Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste alla skriva under sina inlägg?

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-25 19:24
Ursprungligen av LCR:

Jag tror du också har totalt missuppfattat poängen med ett forum som dels diskuterar seriösa problem men också lättsinniga åsikter om triviala saker.

Ser att du inte har tillgång till Loungen, vilket är väl tur det, tänk hur du skulle gå lös där...

Nä, nu ska jag inte störa, du har säkert en massa andra trådar här på 99.se som måste kritiseras för att de inte tar upp livsviktiga frågor.

Självklart får du ha åsikten om signaturers vara eller icke-vara men att dissa tråden är fjantigt!!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Som redan påpekats så finns det naturligtvis utrymme för både stora och små frågor på forumet. En diskussion som är viktig för någon kan helt sakna betydelse för någon annan. Detta får man acceptera.

Har man en åsikt i frågan så kan man uttrycka den, och det har du gjort genom att berätta att du inte har något emot signaturerna.

Men att kalla det för ickefråga är väl närmast att idiotförklara alla som skrivit här. Så sådana formuleringar kan vi väl hoppa över, både här och i andra trådar.

/Mod

För att tydliggöra vad jag menar i ovanstående inlägg så kan jag säga som så att för mig är det så oerhört självklart att man ska kunna signera sina inlägg att jag betraktar det hela som en ickefråga. Det är vad jag känner inför denna fråga, ärligt och ofiltrerat.

Normalt sett hade jag inte brytt mig om denna tråd men eftersom den ligger i feedbackdelen och det diskuteras om ytterligare reglering av signaturer är nödvändig så känns det viktigt att även jag delar med mig av min åsikt då jag är emot ytterligare reglering i denna fråga.

Det är min åsikt och ett hett tips är att ni två lär er att antingen leva med den eller ignorera den för ni lär inte kunna ändra på den.

Ursprungligen av Pilen:

Det är min åsikt och ett hett tips är att ni två lär er att antingen leva med den eller ignorera den för ni lär inte kunna ändra på den.

Hm, eftersom du adresserar mej personligen ska du få ett svar.

Du får ha din egen uppfattning, stå för den, vädja om att din åsikt bli medtagen i framtida beslut angående signaturers varande eller icke-varande, där tror jag inte heller att Jesper har några problem...

Men när du idiotförklarar alla som anser att detta är en fråga som man kan diskutera så undrar jag varför jag öht svarar på ditt inlägg!!

För att det inte ska råda någon osäkerhet angående vad jag syftar på så citerar jag:

Ursprungligen av Pilen:

Att det finns tid och utrymme för bryderier angående en sådan här ickefråga indikerar tydligt att vi lever i övrigt mycket välordnade och bekymmerslösa liv. Grattis alla 99mac:are, vi har drabbats av ett I-landsproblem.

<ironi>Kan inte du skriva regler angående vad vi får och inte får diskutera ?</ironi>

Senast redigerat 2011-03-25 19:58
Ursprungligen av Pilen:

Det är min åsikt och ett hett tips är att ni två lär er att antingen leva med den eller ignorera den för ni lär inte kunna ändra på den.

Du säger "min åsikt", i singular.

Men det handlar faktiskt om två åsikter:
1) Du har en åsikt i själva ämnesfrågan, dvs huruvida vi ska tillåta signaturer.
2) Du har en åsikt kring vad som får eller inte får diskuteras här.

Den första åsikten kan jag definitivt leva med. Den får du gärna framföra och argumentera för. Det är det den här tråden är till för.

Men den andra ser jag gärna att du håller för dig själv. Det är inte upp till dig att besluta vad som är värt att diskutera eller ej.

Du tycker att vi inte ska ha fler regler, men du vill sätta regler för vad som får diskuteras. Är det inte lite dubbelmoral?

/Mod

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-25 21:23
Ursprungligen av LCR:

Hm, eftersom du adresserar mej personligen ska du få ett svar.

Du får ha din egen uppfattning, stå för den, vädja om att din åsikt bli medtagen i framtida beslut angående signaturers varande eller icke-varande, där tror jag inte heller att Jesper har några problem...

Men när du idiotförklarar alla som anser att detta är en fråga som man kan diskutera så undrar jag varför jag öht svarar på ditt inlägg!!

För att det inte ska råda någon osäkerhet angående vad jag syftar på så citerar jag:

Kan inte du skriva regler angående vad vi får och inte får diskutera ?

Nej, jag har aldrig försökt och kommer inte heller försöka påtvinga andra mina ideal när det gäller änmesval på ett forum. Dock anser jag personligen att just detta ämne är en höna som är gjord av en fjäder och den åsikten skäms jag inte för att uttrycka. Att du väljer att ta det personligt är ditt problem, inte mitt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du säger "min åsikt", i singular.

Men det handlar faktiskt om två åsikter:
1) Du har en åsikt i själva ämnesfrågan, dvs huruvida vi ska tillåta signaturer.
2) Du har en åsikt kring vad som får eller inte får diskuteras här.

Den första åsikten kan jag definitivt leva med. Den får du gärna framföra och argumentera för. Det är det den här tråden är till för.

Men den andra ser jag gärna att du håller för dig själv. Det är inte upp till dig att besluta vad som är värt att diskutera eller ej.

/Mod

Var vänlig tala inte om för mig vilka åsikter jag har, det är både osmakligt och obehagligt. Jag är inte det minsta intresserad av att besluta vilka ämnen som är värda att diskuteras, däremot förutsätter jag att det är tillåtet att diskutera diskussionsvärdet av ett ämne om man nu vill det. Märk väl att det är en milsvid skillnad mellan begreppen besluta och diskutera.

Jag står fortfarande fast vid att min åsikt (singularis) i denna fråga är såpass stark att frågan för mig blir en ickefråga. Jag befinner mig m.a.o. så långt ut på ja-kanten att jag inte kan se något diskussionsunderlag.

För att reda upp situationen föreslår jag att vi enas om att det inte är min åsikt i sig och det faktum att jag uttryckt den som är förkastligt utan att det är det sarkastiska tonfallet som jag använt mig av när jag levererat min åsikt som väckt ont blod. Det kanske till och med bör rendera i någon form av disciplinåtgärd.

Tycker man det är trevligt med en signatur så tycker jag att det kan räcka med en i sitt första inlägg i tråden

Tre inlägg raderade. Motivering: offtopic.

/Mod

Ojojoj, kan vi inte bara släppa det här sidospåret och igen fokusera på huvudfrågan? Känns som om vi glider...

/Mod

Ursprungligen av Capeman:

Ojojoj, kan vi inte bara släppa det här sidospåret och igen fokusera på huvudfrågan? Känns som om vi glider...

/Mod

À propos tillfällen när en signatur tillför något

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-25 21:56

Min åsikt är att folk gärna slutar skriva signaturer, av det enkla skälet att det stjäl utrymme och gör att man ser färre inlägg samtidigt på skärmen. (+ att det känns överflödigt då det ju precis som nämnts tidigare syns i sidan)

Varje gång jag startar en tråd, oftast, så undertecknar jag med "Tack på förhand/Wilhelmsson" eller liknande för att göra det hela lite mer personligt Men efter varje inlägg känns lite överflödigt.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Varje gång jag startar en tråd, oftast, så undertecknar jag med "Tack på förhand/Wilhelmsson" eller liknande

Men det har ju med inlägget/frågan att göra, så det är en helt annan sak, inte en onödig signatur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-04 00:52

Tycker att frekventa svar inte kräver signatur, medan 'sällaninlägg' kan motivera en mer personlig hälsning...

Kanske man ibland har behov av att markera sin personliga 'touch'; i en värld som fullständigt drunknar i allehanda kommunikation så måste man överrösta sig själv för att märkas - betänk, ve o fasa, om ingen läser det du skrivit; och än värre - ingen vet vem du är som skrivit det du skrivit (vilket egentligen är vad denna diskussion handlar om; våra 'automatiserade' avsändare till vänster om inlägget med namn och 'avatar'/symbol har vi väl snart alla slutat lägga speciell uppmärksamhet kring ('den finns ju alltid där' och de som skriver ofta slutar man ju snart bry sig om vilka de är...'ja, det var ytterligare ett inlägg från Ylan/Adrian/Björnström/Capeman/Jesper Ohlsson/Baron'... o.s.v. o.s.v.).

'When everybody gets 15 mins of fame - who's in the Spotlight?'

Bevaka tråden