Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur startar du program?

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-09 15:13
Ursprungligen av PeeMaN:

Vad menas med finderfönstrens överkant och hur fan får jag upp en applikation där?

Du måste ha verktygsfältet synligt (den lilla ovala knappen högst upp till höger i Finderfönstret). Sedan bara högerklicka i verktygsfältet och välj "Anpassa verktygsfält" och dra och släpp.

Ursprungligen av Gunnar B:

Du måste ha verktygsfältet synligt (den lilla ovala knappen högst upp till höger i Finderfönstret). Sedan bara högerklicka i verktygsfältet och välj "Anpassa verktygsfält" och dra och släpp.

SJUKT nice. Att man kunde anpassa det visste jag, men inte att man kunde lägga applikationer där!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-07-10 00:00

Kan ju vara för att jag även kör TotalFinder, men jag kan lägga till program med drag o släpp utan att välja anpassa. (I Anpassa-läget går det inte lägga till objekt förutom standardvalen).

Jag är en lättviktare, hade bara 35 program i docken, plus tre mappar.

  • Medlem
  • 2011-07-09 23:05

Man kan ha vad som helst där och de fungerar som i Dockan. Det är praktiskt att ha mappar där eftersom de öppnas i det fönster man "har öppet". Bra ställe att droppa till i stället för i sidofältet.
I mitt fall syns mappar på filytor jag inte har anslutit till som frågetecken.

  • Medlem
  • 2011-07-10 00:04

Man behöver inte "anpassa" även om man saknar ToolFinder.

Bevaka tråden