skriva under flera olika nick

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-02 16:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Ni har inte fattat. Vi är fanboys men de är objektiva öppna och neutrala..

Det är nog denna uppfattning som irriterar mig mest.

  • Avstängd
  • 2012-08-02 17:59

BlackSmp skrev:
Ni har inte fattat. Vi är fanboys men de är objektiva öppna och neutrala..

Ursprungligen av Fred!:

Det är nog denna uppfattning som irriterar mig mest.

Är också Apple-fan numer, men har fortfarande ett öga åt andra produkter och köper dom också om jag tycker dom gör något bättre än Apple. Tex Boxee Box som fortfarande är den bästa i den kategorin och pris-segmentet imho... sen att jag också har aTV 1, 2 och 3 hör ju inte till saken

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 23:07

Problemet är att vissa är för korkade att förstå FRAND och jag har inte vokabuläret att argumentera mot dom.

Dom hävdar att SIRI är något som Apple har kopierat och accepterar inte när man säger att SIRI blev uppköpt

Ursprungligen av lappen71:

Problemet är att vissa är för korkade att förstå FRAND och jag har inte vokabuläret att argumentera mot dom.

Dom hävdar att SIRI är något som Apple har kopierat och accepterar inte när man säger att SIRI blev uppköpt

De bryr sig inte. Du kan aldrig vinna eftersom de inte bryr sig om vad som är sant eller fakta

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 23:12

Jag har läst denna artikel men har alla fall svårt att förstå hatet.

Why Does Apple Inspire So Much Hate? | Cult of Mac

Ursprungligen av Fritz the Cat:

Väntade på den, annars hade jag postat den själv.

Den är så jag förut. Numera är jag bättre på att ignorera.

Samma sak på båda sidor av myntet.
2 val, lär er båda sidor, eller fortsätt ignorera.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-01 23:38

Jag har lång väg att gå märker jag och det skrämmer mig för jag är inte ny på internet om nu något trodde det

Har bara så jävla svårt att acceptera att vissa ska få sprida lögner ostraffat

  • Avstängd
  • 2012-08-02 01:46

Jag lämnar sådan forum rätt snart så slipper man bry sig och kanske reta upp sig eller må dåligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-08-02 06:35
Ursprungligen av lappen71:

Jag är medlem på ett ganska stort antal forum och just det här är inte dator relaterat forum.
Men det finns några trådar som några har startat i syfte att svartmåla Apple och spy ut sin galla.
Nu har jag väldigt svårt att ignorera och speciellt när det är rena rama lögner som skrivs.
Så jag har försökt att förklara vissa saker men drunknar i påhoppen och skitsnacket.

Hur skulle ni göra gå i svaromål eller bara ignorera?

Ignorera.

Varför gå i svaromål? Om du ser en ful människa på tunnelbanan, ger du honom eller henne en rak höger?

Ursprungligen av marf:

Ignorera.

Varför gå i svaromål? Om du ser en ful människa på tunnelbanan, ger du honom eller henne en rak höger?

Ignorera ja, men tycker att din jämförelse är helt fel. En "ful" människa rår ju inte för sitt utseende, en med en åsikt som inte överensstämmer med andra gör det mer, men å andra sidan, de flesta av oss här hatar Windows (jag är med i A-truppen) och visserligen är det nog mer baserat på erfarenhet än de flesta icke-Apple användares bas för att ogilla Apple, men alla har ju trots allt en rätt till åsikt.

Det finns många oinformerade stackars människor där ute, se bara hur många som läser Aftonbladet och Expressen...

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 10:28
Ursprungligen av marf:

Ignorera.

Varför gå i svaromål? Om du ser en ful människa på tunnelbanan, ger du honom eller henne en rak höger?

Jag kan inte svara på din fråga för den har ingenting med saken att göra.

Men om vi säger så här att om någon kommenterar mina glasögon eller kläder så ger jag svar på tal.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-08-02 07:08

Har några "vänner" som är Applehaters irl. Dom har dessutom varit det länge, tror det började med framgången Apple fick iom iPod. Numera tar jag aldrig ens fram min iPhone om dom är i närheten. Allt för att slippa höra deras tugg.

Visst finns det många Apple-hatare, liksom det finns motsatsen, indoktrinerade Apple-talibaner, men om du frågar dig själv, vad sjutton har det med dig att göra? Det är ju inte du eller din familj som attackeras, utan världens mest framgångsrika företag, med kassan sprängfylld av stålar.

Personligen har jag otroligt svårt att förstå hur någon kan identifiera sig med ett vinstdrivande företag så till den grad att man känner att man måste tillrättavisa de som har en felaktig (enligt egen bedömning) uppfattning om företaget.

Det är lite som när någon säger att Coca-Cola löser upp en tand lagt i ett dricksglas med Cola över natten, ren bullshit, men än sen då? Kanske skulle jag i förbigående påpeka om att jag anser det är fel, men aldrig att jag skulle orka engagera mig, eller gud förbjude, t.o.m. bli upprörd över att någon tror på det, för det är helt enkelt inte mitt problem.

Lika lite är egentligen skitprat om Apple ditt problem, om du inte själv väljer att göra det till ditt problem, och i så fall –.tja, då har du väl fått ett problem du förtjänar, eller hur?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-08-02 10:31
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Visst finns det många Apple-hatare, liksom det finns motsatsen, indoktrinerade Apple-talibaner, men om du frågar dig själv, vad sjutton har det med dig att göra? Det är ju inte du eller din familj som attackeras, utan världens mest framgångsrika företag, med kassan sprängfylld av stålar.

Personligen har jag otroligt svårt att förstå hur någon kan identifiera sig med ett vinstdrivande företag så till den grad att man känner att man måste tillrättavisa de som har en felaktig (enligt egen bedömning) uppfattning om företaget.

Det är lite som när någon säger att Coca-Cola löser upp en tand lagt i ett dricksglas med Cola över natten, ren bullshit, men än sen då? Kanske skulle jag i förbigående påpeka om att jag anser det är fel, men aldrig att jag skulle orka engagera mig, eller gud förbjude, t.o.m. bli upprörd över att någon tror på det, för det är helt enkelt inte mitt problem.

Lika lite är egentligen skitprat om Apple ditt problem, om du inte själv väljer att göra det till ditt problem, och i så fall –.tja, då har du väl fått ett problem du förtjänar, eller hur?

Det är det som är så intressant att om man svarar att jag köper vad jag vill för jag tycker det det är bra.
Får man höra att man är hjärntvättad,ska ta av sig foliehatten,att man är helt enkelt korkad för att man gör ett sådant dumt val.
Dom vänder det till att blir en personlig sak av det och visst majoriteten av gångerna skrattar jag bara åt det.

Ursprungligen av lappen71:

Det är det som är så intressant att om man svarar att jag köper vad jag vill för jag tycker det det är bra.
Får man höra att man är hjärntvättad,ska ta av sig foliehatten,att man är helt enkelt korkad för att man gör ett sådant dumt val.
Dom vänder det till att blir en personlig sak av det och visst majoriteten av gångerna skrattar jag bara åt det.

Jaha, och än sen då? Varför har du behov av att försvara ditt val inför en massa totala främlingar? Jag gillar opera, men skiter fullständigt i att majoriteten anser att det bara är gallskrikande kärringar och brölande gubbar i peruk, och att det bara är bögar och fjollor som lyssnar. Det är deras problem, inte mitt.

Bevaka tråden