Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Allsvenskan 2012

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Upp till övriga lag nu att visa att ellos inte är så bra som tabellen säger att de skulle vara.

MFF gjorde sin del nu, alla andra får nu också bromsa dem.

Problemet är ju att Elfsborg faktiskt är så bra som tabellen visar. De är jävligt starka och vinner många uddamål-vinster. De vågar ligga och spela defensivt eftersom de vet att deras poäng-försprång gör att de har råd att få med sig ett kryss eller så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-23 17:14
Ursprungligen av PeeMaN:

Problemet är ju att Elfsborg faktiskt är så bra som tabellen visar. De är jävligt starka och vinner många uddamål-vinster. De vågar ligga och spela defensivt eftersom de vet att deras poäng-försprång gör att de har råd att få med sig ett kryss eller så.

Nej, det tycker jag inte. De har haft en del flyt, so man visserligen måste ha om man ska vinna men i deras fall kommer det inte att hålla. De har inte haft några direkta avstängningar eller skadefrånfall, vilket är oundvikligt i längden. Sedan så måste övriga lag gå in med annan inställning, det känns som om de andra tycker de har förlorat redan innan matchen har startat. Dessutom måste de sudda ut Anders Svensson så mycket som möjligt, han är halva ellos.

MFF visade var skåpet skulle stå mot dem, visserligen var det ju då MFF men det finns fler lag som också ska kunna ta poäng mot de gula.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-23 22:16
Ursprungligen av PeeMaN:

Problemet är ju att Elfsborg faktiskt är så bra som tabellen visar. De är jävligt starka och vinner många uddamål-vinster. De vågar ligga och spela defensivt eftersom de vet att deras poäng-försprång gör att de har råd att få med sig ett kryss eller så.

Äh, de var utspelade först 20 innan målet senast mot Sundsvall. Så fort de kommer på vanligt gräs så förlorar de.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-23 23:26

Ja, det är ju det också...de kan fasen bara lira på sån där balkongmatta. Det borde vara förbjudet med sånt i allsvenskan, inga problem att hålla med riktigt gräs med kunskap och finansiell planering.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-24 08:17
Ursprungligen av zinned:

Ja, det är ju det också...de kan fasen bara lira på sån där balkongmatta. Det borde vara förbjudet med sånt i allsvenskan, inga problem att hålla med riktigt gräs med kunskap och finansiell planering.

Nej, det är orättvist. Vissa klubbar lägger miljoner på gräsmattan medan andra kan köpa spelare istället. Vi har snart kommit till ett vägskäl...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-24 08:55
Ursprungligen av zappee:

Nej, det är orättvist. Vissa klubbar lägger miljoner på gräsmattan medan andra kan köpa spelare istället. Vi har snart kommit till ett vägskäl...

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga här, förklara gärna närmare

Hur som, det finns inget argument för en klubb i Sverige att inte hålla med en naturgräsmatta. Inget. Det går att ha hos alla, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-24 22:49
Ursprungligen av zinned:

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga här, förklara gärna närmare

Hur som, det finns inget argument för en klubb i Sverige att inte hålla med en naturgräsmatta. Inget. Det går att ha hos alla, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder.

Jag syftade på att det är orättvist att vissa klubbar tar den enkla vägen och lägger plast när andra lägger ner miljoner på gräs

Ursprungligen av zinned:

Jag förstår inte riktigt vad du vill säga här, förklara gärna närmare

Hur som, det finns inget argument för en klubb i Sverige att inte hålla med en naturgräsmatta. Inget. Det går att ha hos alla, från Sundsvall i norr till Trelleborg i söder.

Nä det går inte.... Säsongen på naturligt gräs blir väldigt mycket kortare i norr och om du gillat fotboll i mer än två år så vet du varför man valt konstgräs i bla sundsvall. De gånger som premiären spelats på leråker har varit otaliga och den fotboll som det bjudits på har mer liknat gyttjebrottning än fotboll. Eftersom kostnaden för en konstgräsplan vida understiger den för en uppvärmd täckt gräsplan och allsvenska klubbar har en årsomsättning som är en fjärdedel av en spelarlön i Barca så funkar inte äkta gräs.

/m

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-25 09:06
Ursprungligen av martinator:

Nä det går inte.... Säsongen på naturligt gräs blir väldigt mycket kortare i norr och om du gillat fotboll i mer än två år så vet du varför man valt konstgräs i bla sundsvall. De gånger som premiären spelats på leråker har varit otaliga och den fotboll som det bjudits på har mer liknat gyttjebrottning än fotboll. Eftersom kostnaden för en konstgräsplan vida understiger den för en uppvärmd täckt gräsplan och allsvenska klubbar har en årsomsättning som är en fjärdedel av en spelarlön i Barca så funkar inte äkta gräs.

/m

Kort sagt - BS!

Sure att den varma säsongen är kortare men so what? Fotboll ska spelas på naturgräs, inte på någon jävla balkongmatta. Det går hur bra som helst att tillhandahålla en gräsplan i Sundsvall / Överkalix / Kiruna eller var du vill, det enda som krävs är att man har kunskapen och pengarna att hantera det. Det är här det bör ställas krav, de SKA klara av det. Gör de inte det har de inte i Allsvenskan att göra. Punkt.

Sedan behöver vi inte gå in på hur värdelöst detta plastgräset är, vilken skillnad det rent spelmässigt är jämfört med riktigt gräs och vilken enormt ökad skaderisk det innebär för spelarna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-23 23:33
Ursprungligen av Fritz the Cat:

Allsvenskan? Vilken "allsvenska" då?...

Rospiggarna kör sin första hemma match i morgon torsdag, i just Allsvenskan.

Seriöst...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-24 23:21

Som sagt, det borde förbjudas.

Jag tycker att detta lipandet om konstgräs är tradigt och skriker dåliga förlorare. Elfsborg har spelat två matcher på gräs, Helsingborg och Malmö, som även på konstgräs skulle räknas som svåra bortamatcher.

Som det är nu är det inte förbjudet och det kommer att bli mer konstgräs snarare än mindre. Alla gillar att spela på en perfekt gräsmatta men det är svårt att få till en sådan. Jag kommer ihåg matcherna på Ryavallen och det var mer gyttjebrottning på vår och höst och när mattan var som finast var det säsongsuppehåll. Sedan går det naturligtvis att ha en fin matta året runt i Borås även om stan ligger i samma växtzon som Sundsvall. Det är en ekonomisk fråga då man kan byta ut gräsmattan regelbundet och minimera antalet matcher som spelas på mattan. Tycker att konstgräs ger rättvisa förhållanden då det är lika hela året. Konstgräs gynnar även spel längs marken och snabbt passningsspel.

Sedan är vl det en myt att det är fler skador på konstgräs. Finns undersökningar som pekar på att det är mindre skador på konstgräs. Konstgräs

Annars har Elfsborg haft marginalerna med sig vid vissa tillfällen och kunde haft både förluster och oavgjorda matcher. Samtidigt borde man ha en poäng både i Helsingborg och Malmö.

Heja di gule!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-30 17:30
Ursprungligen av Taccarino:

Jag tycker att detta lipandet om konstgräs är tradigt och skriker dåliga förlorare. Elfsborg har spelat två matcher på gräs, Helsingborg och Malmö, som även på konstgräs skulle räknas som svåra bortamatcher.

Nej, huruvida det är vinst för någon eller ej är inte poängen utan det faktum att det är ett mycket sämre underlag som borde förbjudas.

Ursprungligen av Taccarino:

Som det är nu är det inte förbjudet och det kommer att bli mer konstgräs snarare än mindre. Alla gillar att spela på en perfekt gräsmatta men det är svårt att få till en sådan.

Svårt är det inte. Det handlar, som jag sa tidigare, endast om kunskap och pengar. Givetvis gillar alla att spela på en bra gräsmatta, lika mycket som man ogillar att spela på en balkongmatta.

Ursprungligen av Taccarino:

Jag kommer ihåg matcherna på Ryavallen och det var mer gyttjebrottning på vår och höst och när mattan var som finast var det säsongsuppehåll.

Sure, men det måste ställas krav på klubbarna från SvFF. Klarar man inte att tillhandahålla naturgräs så ska man heller inte få lov att spela i Allsvenskan. Jag har sagt det tidigare, det borde vara lag på naturgräs som också ska hålla en viss nivå kvalitetsmässigt.

Ursprungligen av Taccarino:

Sedan går det naturligtvis att ha en fin matta året runt i Borås även om stan ligger i samma växtzon som Sundsvall. Det är en ekonomisk fråga då man kan byta ut gräsmattan regelbundet och minimera antalet matcher som spelas på mattan. Tycker att konstgräs ger rättvisa förhållanden då det är lika hela året. Konstgräs gynnar även spel längs marken och snabbt passningsspel.

Det går att ha en fin matta året runt oavsett var man befinner sig.

Antalet minus för konstgräs överstiger antalet plus ordentligt, med t ex mycket ökad skaderisk och en helt annan studs på bollen som nästan gör det till en helt annan sport. Sedan ska man också komma ihåg att vi måste ge våra klubbar så stora möjligheter att kunna hävda sig internationellt och det gör vi INTE med konstgräs! Alla stora klubbar runt om i Europa spelar på naturgräs och det är det som ska finnas tillgängligt vid Europaspel.

Ursprungligen av Taccarino:

Sedan är vl det en myt att det är fler skador på konstgräs. Finns undersökningar som pekar på att det är mindre skador på konstgräs. Konstgräs

Jag läste det du skrev men där finns ju faktorer som inte belyses alls i artikeln, som t ex hur mycket matchande dessa aktuella klubbar har haft. Det tas upp längre ner med just matchningen men inte i förhållande till de klubbarna som deltog i undersökningen. Sedan kan man ju ta och stryka damfotbollen ur ekvationen också, det är helt andra förutsättningar i den. Ska man göra en undersökning som ska kunna anses vettig så får man ju hålla sig till antingen herr eller dam, inte mixa dem.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2012-05-31 10:04
Ursprungligen av Taccarino:

J
Annars har Elfsborg haft marginalerna med sig vid vissa tillfällen och kunde haft både förluster och oavgjorda matcher. Samtidigt borde man ha en poäng både i Helsingborg och Malmö.

Så de enda förluster Ellos har drabbats av i år (två stycken) är de två gånger man spelat på naturgräs.... Hmmm... Borde ju säga en del, när man ser till hur usla Babyblått är...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-15 21:52
Ursprungligen av Taccarino:

Jag tycker att detta lipandet om konstgräs är tradigt och skriker dåliga förlorare. Elfsborg har spelat två matcher på gräs, Helsingborg och Malmö, som även på konstgräs skulle räknas som svåra bortamatcher.

Som att lipa över att balkongmattan var varm då eller? Hahaha, det var nog något av det värsta jag har hört

Btw, det går ju bra för Ellos på riktigt gräs Det var ju inte alls som jag sa, att de inte klarar av att spela fotboll på riktigt underlag...så var det ju absolut inte.

Med vänlig hälsning,
FSPGOIB (FotbollSpelasPåGräsOchInteBalkongmatta)

Det känns som du har bestämt dig om en "sanning" oavsett vilka argument du får emot dig. Att det är mycket sämre underlag är en åsikt och ingen sanning.

Det går inte att ha en fin matta i hela Sverige året runt. Det är naivt att tro det. Klimatet talar emot detta. Det är ekonomiskt vansinne att kräva något sådant. Så mycket pengar har inte fotbollen i Sverige. Skulle inte de sydliga landskapen gynnas väldigt av detta? Är inte det orättvist?

UEFA godkänner konstgräs vid internationellt spel. Med ditt tidigare resonemang borde snarare Sverige gynnas internationellt av konstgräs då de utländska lagen missgynnas när de spelar borta i Sverige. Tror nog våra svårigheter internationellt beror på att vi är en dålig liga där alla bra spelare försvinner från allsvenskan när de visar framfötterna.

Intressant att du avfärdar en akademisk studie direkt bara för att resultatet inte passar din förutfattande mening. Skulle du gjort samma sak om resultatet varit det motsatta? Har du studiedata som backar upp din åsikt?

Tycker att detta är ren och skär gräsism!

Skåne – gräsismens vagga « obundet elfsborgerlig
Jag är inte gräsist, men… « obundet elfsborgerlig
Nolltolerans mot gräsism « obundet elfsborgerlig

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-30 21:56
Ursprungligen av Taccarino:

Det känns som du har bestämt dig om en "sanning" oavsett vilka argument du får emot dig. Att det är mycket sämre underlag är en åsikt och ingen sanning.

Nej, varför säger du det? För att jag inte håller med dig eller den s k fakta du la fram? Jag har min åsikt baserad på min kunskap och erfarenhet, du har din. Inget av det du har sagt har varit någon form av sanning.

Ursprungligen av Taccarino:

Det går inte att ha en fin matta i hela Sverige året runt. Det är naivt att tro det. Klimatet talar emot detta. Det är ekonomiskt vansinne att kräva något sådant. Så mycket pengar har inte fotbollen i Sverige. Skulle inte de sydliga landskapen gynnas väldigt av detta? Är inte det orättvist?

Jag vet inte om du inte har läst det jag skrivit tidigare ordentligt men det du säger är struntprat. Det går hur bra som helst att ha en fin näturgräsmatta att spela på i hela Sverige, det som krävs är kunskap och pengar. De som påstår något annat saknar bara kunskapen och pengarna samt vill ta den lätta vägen ut.

Har inte fotbollen dessa pengar? Vilken nivå vill man hålla på Allsvenskan? Man måste höja ribban på allt för att kunna få höjt ribban på fotbollen. Klart att de sydliga landskapen skulle gynnas, men so what? Tough. Klarar man inte av att leverera en riktig naturgräsmatta så ska man heller inte spela i Allsvenskan.

Ursprungligen av Taccarino:

UEFA godkänner konstgräs vid internationellt spel. Med ditt tidigare resonemang borde snarare Sverige gynnas internationellt av konstgräs då de utländska lagen missgynnas när de spelar borta i Sverige. Tror nog våra svårigheter internationellt beror på att vi är en dålig liga där alla bra spelare försvinner från allsvenskan när de visar framfötterna.

Det gör de inte alls, inte hur som helst. Har t ex ellos fått spela varenda en av de få europeiska matcher de har haft på deras balkångmatta? Nej. Sedan så för jag definitivt inget resonemang där jag tycker att vissa gynnas eller missgynnas, det är du som gör det och det är för mig oväsentligt.

Ursprungligen av Taccarino:

Intressant att du avfärdar en akademisk studie direkt bara för att resultatet inte passar din förutfattande mening. Skulle du gjort samma sak om resultatet varit det motsatta? Har du studiedata som backar upp din åsikt?

Aha, så eftersom du har lyckats gräva fram en s k studie som pekar på att nålfiltmatta är bättre än naturgräs så har du lagt fram fakta? Snyggt. Med ett sådant resonemang kan man lika gärna lägga ner all form av diskussion, jag hade också kunnat hitta motsvarande om jag hade letat.

Ingen riktig fotbollsklubb har en fotbollsarena utan naturgräs. Inte i Malmö, inte i göteborg, inte i stockholm, inte i köpenhamn...märkligt nog gör det de i Borås men det är också främst småklubbarna som fuskar med sådant.

19 liga, 14 cup.

Antar att du trollar lite för att reta upp folk och det bjuder jag på.

Känns kanske inte riktigt värt att försöka föra en diskussion när du kommer med felaktiga argument och lägger ord i min mun som jag aldrig sagt.

Jag har inte sagt emot att det inte går att skapa en fin gräsmatta överallt. Med pengar så går det naturligtvis. Jag hävdar bara att det kanske inte är rimliga att lägga dessa pengar som kanske inte ens finns i alla klubbar. Naturligtvis kan man ställa sådana krav som bara ett fåtal klubbar kan uppnå. Om det är bäst för svensk fotboll kan man diskutera. Det skulle säkert gynna Malmö.

UEFA godkänner visst konstgräs. Finns vissa krav som ställs för detta som testas inför Europaspelet. Alla 19 st matcher som Elfsborg spelat (sedan 2007) hemma i Europaspelet har spelats på Borås Arena. Har sett alla på plats. Vinsterna mot Braga och Lazio var klart skönast.

Lägger jag fram en UEFA sanktionerad studie så har jag lagt fram fakta. Vad har jag annars gjort? Om det är sanningen kan man alltid diskutera. Normalt brukar man lägga fram fakta som talar emot mina för att föra en fortsatt diskussion.

Vad en riktig fotbollsklubb är kanske subjektivt men jag anser nog att Elfsborg är en riktig fotbollsklubb. Men jag är ju en småstadsbo så vad vet jag.

Hoppas att du inte gräver ner dig för mycket i gräsismen och hinner njuta lite av ditt lags spel.

Heja di gule!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 12:13
Ursprungligen av Taccarino:

Jag har inte sagt emot att det inte går att skapa en fin gräsmatta överallt.

Det är ju ganska meningslöst att föra en diskussion om du inte vet vad du själv påstår. Nedanstående är ett citat av vad du nyligen skrev, som du nu påstår dig aldrig ha sagt. Sedan kommer du utöver detta och påstår att jag lägger ord i din mun som du aldrig har sagt...kom igen.

Ursprungligen av Taccarino:

Det går inte att ha en fin matta i hela Sverige året runt. Det är naivt att tro det.

Ursprungligen av Taccarino:

Jag hävdar bara att det kanske inte är rimliga att lägga dessa pengar som kanske inte ens finns i alla klubbar. Naturligtvis kan man ställa sådana krav som bara ett fåtal klubbar kan uppnå. Om det är bäst för svensk fotboll kan man diskutera. Det skulle säkert gynna Malmö.

1) So? Har man inte pengar att hålla en nivå som bör krävas så ska man inte spela i Sveriges högstaliga. Punkt.
2) Om det gynnar någon speciell klubb eller ej spelar ingen roll men det viktiga är att det gynnas svensk fotboll internationellt och det hade det gjort. En bra sidoeffekt alltså, om vi bara pga detta hade sluppit lingonlagen. Det var dock inte poängen utan det är att man måste kunna hålla en viss nivå.

Ursprungligen av Taccarino:

Vad en riktig fotbollsklubb är kanske subjektivt men jag anser nog att Elfsborg är en riktig fotbollsklubb. Men jag är ju en småstadsbo så vad vet jag.

Då kan man tycka att det är konstigt att den klubben väljer att anlägga konstgräs istället för riktigt gräs, sådant som man spelar riktig fotboll på. Sex-sju mil mot kusten från Borås sett så är det bevisligen inga problem med naturgräs. Knallarna brister kanske i kunskap som de längre ut i väster besitter...märkligt.

19 liga, 14 cup.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-05-30 22:55

Föga förvånande att någon från balkongen hoppar ner och försvarar sitt "gräs"

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-05-31 11:57

Plastgräs, vad kommer här näst, ishockey på plastis? Trodde det var Allsvenskan som diskuterades här. Inte på dess underlag.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2012-05-31 12:02

Tja, ishockey spelas väl alltid på konstis? För inte är det väl naturlig is som bildas därinne i hallarna?

Visst går det att få en gräsmatta i Borås. Dock har Göteborg växzon 2 och Borås växtzon 4 (som Sundsvall) så helt jämförbart är det inte trots att det bara är 6 mil bort.

http://www.hornbach.se/cms/media/se/svenskabilder/vaxtzoner/sveriges_odlingszoner_zonkarta.pdf

Men det viktigaste skälet till att Borås Arena har konstgräs är att kommunen krävde detta när de byggde den. De ville ha en arena som kan användas flitigt. I Borås spelar många lag sina matcher på arenan och i stort sett alla fotbollslag från småbarn till gubbalag får möjlighet att spela på Arenan. Tog bara ett par år så hade det spelats mer fotboll på Arenan än under Ryavallens hela historia (byggd 1941). Är väl ett irrelevant argument för en Malmöit men viktigt för Borås och Sjuhäradbygden.

Men nu lämnar jag detta ämnet. Hoppas på fortsatta segrar för eleganterna! Välkomna till Borås Arena i höst!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 15:14

Som sagt, småklubbar som försöker påstå att platsgräs is the shit framför naturgräs och letar upp allehanda påståenden för att hävda dess legitimitet.

"Kommunen krävde bla bla bla...."

Bygg er egen arena, ställ krav på kommunen vid lån av pengar.

Irrelevant argument för en Malmöit? Nja, så skulle jag väl inte säga...snarare ett irrelevant argument för en sunt resonerande fotbollsklubb. Men, eftersom att SvFF inte ställer några krav på svenska fotbollsklubbar utan tar det som en lek där "alla ska kunna vara med och leka" så blir det som det blir.

19 liga, 14 cup.

Ursprungligen av zinned:

Som sagt, småklubbar som försöker påstå att platsgräs is the shit framför naturgräs och letar upp allehanda påståenden för att hävda dess legitimitet.

"Kommunen krävde bla bla bla...."

Bygg er egen arena, ställ krav på kommunen vid lån av pengar.

Irrelevant argument för en Malmöit? Nja, så skulle jag väl inte säga...snarare ett irrelevant argument för en sunt resonerande fotbollsklubb. Men, eftersom att SvFF inte ställer några krav på svenska fotbollsklubbar utan tar det som en lek där "alla ska kunna vara med och leka" så blir det som det blir.

19 liga, 14 cup.

Haha, Malmö-matten är framme som vanligt. 16 SM-guld och 14 cup är det väl allt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-05-31 23:22
Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, Malmö-matten är framme som vanligt. 16 SM-guld och 14 cup är det väl allt?

Det sista en göteborgare ska uttala sig om är matematik och siffror, eller hur skattefuskare?

Sedan kanske du ska låta dina ögon gå igenom mitt inlägg ännu en gång - 19 liga, 14 cup Vi har alltså vunnit ligan 19 gånger och cupen 14 gånger, det har inget att göra med att vi har 16 SM-tecken.

Ursprungligen av zinned:

Det sista en göteborgare ska uttala sig om är matematik och siffror, eller hur skattefuskare?

Sedan kanske du ska låta dina ögon gå igenom mitt inlägg ännu en gång - 19 liga, 14 cup Vi har alltså vunnit ligan 19 gånger och cupen 14 gånger, det har inget att göra med att vi har 16 SM-tecken.

Tsssk, "seriesegrar" hit och dit, vi vet alla att det är SM-guld som gäller!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-01 10:59
Ursprungligen av PeeMaN:

Tsssk, "seriesegrar" hit och dit, vi vet alla att det är SM-guld som gäller!

Det kan ni räkna hur mycket ni vill

Det som räknas i slutändan är antalet titlar. That's it. Oavsett liga, oavsett land.

Vi har 30 st. Hur många har ni?
.
.
.
.
.
Hallå där nere!

Ursprungligen av zinned:

Det kan ni räkna hur mycket ni vill

Det som räknas i slutändan är antalet titlar. That's it. Oavsett liga, oavsett land.

Vi har 30 st. Hur många har ni?
.
.
.
.
.
Hallå där nere!

Haha, "antalet titlar". Jo jag tackar, behåll du dina svenska cupen-guld. Jag sitter hellre inne med två europaguld

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-06-04 00:06
Ursprungligen av PeeMaN:

Haha, "antalet titlar". Jo jag tackar, behåll du dina svenska cupen-guld. Jag sitter hellre inne med två europaguld

Då är ni enda klubben i Europa som inte räknar inhemska titlar. Men å andra sidan, det är ju det där med kamratgården och matematik igen.

Btw, uefacupen...cupen för förlorarna. Hur har det gått för er i Europacupen/Champions League? Hur många finaler har ni varit i där? Ah, just det ja...noll.

Två namn - Pichi Alonso, Per Edmund Mort.

Underbart!

Bevaka tråden