Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för filmtips!

Tråden skapades och har fått 307 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Neverland
  • 2013-06-29 00:37
Ursprungligen av keptang:

Då har du nog missat nya Die Hard, fortsätt missa den.

Jag lovar, jag ska försöka missa den.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2013-06-29 08:40
Ursprungligen av keptang:

Då har du nog missat nya Die Hard, fortsätt missa den.

Oh, du tog orden ur min mun...jisses vad dålig den är...

  • Medlem
  • 2013-06-29 11:01

Inte en film, men väl tips om film(-historia). Se "The Story of Film" på SVT ikväll kl 21. Det är tredje delen i en ovanligt bra dokumentär om filmens historia. De två första delarna finns på SVTPlay.

http://www.svt.se/the-story-of-film/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-29 16:23
Ursprungligen av keptang:

Då har du nog missat nya Die Hard, fortsätt missa den.

Jag tyckte nya Die Hard-filmen var kanon.

Ursprungligen av zinned:

Jag tyckte nya Die Hard-filmen var kanon.

Smaken är som baken.
Bra att det iaf finns en som tycker den var sevärd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-06-29 16:38
Ursprungligen av keptang:

Smaken är som baken.
Bra att det iaf finns en som tycker den var sevärd.

Inte för att de tjänade några pengar på mig men iaf

  • Medlem
  • 2013-07-29 17:04

Jag såg "Känn ingen sorg" igår. Ingen höjdare alls, tyvärr, inte ens om man som jag verkligen gillar Håkan Hellström. Tunn och lite töntig story med bitvis rätt halvdana skådespelarinsatser (det hade inte skadat med lite personregi). Huvudpersonen känns "utklädd" och tillgjord, som om han ryckts ut ur en Jönsson-ligan-film. Även vissa inslag i filmen var som hämtade ur svenska "komedier", med kvalitet därefter. Lägg till lite kärlek och sex, lite milt våld och spänning, en del ungdomsfilmsklichéer, lite drogromantik, och en hel del slow-motion och scener à la rockvideo så har ni en spretig film som försöker få med det mesta för att tillgodose en yngre publik men som aldrig riktigt lyckas lyfta och få till en helhet av alla ingredienserna.

Musiken som ska vara bärande i filmen var inte alls tillräcklig, varken avseende mängd eller kvalitet. Den bristande kvaliteten berodde ofta på att det var skådespelarna i filmen som sjöng, och de gjorde det inte tillräckligt bra. Att de sedan stoppade in olika textutdrag och låttitlar ur Hellströms repertoar här och där i dialogen och skrivet på olika håll kändes för min del inte alls lika "fyndigt" som upphovsmakarna antagligen tänkt sig.

Det är inte ofta jag tycker en film blir sämre och sämre ju mer jag tänker på den, men i det här fallet är det så. Oftast tycker jag att filmer växer med lite distans, då man sitter och funderar igenom vad man sett och kanske lyckas fördjupa sin förståelse av handling, personer och djupare innebörder. Den här filmen däremot, vill jag helst inte fundera mer på, jag blir bara irriterad. Det enda som för min del räddar den här filmen från bottenbetyg är faktiskt att den ändå innehöll bra musik här och där. Men det är ju enbart en fråga om personlig smak. Den som inte gillar Håkan Hellström har därmed sagt inget positivt att se fram emot vad gäller den här filmen.

http://www.imdb.com/title/tt2429292/?ref_=fn_...

The Wolverine(2012/2013)

Såg den ikväll, tycker den var jättebra. Den väver ihop historien kring Logan bra men så är han också min favoritfigur i Marvel-universumet. Dessutom kom det en liten gobit i eftertexterna...

Lokaltidningens recensent gav den bara 2 av 5 i betyg, själv ger jag den 3.5...

Bevaka tråden