Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om du vann 200 miljoner - vad gör du med pengarna?

Tråden skapades och har fått 126 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jepp. Johnny Depp levde på hotell i 20 år - det kan jag också tänka mig. Det är nog det ultimata.

Alla som ska "köpa ny bil" när dom vinner får mig att tänka på vad alla misser säger i misstävlingar: "Fred på jorden". :-D. Det är liksom så otroligt...obeskrivligt...torftigt och dammigt och fruktansvärt fantasilöst och triiiist :-D. Köpa ny bil. Jezez.

(att inte skänka bort någonting för att organisationerna ändå alla är "korrumperade" är en omskrivning för att vara sniken - en klockren rationalisering så att säga )

Ursprungligen av Zimmerman:

Jepp. Johnny Depp levde på hotell i 20 år - det kan jag också tänka mig. Det är nog det ultimata.

Alla som ska "köpa ny bil" när dom vinner får mig att tänka på vad alla misser säger i misstävlingar: "Fred på jorden". :-D. Det är liksom så otroligt...obeskrivligt...torftigt och dammigt och fruktansvärt fantasilöst och triiiist :-D. Köpa ny bil. Jezez.

(att inte skänka bort någonting för att organisationerna ändå alla är "korrumperade" är en omskrivning för att vara sniken - en klockren rationalisering så att säga )

Folk har kanske andra intressen än de du har!?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-02-25 21:56

200 millar?

Flytta till Hong Kong, bo på hotell.
Därefter, flytta till Vegas, bo på hotell.
Därefter, flytta till New York, bo på hotell.
Därefter, flytta till Paris, bo på hotell.
Därefter, flytta till Moskva, bo på hotell.
Därefter, flytta till Helsingfors, bo på hotell.
Därefter, flytta till Berlin, bo på hotell.
Därefter, flytta till Rio, bo på hotell.
etc etc. Ni fattar.
(Jag skull nog återvänt till Paris ganska ofta dock, då jag hittills ser det som mitt favoritställe på jorden.)

Jaja, jag hade såklart betalt bort skulder från nära och kära först, men det är ju i sammanhanget en flugskit i kosmos.

Hur kan jag missat denna tråd?

Edit: Jag är jämrans gammal. Kan inte bo för länge på de orter jag specat ovan. Dessutom kommer jag p.g.a. mitt leverne efter vinsten få en infarkt inom kort. Men det kan det vara värt.

  • Medlem
  • 2012-03-31 23:00
Ursprungligen av filuren:

200 millar?

Flytta till Hong Kong, bo på hotell.
Därefter, flytta till Vegas, bo på hotell.
Därefter, flytta till New York, bo på hotell.
Därefter, flytta till Paris, bo på hotell.
Därefter, flytta till Moskva, bo på hotell.
Därefter, flytta till Helsingfors, bo på hotell.
Därefter, flytta till Berlin, bo på hotell.
Därefter, flytta till Rio, bo på hotell.
etc etc. Ni fattar.

Jag har gjort det där men som en del av jobbet. Det är inte värt 200 miljoner kan jag avslöja.
Fast orterna var ju då Singapore, Shanghai, Seattle, Bologna, Barcelona, Warszawa och ett gäng till i samma liga.

Vet inte om man direkt skulle bli lyckligare av 200 miljoner, man måste ju ha drömmar hur kul är det om man inte har några kvar ?
Min dotter är min lyckovinst och ovärderlig, skulle inte kunna tänka mig ett bättre liv oavsett ekonomi!
Jag värdesätter att få vara frisk och att min familj får vara frisk det är mer värt än materiella ting och pengar

Men visst hade jag köpt några nya bilar och annat men lyckligare ? Nja ju mer pengar ju mer utgifter

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-02-27 08:07
Ursprungligen av @ndreas:

Vet inte om man direkt skulle bli lyckligare av 200 miljoner, man måste ju ha drömmar hur kul är det om man inte har några kvar ?
Min dotter är min lyckovinst och ovärderlig, skulle inte kunna tänka mig ett bättre liv oavsett ekonomi!
Jag värdesätter att få vara frisk och att min familj får vara frisk det är mer värt än materiella ting och pengar

Men visst hade jag köpt några nya bilar och annat men lyckligare ? Nja ju mer pengar ju mer utgifter

Påminner mig om ett minne... Jag var i skogen och hjälpte en gammal man att röja och få mig lite ved till stugan. Vi satt en stund och vilade på ett par stubbar och diskuterade lottovinster när han sa:
"Vad hjälper det med 50 miljoner om man inte kan skita!"

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-02-27 09:34

Jag har ju stående system på Lotto sedan många år, risken att vinna är väl inte gigantisk, men de gånger jag funderat på vad jag skulle göra blir det att hälften fördelas till släktingar och resten har jag inte i detalj kommit på men så länge jag och familjen är friska och glada så går det ju ingen nöd på oss...vi har mat på bordet...:$

  • Medlem
  • 2012-03-02 19:18

Jag skulle köpa mig en liten gård och försöka bli självförsörjande. Gärna Österlen. Anställer någon när jag inte gitter med allt slit.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2012-03-02 20:47

Jag hoppas att jag inte skulle bli extravagant (men det är väl som med björnar, man vet inte hur man reagerar på dem innan man mött dem). Så här skulle jag göra initialt.

1. Bort med alla skulder (mina och min närmsta familjs)
2. Säga upp mig från mitt riktiga jobb.
2. Se till att vårt företag hamnade fysisk på ett bra ställe för alla parter.
3. På det stället skaffa en gård med massa skog och sjöar, inte för långt från tätbebyggt område.
4. Jobba lagom mycket på företaget, anställa lite fler skribenter och njuta bygga upp något unikt och bra.
5. Givetvis kommer det inhandlas bil, dator och ett vindkraftverk till gården (ett stort Megawattverk kostar runt 40 mille och betalar sig på några år)
6. Njuta av livet och att jag har tid att njuta av det.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2012-03-05 23:38

Betala skulderna. Ge bort pengar till familj. Fiskesafari till Kolahalvön, Island, Patagonien, Kamtjatka, Alaska, etc. Köpa lite dyrare leksaker. Tror jag skulle fortsätta jobba ett tag i alla fall... Försöka vara så anonym som möjligt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-06 08:41

Köpa mer mark och bygga mig en medeltida borg och by där alla mina vänner och andra intresserade kan leka medeltid, på riktigt

Ursprungligen av MatsOlov:

Köpa mer mark och bygga mig en medeltida borg och by där alla mina vänner och andra intresserade kan leka medeltid, på riktigt

You and me both!

Först betala av egna skulder förstås, sen investera i min familjs olika företag. Men sen när det "vanliga" blivit gjort så blir det "leka av"!
Då blir det lätt en egen borg (historiskt korrekt förstås ) kan även tänka mig ett gammalt 1400-tals skepp!

Slutar med reklam och sadlar om till brandman.
Svårt att försörja en familj i två år på studiemedel under utbildningen.
Hade ju löst sig så att säga
/m

  • Medlem
  • 2012-03-06 12:05

Om jag vann 200 miljarder skulle jag bygga en rymdstation med stort panoramafönster, och sen sitta där och dricka mitt kaffe med världens häftigaste utsikt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-03-06 12:12
Ursprungligen av wlao:

Om jag vann 200 miljarder skulle jag bygga en rymdstation med stort panoramafönster, och sen sitta där och dricka mitt kaffe med världens häftigaste utsikt.

Jag tror tyvärr att dina 200 Miljoner inte räcker till där.

Ursprungligen av joakimo:

Jag tror tyvärr att dina 200 Miljoner inte räcker till där.

Därför skrev wlao 200 miljarder

200 miljarder räcker inte långt. Ett par tre biljoner skulle jag tro att notan slutar på - och då ingår nog bara en tur och retur :-). Och rymdstationen blir nog typ...tja, som ett par friggebodar.

Ursprungligen av wlao:

Om jag vann 200 miljarder skulle jag bygga en rymdstation med stort panoramafönster, och sen sitta där och dricka mitt kaffe med världens häftigaste utsikt.

Ursprungligen av Zimmerman:

Och rymdstationen blir nog typ...tja, som ett par friggebodar.

Ungefär som ISS då?

Jepp.

Ursprungligen av pmarriott:

Ungefär som ISS då?

Ursprungligen av Zimmerman:

200 miljarder räcker inte långt. Ett par tre biljoner skulle jag tro att notan slutar på - och då ingår nog bara en tur och retur :-). Och rymdstationen blir nog typ...tja, som ett par friggebodar.

Någon har faktiskt räknat på det hela - inte helt förvånande:
Priset för att bygga
/m

Jo, men det där är ju finalprojektet som planeras från friggebodstationen. Den först - sen bjässen.

Ursprungligen av martinator:

Någon har faktiskt räknat på det hela - inte helt förvånande:
Priset för att bygga
/m

  • Medlem
  • 2012-03-07 00:24
Ursprungligen av Zimmerman:

200 miljarder räcker inte långt. Ett par tre biljoner skulle jag tro att notan slutar på - och då ingår nog bara en tur och retur :-). Och rymdstationen blir nog typ...tja, som ett par friggebodar.

Det är såna små bagateller som man får lösa på vägen...

Lämpligtvis använder man sina 200 mille och mutar sig in på den sista soyuzfärden till ISS. Sen stannar man helt sonika kvar när de andra åker hem. Voila, egen rymdstation.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-11 15:59

Mindre notering men jag tror den högsta vinsten på Lotto har varit i landet 180 miljoner - fortfarande ofantligt mycket pengar och en ofantligt bra kampanj

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-03-14 06:26
Ursprungligen av Erik.dv:

Mindre notering men jag tror den högsta vinsten på Lotto har varit i landet 180 miljoner - fortfarande ofantligt mycket pengar och en ofantligt bra kampanj

214 miljoner och den gick till en familj i Skåne.

om jag fick 200 miljoner skulle jag se till att Apple lanserar nya Mac Pro omgående ...

(och beställt en Lamborghini Aventador)

Senast redigerat 2012-03-12 16:22
  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2012-03-13 18:52

Köpa hus, lägenheter till barnen och åka nånstans och köpa en ny kamera.
Fixa till nån månatlig utbetalning på typ 10000:- var till barnen.
Sen skulle jag nog ge bort rätt mycket till släkt och vänner och givetvis fylla på vinkylen med Amarone- och Pinot Noir-viner.
Och köpa ett par nya Converse.

..tillägg till "bo långt ut i skogen" etc etc

...Köpa en jäkla Barrett M107 .50 cal, Prickskyttegevär och ha en jävligt lång, helt rak väg fram till huset.....

.

Betalat hälften till Fredrik Reinfeldt (M) mot att han avgår och tar resten av regeringen med sig.

Men förutom det så skulle det nog bli en 3 månaders resa genom hela USA, köpa en ny Volvo V40 samt vara lite snäll och ge bort några kronor till den närmaste familjen samt lämna ett generöst bidrag till Läkare utan Gränser.

om jag vann så mycket pengar skulle jag först och främst se till att jag fick åka upp i rymden (om inte med nasa så vänta tills kommersiella rymdfärder har startat, vilket för övrigt är på g)

sen skulle jag åka jorden runt ett par gånger, zigzaga mellan länder och bara uppleva världen.

sen när jag väl landat hemma skulle jag se hur mycket pengar jag har kvar, investera så att jag klarar mig resten av livet och sedan bränna resten av pengarna på nice hus, sköna prylar (allt från hemelektronik till båtar, bilar, inredningsprylar.. you name it)

:E

Bevaka tråden