Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Allsvenskan 2012

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

En riktig pissklubb tar hem det, bedrövligt.
En riktig pisslubb som spelar på balkongmatta tar hem det, löjligt.
En riktig pissklubb som kommer få så mycket röspö av det internationella motstånd de kommer ställas inför.
En riktig pissklubb som är en uppstickare och trots det den gnälligaste jävla förening i hela sverige.
En riktig pissklubb som har de mest gnälligaste spelare man kan tänka sig.

430+ dagar gick det innan ellos tog sin första trepoängare på gräs. Sicken pissförening.

Klubben är gul. Det säger mycket.

Fyra poäng före blowitt i Maratontabellen, det säger mer än den tramsförening som nu vann allsvenskan.

Det känns onekligen som lite ironisk att klaga över att en annan förening är gnällig med denna typ av inlägg:)

Ursprungligen av zinned:

En riktig pissklubb tar hem det, bedrövligt.
En riktig pisslubb som spelar på balkongmatta tar hem det, löjligt.
En riktig pissklubb som kommer få så mycket röspö av det internationella motstånd de kommer ställas inför.
En riktig pissklubb som är en uppstickare och trots det den gnälligaste jävla förening i hela sverige.
En riktig pissklubb som har de mest gnälligaste spelare man kan tänka sig.

430+ dagar gick det innan ellos tog sin första trepoängare på gräs. Sicken pissförening.

Klubben är gul. Det säger mycket.

Fyra poäng före blowitt i Maratontabellen, det säger mer än den tramsförening som nu vann allsvenskan.

Fast å andra sidan ser jag hellre att Ellos får ett guld till än att MFF kommer närmre oss med ett SM-Guld till, haha!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-05 09:03

Lite dålig förlorare kanske...... Typiskt en babyblå...

Pest eller kolera, men hellre Ellos än babyblått. Bästa hade ju varit om Häcken orkat ända in i kaklet, för de har ju spelat den bästa fotbollen i år.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-11-05 21:40

Det är ju blowitt som jagar titlar för att komma ikapp MFF.

Ursprungligen av zinned:

Det är ju blowitt som jagar titlar för att komma ikapp MFF.

Haha, jo just det.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-06 08:59

Beror väl lite hur man räknar.

IFK Göteborg har ju totalt 25 titlar, 18 SM-guld, 5 cupvinster och 2 UEFA-cupvinster.
Babyblått har total 30 titlar, 16 SM-guld och 14 cupvinster.

Så räknar man antal SM-guld så har IFK flest, räknar man totala antalet titlar så har babyblått flest.

Jag säger väldigt lite i sporttrådar eftersom jag tycker det är ganska ointressant med 22 killar som jag inte känner som sparkar på en boll. Normalt följer jag det inte alls.

Men just i år var det roligare än vanligt, och det var för ÅFF. Tippat i extrema botten startar de med tre segrar, med Norrköping hack i häl (som inte heller var tippade högt). Det är klart att det skulle jämna ut sig, men efter att ha nosat nere vid kvalstrecket sträcker de upp sig och slutar riktigt anständigt, med tre gånger mer poäng än bottenlaget (som de var tippade att vara).

Det är trotset mot störst-och-bäst som känns så bra. Lilla Åtvid, från överlägset minsta orten, som till skillnad mot sin storhetstid inte har ett storföretag i ryggen (när de tog sina SM-guld hade de Facit bakom sig) men ändå lyckas ta sig tillbaka till allsvenskan och hålla sig kvar. Det är lite kul. (Utom för Sundsvall.)

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-11-06 10:15
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

....Det är trotset mot störst-och-bäst som känns så bra. Lilla Åtvid, från överlägset minsta orten, som till skillnad mot sin storhetstid inte har ett storföretag i ryggen (när de tog sina SM-guld hade de Facit bakom sig) men ändå lyckas ta sig tillbaka till allsvenskan och hålla sig kvar.....

Nu är väl Åtvidaberg med sina ca 7000 invånare något större än Hällevik (Mjällbys hemort) med sina knappt 900 invånare.

Men jag håller med, det är alltid roligt när David kan knäppa Goliat på näsan.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-11-06 10:48

På tal om Norrköping så vet vi alla hur det går för lag som hamnar på 5:e plats.

Trelleborg: 5:a 2010, Nedflyttning 2011
Gais: 5:a 2011, Nedflyttning 2012

För övrigt så handlar det inte så mycket om hur stor orten är, desto större ort desto fler lag som delar på samma spelare.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-11-16 00:35

TYST ZAPPEE!!!

Bevaka tråden