Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad 2 kommer till Sverige på fredag

Tråden skapades och har fått 96 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Tobias Schelin:

På vilket sätt? För mig som inte använder spel så är det ju knappast försvarbart att lägga ut vad det kostar att köpa en iPad 2.

Lättare om inte annat....skönare att hålla i om man gillar att läsa text på den. Lättare måste ju bara vara bättre.

Ursprungligen av kristinadanielsson:

Lättare om inte annat....skönare att hålla i om man gillar att läsa text på den. Lättare måste ju bara vara bättre.

Ett i-landsproblem då alltså. Jag avslutar där för att vi inte ska vara off-topic.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Ett i-landsproblem då alltså. Jag avslutar där för att vi inte ska vara off-topic.

Ilandsproblem? I sådana fall är väl iPad överhuvudtaget väldigt ilandsbetonat. On topic disclaimer: Alltså den iPad som kommer på fredag.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det känns tyvärr inte som att skillnaderna motiverar att gå från iPad till iPad 2.

Bara det faktum att det finns en iPad 2 gör att 1:an blir föråldrad, gammal, gårdagens teknik. Och jag håller mig inte med föråldrad teknik.

Ursprungligen av pmarriott:

Bara det faktum att det finns en iPad 2 gör att 1:an blir föråldrad, gammal, gårdagens teknik. Och jag håller mig inte med föråldrad teknik.

Jag tror väl mer på att köpa efter behov och inte efter teknikens framfart att uppdateras.

Jag håller med Tobias. Köper man en Ipad2 om man har ettan har man helt klart för mycket pengar, svårare än så är det inte!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-23 11:59
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag håller med Tobias. Köper man en Ipad2 om man har ettan har man helt klart för mycket pengar, svårare än så är det inte!

Not...man säljer ju ettan och lägger 2000-2500 emellan för en helt ny produkt

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-03-23 12:34
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag håller med Tobias. Köper man en Ipad2 om man har ettan har man helt klart för mycket pengar, svårare än så är det inte!

Eller så kanske man låter någon i familjen, typ sin fru, ta över ettan medans man själv köper en tvåa...

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag håller med Tobias. Köper man en Ipad2 om man har ettan har man helt klart för mycket pengar, svårare än så är det inte!

Ja, det är ju en ren ekonomisk fråga. Hade jag det gott ställt skulle jag inte tveka på en iPad 2, men om ekonomin är begränsad så kan man vara rätt nöjd med iPad 1 även efter fredag. Och fortsätta spara för iPad 3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-23 13:00
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är ju en ren ekonomisk fråga. Hade jag det gott ställt skulle jag inte tveka på en iPad 2, men om ekonomin är begränsad så kan man vara rätt nöjd med iPad 1 även efter fredag. Och fortsätta spara för iPad 3

Jag upplever det som att Apple jobbar så i de flesta fall. Det är inte förrän uppdatering #2 kommer som det verkliga suget infinner sig för att det ska kännas ekonomiskt försvarbart samt tekniskt motiverat för att man ska byta. Men självklart finns det ju varianter på det här schemat oxå...

Jag har dock ingen iPad men kommer köa för iPad 2. Det handlar iofs mer om tillfälle (har sålt min bärbara dator) än prestandan på iPad vs iPad 2, men det senare spelar förstås in lite.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, det är ju en ren ekonomisk fråga. Hade jag det gott ställt skulle jag inte tveka på en iPad 2, men om ekonomin är begränsad så kan man vara rätt nöjd med iPad 1 även efter fredag. Och fortsätta spara för iPad 3

Så är det. Dock smärtar det ju lite för prylbögen inom mig att Ipad2 kommer vara den första ios-produkt jag aldrig ägt =/

Ursprungligen av ;:

De ringde mig från MediaMarkt idag (har förbokat där). Om jag kommer in och lägger handpenning är jag garanterad min iPad 2 kl. 17.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-23 16:50

Gissar att pmarriott åker inom mediamarkt idag och lägger en handpenning!?

Ursprungligen av Cokey:

Gissar att pmarriott åker inom mediamarkt idag och lägger en handpenning!?

Nej, men imorgon.

MediaMarkt här i Göteborg tog inte emot några förhandsbokningar, bara intresseanmälningar. Dom kommer förmodligen ringa imorgon när dom vet lite mer, och jag hoppas såklart på att även jag kan skriva min i sten med lite pluring up front

Ursprungligen av ;:

Vilken padda väljer ni? 3G 64 gig?

Ursprungligen av xrayed:

Vilken padda väljer ni? 3G 64 gig?

För min del blir det en Wifi 16 GB. Möjligen 32 GB men antagligen inte. Svart ska den va.

Ursprungligen av xrayed:

Vilken padda väljer ni? 3G 64 gig?

Nöjer mig bara med det bästa så det blir en 64 GB 3G. Svart, ty jag tycker den vita är lite fjollig.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-03-24 09:22
Ursprungligen av ;:

Det blir en svart 32GB. Tycker 3g varianten är ful med det svarta täcket. Tycker dessutom det känns onödigt att betala ytterligare pengar på nytt abonnemang. Enligt Telia klarar inte midi abonnemanget av ett tvillingkort. Nu går det ju dessutom att koppla upp sig förmånligt med iPhone om det skulle finnas behov för det.

Har förbokat på Mediamarkt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-24 11:12

Abonnemang behöver du ju inte ha.

Personligen tycker jag att det är kanon med Telias "Årskort mobilsurf" där man får ett års användning för 500 kr. Man får alltså ett "kontantkort" där man ges 0,5GB trafik per månad och det gäller under ett år. Inget krångel, det bara funkar och man behöver inte strula med hotspot eller sakna inbyggd GPS.

Kan upplysa om att jag precis var inne på MediaMarkt i Lund och betalade min 64 GB 3G och de råkade visa upp sin lilla fusklapp. Jag hann bara memorera just 64 GB 3G, men de kommer att få 18 st varav 1 förbokad (min). 17 st kvar till er andra.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-03-24 11:50

är ruggigt sugen på 16gb wifi...

  • Medlem
  • 2011-03-24 15:41

Jag hade gjort en intresseanmälan på en iPad2 på MediaMarkt i Göteborg.

Efter att pmarriott skrivit om att MediaMarkt hade tagit förskottsbetalning åkte jag till MediaMarkt för att göra det samma. Det gick inte. Dom upplyste mig om att dom arbetar helt olika mellan olika MediaMarkt men hävdade att den personen som tagit förskottsbetalning på det andra MediaMarkt borde få sparken.

Senare på dagen hade jag fått meddelande på min telefnonsvarare från Akim från Mediamarkt.
"Hej jag har lite goda och dåliga nyheter. De goda är att vi kommer sälja iPaden i morgon från 17:00. De lite sämre är att vi inte kommer att lägga undan någon iPad till dej....... eller någon annan."

Vad säger man??????

Vet någon om andra än MediaMarkt och Macforum får in iPadarna i morgon?

Jag måste säga att jag fick något mindre lust att handla på MediaMarkt....

Senast redigerat 2011-03-24 21:00

På MediaMarkt här tog de 50% handpenning för att man skulle garanteras en iPad 2 kl. 17. Jag ville själv betala 100% för att jag har en tid att passa imorgon och behöver egentligen vara hemma kl. 17. När den nu är betald kan jag bara ta den och gå.

Ursprungligen av pmarriott:

På MediaMarkt här tog de 50% handpenning för att man skulle garanteras en iPad 2 kl. 17. Jag ville själv betala 100% för att jag har en tid att passa imorgon och behöver egentligen vara hemma kl. 17. När den nu är betald kan jag bara ta den och gå.

Samtidigt är det ju mediamarkt vi pratar om. Jag skulle vara där prick 17 för säkerhets skull. De kan mycket väl kränga av din ipad2 och komma med ett "oj, vi glömde att du lagt handpenning" i efterhand, om du inte är där 17.

Ursprungligen av PeeMaN:

Samtidigt är det ju mediamarkt vi pratar om. Jag skulle vara där prick 17 för säkerhets skull. De kan mycket väl kränga av din ipad2 och komma med ett "oj, vi glömde att du lagt handpenning" i efterhand, om du inte är där 17.

Klart jag tänker vara där innan 17. Jag betalade för att slippa stå i kö till kassan. Bara fram, ta emot den vid Apple-disken och sen ut.

Konstigt att det går att göra så för Apple är mycket tydliga om att inga förhandsbokning få göras och detta har gått ut till alla ÅF som säljer Apples produkter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-24 15:55

Ipad 2 uppe på apple.se nu. Går dock inte att beställa ännu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-24 18:41

Det verkar som att det kommer bli körigt för min egen del att kunna köa inför släppet imorgon kl 17.00, så jag funderar starkt på att köpa en iPad 2 via Apple Store på nätet. Vad kan man tro att det blir för leveranstid om man beställer en iPad 2 precis när de släpps 01.00? Ett par dagar?

Hittade även det här rätt sköna korekturfelet på Apple Store Välj - Apple Store (Sverige)
"Det här är grätdden på moset."

Ursprungligen av Solid:

Det verkar som att det kommer bli körigt för min egen del att kunna köa inför släppet imorgon kl 17.00, så jag funderar starkt på att köpa en iPad 2 via Apple Store på nätet. Vad kan man tro att det blir för leveranstid om man beställer en iPad 2 precis när de släpps 01.00? Ett par dagar?

Hittade även det här rätt sköna korekturfelet på Apple Store Välj - Apple Store (Sverige)
"Det här är grätdden på moset."

Australien och Nya Zeelands onlinebutiker öppnade med 2-3 veckors leveranstid idag, så hoppas inte för mycket...

http://www.macrumors.com/2011/03/24/first-international-ipad-2-online-sales-begin-with-2-3-week-shipping-estimates/

Bevaka tråden