Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för filmtips!

Tråden skapades och har fått 307 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-02-27 10:09
Ursprungligen av kainen:

Tror inte att jag har rekommenderat denna film förut... en riktigt skön film i 80-tals anda med skön humor och trevlig stämning.
En av mina all-time favoriter

The Business (2005) - IMDb
[ATTACH="CONFIG"]32174[/ATTACH]

Den är mycket bra

  • Medlem
  • 2012-03-23 07:28

I morgon kväll, lördag 24/3 kl 22:05, visar SVT2 den tyska filmen "Det vita bandet" av Michael Haneke. Den utspelar sig i en liten by året före första världskriget och handlar om om några svårförklarliga händelser som sker i byn. En film om makt, våld, underkuvande och revansch - en film om Tysklands moderna historia. Mycket bra.

Det vita bandet (2009) - IMDb

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-28 11:52

It's All Gone Pete Tong (2004) - IMDb
Handlar om en DJ som stegvis tappar sin hörsel och hans liv förändras därefter… Rekommenderas!

Ursprungligen av joakimo:

It's All Gone Pete Tong (2004) - IMDb
Handlar om en DJ som stegvis tappar sin hörsel och hans liv förändras därefter… Rekommenderas!

Den är helskön! Hade glömt den. Tack!

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-28 12:02

Tror mig ha tipsat om den tidigare i tråden
riktigt skön rulle!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-05-28 12:09
Ursprungligen av kainen:

Tror mig ha tipsat om den tidigare i tråden
riktigt skön rulle!

Jag gjorde en snabb sökning men tyckte inte mig kunna se den, måste ha fuskat lite när jag sökte. En påminnelse om den är inte fel heller, det bjuder jag på.

Måste slå ett slag för Terrence Malick's - The Tree of Life (2011) - IMDb.
Se den på den största duken/skärmen ni har tillgång till.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-28 23:26
Ursprungligen av EricBradley:

Måste slå ett slag för Terrence Malick's - The Tree of Life (2011) - IMDb.
Se den på den största duken/skärmen ni har tillgång till.

Jag förstog mig verkligen inte på den... Bara jättekonstig. Stängde av efter 45min...?

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-05-29 09:56

Vet ej om denna varit uppe tidigare och verkar vara ganska okänd men sjukt bra och underskattad: The Way of the Gun (2000) - IMDb

  • Medlem
  • 2012-05-29 17:50

I natt klockan tolv kommer på SVT1 Med kallt blod efter Truman Capotes dokumentärroman. Jag har inte sett filmen själv, men antar att den är bra (som boken). Förhoppningsvis orkar jag hålla mig vaken fram till slutet...

In Cold Blood (1967) - IMDb

  • Medlem
  • 2012-05-30 00:02
Ursprungligen av Giggs:

I natt klockan tolv kommer på SVT1 Med kallt blod efter Truman Capotes dokumentärroman. Jag har inte sett filmen själv, men antar att den är bra (som boken). Förhoppningsvis orkar jag hålla mig vaken fram till slutet...

In Cold Blood (1967) - IMDb

Nu börjar den. Hur fasen kan man lägga så bra filmer mitt i natten? Den orkar jag inte kolla på idag (i natt).

  • Medlem
  • 2012-05-30 07:21

Helvete... jag orkade inte ens till början av filmen. Jag somnade redan före midnatt, medan jag låg på sängen och väntade.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-31 18:27

Jag letar efter en film som handlar om tre (amerikanska) grabbar. På något sätt får de fram en "girlfriend" ur ett datorspel.... hon är förstås alldeles för "gammal" och sofistikerad för deras smak, men filmen var rätt kul.
Någon som vet vad den heter?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-05-31 18:53
Ursprungligen av kenjon:

Jag letar efter en film som handlar om tre (amerikanska) grabbar. På något sätt får de fram en "girlfriend" ur ett datorspel.... hon är förstås alldeles för "gammal" och sofistikerad för deras smak, men filmen var rätt kul.
Någon som vet vad den heter?

Drömtjejen

org.titel. "Weird Science".

Ursprungligen av hego99:

Drömtjejen

org.titel. "Weird Science".

Klassiker.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-31 19:30

Tack, du var snabb!

  • Medlem
  • 2012-06-04 22:26

Den franska filmen "En profet" av Jacques Audiard från 2009. Om en ung mans kriminella karriär i ett franskt fängelse. Mycket sevärd. Betyg 8, kanske 8,5, av 10.

En profet (2009) - IMDb

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-06-05 06:45
Ursprungligen av Giggs:

Den franska filmen "En profet" av Jacques Audiard från 2009. Om en ung mans kriminella karriär i ett franskt fängelse. Mycket sevärd. Betyg 8, kanske 8,5, av 10.

En profet (2009) - IMDb

Jag har haft den länge... Kanske ska ta och se den då

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-06-05 11:59

Intouchables: Intouchables (2011) - IMDb
Ny fransk film som jag verkligen gillade

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-06-05 13:04

Moonrise Kingdom är ju helt fantastisk.

  • Medlem
  • 2012-06-07 16:14

The Raid - Uppgörelsen (2011) - IMDb Riktigt härlig action, snyggt filmad och fantastisk fighting.

Satt i en kolsvart stuga och tittade på denna film igår kväll efter att alla andra lagt sej.

6.0/10 är för lågt IMO.

Den börjar lite segt och man tycker att "inte en till docu-style film" men den är mycket bättre än så, speciellt om man ser den med hörlurar i ett mörkt rum. Att den är australiensisk är inte negativt, vilket brukar vara tillräckligt för mej att välja bort filmer.

Dessutom är det en "gratis film" som man sponsrar på olika sätt.

The Tunnel (2011) - IMDb

The Tunnel (2011) [REVIEW] « The Wolfman Cometh

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-07-27 01:00

Jag såg nyss Once (2006) - IMDb. Mycket mysig film på temat drama/musik/romantik som rekommenderas!

Kanske en no brainer men jag såg The dark knight rises igår. Bästa rulle jag har sett på väldigt länge

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-27 08:44
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kanske en no brainer men jag såg The dark knight rises igår. Bästa rulle jag har sett på väldigt länge

Jag och fjällan såg den också häromdagen, riktigt bra!

Haha, det här kan ju gå lite hur som helst:

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-09 15:00
Ursprungligen av eskimo:

Haha, det här kan ju gå lite hur som helst:

Verkar hur lovande som helst!

  • Avstängd
  • 2012-08-01 18:52

Har just tittat färdigt på en hyrfilm som heter TOP BOY, riktigt bra tycker jag

hittar bara info om en tv-serie med det namnet

Ursprungligen av LaHe:

Har just tittat färdigt på en hyrfilm som heter TOP BOY, riktigt bra tycker jag

  • Avstängd
  • 2012-08-01 19:56
Ursprungligen av Zimmerman:

hittar bara info om en tv-serie med det namnet

Japp, glömde nämna att det är en engelsk TV-serie på BluRay jag hyrde.

Bevaka tråden