Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 2 kommer till Sverige på fredag

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-25 00:20
Ursprungligen av Solid:

Hittade även det här rätt sköna korekturfelet på Apple Store

Haha, ja såg det! På samma sida skriver de dessutom "tillgäglig" tolv gånger...!

Välj - Apple Store (Sverige)

Skull evilja "tatuera" min med

If u can't fix it with a sledgehammer
Then u have an electrical problem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-24 23:03

Vad jag läste nyss så verkar den inte säljas på Apple Store kl 01.00 i Sverige utan 02.00.

Kan vara ett illvilligt rykte, don't shoot the messenger =/

Enligt pressmeddelandet släpps den 01.00 GMT, dvs 02.00 svensk tid.

Hmm, i det pressmeddelande jag hittar står det

"iPad 2 will be available at Apple retail stores and select Apple Authorized Resellers at 5 p.m. local time, and online through the Apple Store® (Apple) beginning at 1 a.m. Apple today also announced that all models of iPad 2 will be available in Hong Kong, Korea, Singapore and additional countries in April. "

Var ser du något om GMT, länka gärna.

- Den som håller sig vaken får se...

Den ser fortfarande ut att vara "Currently unavailable" i Finland, så det kanske är 01 GMT och inte lokal tid som gäller. Ska sova en stund, kommer åter vid 2-tiden.

Enligt rykten så campade folk utanför Macforum i Göteborg så tidigt som vid 16-tiden idag

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-03-25 01:31

Nu går den att beställa i svenska Apple Store!

Edit: Fast tyvärr har jag inte lyckats övertyga frugan om dess förträfflighet än.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-25 01:38
Ursprungligen av ;:

leveranstid, 2-3 veckor ??

För mig verkar det gå att kryssa i allt men beställningen går inte igenom, kanske inte funkar förrän kl 02, som sagt ;/

Ursprungligen av Lappsakojs:

För mig verkar det gå att kryssa i allt men beställningen går inte igenom, kanske inte funkar förrän kl 02, som sagt ;/

Fungerar inte för mig heller. Fastnar när betalningen ska genomföras.

Fortfarande struligt, kanske lika bra att sova och hoppas på bättre lycka om några timmar

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-03-25 15:22
Ursprungligen av ;:

Smart att bara erbjuda svart Smart Cover i den dyrare lädervarianten eftersom (tror jag) de flesta vill ha svart?

Nåja, bara att betala å vara glad:-)

Leverans tid 3-4 veckor för alla modeller ...

Nä, nu är det slut för idag. Nu drar jag till MediaMarkt och väntar till kl. 17 så jag kan plocka upp min iPad 2.

Svart 3G 64GB inhandlad på MacSupport Sickla!

  • Medlem
  • 2011-03-25 17:52

Svart WiFi 32 GB inhandlad på Elgiganten.

Mycket trevliga människor som stod i kön.

16GB Wifi Svart, MediaMarkt Göteborg. Syncar över appar just nu Skönt folk i kön också!

Vit 3G 64 i Malmö, Mstore. Skön stämning med klubbor och flaskvatten!

Mycket bra personal. Kändes inte alls stressigt trots kö ute på gatan. Man fick den tid man behövde.

  • Medlem
  • Orust
  • 2011-03-25 18:15

Nu synkar man den nya iPad 2 En svart 3G 32GB fanns kvar till mej på Onoff
Nu ska jag fira med en kall öl.

Skål!
Edit: Nu ska jag avboka den jag beställde på App Store i morse med

  • Oregistrerad
  • 2011-03-25 18:46

inWarehouse.se verkar finnas massor kvar.

Det blev en svart 32GB för mig (3G) trots att jag egentligen inte tänkte mig någon idag. Ett halvimpulsköp, ställde mig i kö 16:30;)

(Grafit Luleå och en massa bekanta i kön)

Köpte två svarta 32GB i MH Store i Jönköping. En till mig och en till min svärmor. Snart ska den packas upp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-25 20:26
Ursprungligen av Tobias Rydholm:

Köpte två svarta 32GB i MH Store i Jönköping. En till mig och en till min svärmor. Snart ska den packas upp!

Sådana svärmödrar gillar vi

  • Medlem
  • Österåker
  • 2011-03-25 20:08

Jag blir så himla avis! Om jag haft pengar!

Det verkar tyvärr vara många som handlat enbart för att tjäna pengar. Finns många på blocket för riktiga ockerpriser. Jag tycker synd om dem som ville ha en men inte kom i tid. Fast det kanske fanns många iPads så att alla som ville fick. För övrigt första inlägget jag skriver på min iPad2.

Ursprungligen av Tobias Rydholm:

Det verkar tyvärr vara många som handlat enbart för att tjäna pengar. Finns många på blocket för riktiga ockerpriser. Jag tycker synd om dem som ville ha en men inte kom i tid.

Upprepning som vanligt när det är dags för släpp av nya modeller.. Alla har väl inte satt max 1 per person förmodligen..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-25 21:04

Hur ser det ut med tillgången? Någon som vet om det finns kvar några i Göteborg, för dem som inte hann handla idag fredag och som vill hänga på låset i morgon lördag.

Ursprungligen av markus:

Hur ser det ut med tillgången? Någon som vet om det finns kvar några i Göteborg, för dem som inte hann handla idag fredag och som vill hänga på låset i morgon lördag.

Jag knallade in på Elgiganten Bäckebol en halvtimme innan stängning och då hade dom 6 stycken 3G 64 Gb svart kvar. Jag knep en av dom.

iPad 2. I haz it.

Bevaka tråden